×
آخرین اخبار

‍ استاندار لرستان:
فرهنگ مردم لرستان یک فرهنگ غنی و اصیل است

  • کد نوشته: 24879
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۵
  • 418 بازدید
  • استاندار لرستان گفت: فرهنگ مردم لرستان یک فرهنگ غنی و اصیل است که دارای برجستگی های فراوانی است و ممکن است در این گستره نقاط ضعفی هم وجود داشته باشد.
    فرهنگ مردم لرستان یک فرهنگ غنی و اصیل است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، سید موسی خادمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان که با حضور نماینده ولی فقیه و مدیران دستگاههای اجرایی در بیت نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد. اظهار داشت: با توجه به باورهای موجود،لازم است موارد مثبت و منفی فرهنگ را احصا کرده و نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنیم و با برنامه‌ریزی لازم در این شورا نقاط ضعف را برطرف و نقاط مثبت را که زبانزد خاص و عام است تقویت کنیم .

    دکتر خادمی با اشاره به مثال هایی در این زمینه گفت: یکی از نقاط قوت در حوزه فرهنگ لرستان تعاون و همیاری مردم در مراسمات ترحیم است اگرچه کار سختی برای بازماندگان است اما در مجموع کار خوب و رسم پسندیده ای است و می‌توان با پیرایش این فرهنگ نقاط مثبت آن را تقویت و با حذف نقاط منفی بتوانیم آن را به صورت فرهنگ درستی پیاده کنیم .

    استاندار لرستان در ادامه به برخی باورها و فرهنگ های غلط اشاره کرد و گفت: فرهنگ داشتن اسلحه و درگیری های محلی جزء ضعف‌های فرهنگی هر قوم است که می توان در شورای فرهنگ عمومی استان با احصاء این موارد این مسائل را تا حدودی حل کرد و مصوباتی را اجرایی کرد .

    استاندار لرستان با اشاره به افزایش آمار قتل و درگیری های منجر به قتل در استان لرستان گفت: بخش عمده این اختلافات به خاطر اختلافات ملکی ، اراضی و مراتع است که غالباً انسان های متعارف و بدون سابقه درگیر این موضوع می شوند و لازم است شورای فرهنگ عمومی با ورود به این مقوله و تشکیل کمیته ای از مسئولین دوایر مختلف، اختلافات مردمی را حل کند.

    دکتر خادمی با اشاره به دستور کار دوم و بیانیه گام دوم انقلاب گفت: لازم است ابتدا مسئله را خوب جا انداخته و اهمیت این موضوع را آن طور که لازم است تفهیم کنیم و آن را به موضوع اصلی دستگاه های اجرایی استان تبدیل کنیم .

    استاندار لرستان پیشنهاد کرد: موضوع بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری مدیریت و برنامه ریزی استان به صورت دوره های آموزشی برای کارکنان دولت اجرا شده و امتیازات آموزشی برای آن لحاظ شود و رئوس برنامه ها و اهداف آن مورد بحث و تحلیل قرار گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *