×
آخرین اخبار

مهار آتش سوزی در تالاب هورالعظیم

  • کد نوشته: 62609
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۷
  • 554 بازدید
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم مهار شد

    مهار آتش سوزی در تالاب هورالعظیم

    به گزارش دیدگاه نیوز آتش سوزی در تالاب هورالعظیم مهار شد.

    محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه ضمن بازدید میدانی از تالاب هورالعظیم از مهار آتش سوزی در این تالاب خبر داد و گفت خوشبختانه آتش سوزی که در روز گذشته در حوزه شماره ۲ تالاب هورالعظیم رخ داده بود به صورت کامل مهار شده و کار پایش توسط محیط بانان در منطقه در حال انجام است.

    او ادامه داد در این آتش سوزی اثراتی از تلفات حیات وحش مشاهده و گزارش نشده است.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص علت آتش سوزی گفت با توجه به اینکه این آتش سوزی ابتدا در بخش عراقی تالاب شروع شده بود احتمال دارد سرایت آتش از بخش عراقی به قسمت ایرانی وجود دارد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

    وی افزود برآورد تعیین میزان دقیق آتش سوزی نیاز به تهیه در تصاویر ماهواره ای و بررسی میدانی بیشتر دارد ولی برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که میزان آتش سوزی کمتر از ۳ هزار هکتار بوده.
    اشرفی در خصوص آمادگی جهت مهار آتش سوزی های احتمالی گفت، در این زمینه پرسنل محیط زیست مستقر در منطقه مشغول پایش و گشت مستمر هستند و همچنین با بخش ایمنی مجموعه نفت آزادگان و آتش نشانی شهرستان رفیع هماهنگی های لازم جهت کنترل و مهار حریق های احتمالی در ساعت اولیه شده است.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان وضعیت فعلی تالاب را مناسب اعلام کرد و گفت با توجه به شروع فصل گرما در صورت عدم تخصیص حق آبه از سوی وزارت نیرو در تابستان شاهد تنش آبی و احتمالا افزایش حریق در منطقه خواهیم بود و ضرورت دارد به منظور جلوگیری از بروز اینگونه حوادث حق آبه تالاب تامین گردد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *