×
آخرین اخبار

محور حادثه خیز اندیکا – لالی در انتظار ایمن سازی

  • کد نوشته: 49581
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۴
  • 536 بازدید
  • محور حادثه خیز و پرتردد اندیکا – لالی با داشتن پیچ‌های خطرناک ، جاده کم عرض و دره های عمیق نیازمند توجه مسئولان واقدام برای ایمن سازی است.
    محور حادثه خیز اندیکا – لالی در انتظار ایمن سازی

    به گزارش دیدگاه نیوز ، با توجه به میان‌بر بودن این مسیر و از طرفی وابستگی های اجتماعی این دو شهرستان و دیگر شهرستان های شمال خوزستان هرساله رانندگان زیادی از این جاده برای سفر به شهرستان‌های گتوند ، شوشتر و دزفول استفاده می کنند.

    از طرفی عشایر شهرهای شمال خوزستان نیز در فصل پاییز و بهار به دلیل مراتع و آب کافی برای رفت و برگشت از ییلاق از این جاده استفاده می کنند، اما نبود علائم ایمنی، شیب‌های تند و غیراستاندارد بودن جاده باعث شده در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰ تصادف فوتی و جرحی در مسیر رخ دهد.

    یکی از رانندگان این مسیر به خبرنگار دیدگاه نیوز می گوید : رانندگی شب هنگام در این مسیر بسیار خطرناک است و متاسفانه هیچ گونه روشنایی یا علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز این محور به چشم نمی خورد .

    حسین اسکندری می گوید: خانواده های زیادی در این جاده حادثه خیز داغدار شده اند اما متاسفانه مسئولان برای ایمن سازی آن گامی بر نمی دارند .

    یکی دیگر از رانندگان می‌گوید: این جاده در گذشته روستایی طراحی شده بود اما امروزه با توجه به توسعه ارتباطات نیاز است در زیرساخت‌ها و ابنیه فنی این جاده اقداماتی اساسی انجام شود .

    روزعلی عبداللهی اضافه می‌کند: مسئولان از این جاده بازدیدهای زیادی داشته اند و وعده های زیادی داده اند اما در عمل اتفاقی رخ نداده است .

    معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در این زمینه به خبرنگار دیدگاه نیوز می گوید : محور لالی – اندیکا قطعه ای از جاده پاشنه زاگرس است که در آینده قرار است بهسازی و توسعه یابد .

    علی عیدی وندی افزود: در راستای توسعه این جاده عملیات احداث پل شور لالی به زودی شروع می شود که برای آن اعتباری حدود ۲۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است .

    رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای لالی نیز میگوید: ۶ کیلومتر از این مسیر که بیشترین حوادث در آن رخ داده با استفاده از تجهیزات داخلی و ماشین آلات راهداری در دست تعریض و ایمن سازی قرار گرفته است و تا پایان هفته پروژه آن به پایان می رسد.

    اتابک جهانبخشی افزود: یک نقطه حادثه خیز دیگر این مسیر نیز در حال مطالعه و بررسی است تا رفع خطر شود.

    انتظار می رود متولیان این مسیر نسبت به ایمن سازی و توسعه این مسیر جدیت بیشتری داشته باشند چرا که علاوه بر موارد ذکر شده این دو شهرستان دارای مناطق گردشگری و تفریحی کم نظیری هستند که سالانه گردشگران زیادی برای سفر به این مناطق باید از این محور حادثه خیز تردد کنند .

    اندیکا و لالی در نزدیکی شهرستان مسجد سلیمان با جمعیتی بیش از ۱۲۰ هزار نفر به رغم داشتن ظرفیت های گردشگری و منابع طبیعی از برخی زیر ساخت های اولیه محرومند .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *