×
آخرین اخبار

گفت و گو با اعجوبه ورزش اصفهان:
نرگس نصر: باید همدلی میان مربیان تکواندو استان افزایش یابد/ حرفه ای بودن هیچ انتهایی ندارد.

  • کد نوشته: 189439
  • ۱۴۰۳-۰۲-۳۰
  • 170 بازدید
  •   نرگس نصر، ورزشکار و مربی اهل اصفهان است که ورزش تخصصی تکواندو را دنبال می کند اما در رشته های دیگر نیز تجربه بازی دارد. نرگس نصر، ورزشکار اهل اصفهان در سال ۱۳۸۷ مقام دوم فوتسال استان اصفهان را کسب کرد و به انتخاب اردوی تیم ملی دعوت شد، او در سال ۱۳۸۸ در […]

     

    نرگس نصر، ورزشکار و مربی اهل اصفهان است که ورزش تخصصی تکواندو را دنبال می کند اما در رشته های دیگر نیز تجربه بازی دارد.

    نرگس نصر، ورزشکار اهل اصفهان در سال ۱۳۸۷ مقام دوم فوتسال استان اصفهان را کسب کرد و به انتخاب اردوی تیم ملی دعوت شد، او در سال ۱۳۸۸ در مسابقات هندبال جام شهروند دوم شد و به اردوی انتخابی تیم ملی این رشته نیز دعوت شد. نصر در مسابقات تکواندو بسیج استان اصفهان، در سال ۱۳۹۰ مقام اول را کسب کرد و پس از این مسابقه به طور حرفه ای تکواندو را دنبال کرد.

    نرگس نصر در مسابقات حوزه های چهارگانه اصفهان که سال ۱۳۹۲ برگزار شد مقام سوم را کسب کرد، او مقام سوم مسابقات استانی انتخابی تیم استان جهت شرکت در مسابقات کشوی را به دست آورد، همچنین در مسابقه چندجانبه تکواندو و مسابقات تکواندو آزاد انتخابی تیم ملی شرکت کرد. نصر سال ۱۳۹۷ مقام اول مسابقات تکواندو دانشجویان فنی حرفه ای که جهت انتخابی مسابقات کشور برگزار شده بود را در کارنامه خود دارد. او در همین سال در المپیاد دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای کشور و در سال ۱۳۹۹ در مسابقه پومسه تکواندو دانشجویان کشور بازی کرد.

    تکواندو کار جوان مقام دوم مسابقات هانمادانگ تکواندو شهرستان اصفهان و مقام سوم مسابقات تکواندو قهرمانی کارگران را در سال ۱۴۰۰ به دست آورد. او در سال ۱۴۰۱ در مسابقات تکواندو قهرمانی کارگران کشور، سوم شد و در اولین دوره استاژ و انتخابی تیم ملی کمپو شرکت کرد.

    نصر دبیر کمیته روابط عمومی هیات تکواندو استان اصفهان شد و مدرک مربیگری، داوری و آنالیز مسابقات تکواندو را از فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران اخذ کرده است.

    نرگس نصر در رابطه با علت انتخاب رشته تکواندو، عنوان کرد: در ورزش های تیمی، فشار زیادی را متحمل می شدم. بنابراین با مشورت پدرم به تکواندو رفتم و در باشگاه نزدیک محل سکونتمان، ثبت نام کردم.

    او با اشاره به اینکه باید با گام های کوتاه به اهداف بلند مدت رسید، گفت: به اهداف کوچکی که داشتم رسیده ام و بزرگترین هدف ورزشی ام، راه اندازی مرکز مجهزی برای ورزشکاران است که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

    نصر در خصوص سطح تکواندو اصفهان، اظهار داشت: رقابت در تمامی رشته های ورزشی در اصفهان از سطح بالایی برخوردارا است و هرکسی که در استان اصفهان عملکرد درخشانی داشته باشد در سطح کشورهم میتواند بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد. در زمینه تکواندو نیز ورزشکاران اصفهانی تهدید اصلی ورزشکاران استان های دیگر هستند.

    وی ادامه داد: لیگ های استان اصفهان در سطح کشوری برگزار می شود که باعث کسب آمادگی بازیکنان برای شرکت در مسابقات رده بالاتر است . همچجنین موفقیت اصفهان در قسمت پومسه بیشتر مشاهده می شود که چندین نفر از اعضای تیم ملی از استان اصفهان انتخاب شده اند. البته همدلی در میان مربیان استان کمرنگ است که امیدوارم این مسئله برطرف شود.

    تکواندو کار اصفهانی در مورد بهترین و بدتری خاطره ورزشی خود، عنوان کرد: بدترین خاطره ورزشی ام مربوط به چند سال پیش در مسابقات هندبال است که مقام اول را کسب کردیم اما مقام را از ما گرفتند و به رتبه دوم نزول کردیم. بهترین خاطره نیز مربوط به اولین مسابقات تکواندو و کسب تنها مدال طلا در میان هم باشگاهی هایم، است.

    نرگس نصر با اشاره به سختی های مربیگری، افزود: برخلاف باور عموم مربی استرس خیلی بیشتری نسبت به بازیکن دارد، به دلیل آنکه مربسی خود را مسئول بازیکن می داند و درعین حال تنهایک نفر را پوشش نمی دهد بلکه باید حواسش به تمامی موارد از جمله آناتومی بدن، شخصیت، رفتار و دیگر شرایط آن بازیکن باشد.

    او در ادامه گفت: یک مربی خوب باید علم به روزی داشته باشد و یک مشاور زبده باشد. مربی باید از کلمات مناسب استفاده کند تا بازیکنان را به جایگاهیکه حقشان است، برساند.

    نصر در خصوص مزیت های رشته تکواندو عنوان کرد: از دید ورزشی تکواندو یک ورزش انفرادی است که نتایج تلاش خود رامیبینی و از دید ورزش رزمی فدراسیون تکواندو از یک انسجام و نظم خاصی برخورداراستو این فدراسیون درحال بروزرسانی است و عملکرد نسبتا خوبی در بخش روابط عمومی دارد.

    او در پایان گفت: حرفه ای بودن هیچ انتهایی ندارد و برای بهتر شدن باید به روز بود و تلاش کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: امیر علی شفیعه

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “نرگس نصر: باید همدلی میان مربیان تکواندو استان افزایش یابد/ حرفه ای بودن هیچ انتهایی ندارد.”

    1. رسول علیقلی گفت:

      عالی عزیزم دمت گرم پیروز وسربلند باشی بانو

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل