×
آخرین اخبار

مدیرکل پزشکی قانونی استان:
متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در لرستان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است

  • کد نوشته: 29238
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۴
  • 491 بازدید
  • مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از افزایش بیش از ۱۰ درصدی متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در استان خبر داد.
    متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در لرستان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، دکتر حمیدرضا نظیفی با بیان اینکه تنها وظیفه پزشکی قانونی صدور جواز دفن نیست، عنوان کرد: تنها تعیین علت فوت که نامشخص باشد به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود و دریک کلام وظیفه ما معاینه اجسادی بوده که بر اثر جرم و جنایت بوده است.

    مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به تعداد مسمومیت‌ها در استان گفت: متاسفانه در بحث مسمومیت دارویی حائز نرخ اول کشوری هستیم، سال گذشته در استان ۲۳ مورد مسمومیت دارویی گزارش شده است.

    نظیفی اضافه کرد: در بحث مصرف مواد مخدر در استان نرخ دوم کشوری را داریم که مسمومیت با این مواد سال گذشته ۱۶۳ نفر بوده است.

    عضو شورای قضایی استان تعداد مسمومیت با سم در استان را ۵۴ مورد اعلام کرد و گفت: لرستان در این زمینه نیز نرخ سوم کشور را داراست.

    وی تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار لرستان طی درسال گذشته را ۷۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در استان ۵۲۳ نفر هستند که نسبت به سال ۹۷ که آمار ۴۷۳ نفر بود ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است.

    نظیفی بیان کرد: لرستان در بحث مصدومان ناشی از تصادفات در کشور حائز رتبه هفتم است؛ در مجموع تعداد کل مصدومان ناشی از حوادث رانندگی لرستان در سال ۹۸، ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر بوده که نسبت به سال ۹۷، شش درصد کاهش یافته است.

    مدیرکل پزشکی قانونی لرستان به تعداد مصدومان ناشی از نزاع لرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۳ هزار و ۷۲۱ مورد نزاع گزارش شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، چهار درصد افزایش یافته است.

    وی با اشاره به اینکه فوتی‌های ناشی از کرونا به علت نارسایی‌های قلبی یا تنفسی فوت می‌کنند که علت مرگ آنها محرز است و رندوم این نوع اجساد وارد پزشکی قانونی نخواهند شد، اظهار کرد: فقط در صورتی که خانواده و بستگان متوفی از قصور پزشکی شکایت داشته باشند این موارد به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود و اجساد با مرگ طبیعی و بدون شبه و شکایت ارجاع داده نمی‌شوند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *