×
آخرین اخبار

فرماندار: کتابخانه سیار برای مناطق محروم عجب‌شیر راه‌اندازی می‌شود

  • کد نوشته: 66575
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۲
  • 416 بازدید
  • فرماندار عجب‌شیر گفت: به‌منظور دسترسی عادلانه و آسان مردم به کتاب در مناطق محروم این شهرستان، کتابخانه سیار مینی‌بوسی راه‌اندازی می‌شود.
    فرماندار: کتابخانه سیار برای مناطق محروم عجب‌شیر راه‌اندازی می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز ، عادل اصغرپور روز سه‌شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ضمن اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگی است، عنوان کرد: کارکرد اصلی این کتابخانه به جریان انداختن اطلاعات و خدمت به جامعه تحت پوشش است.

    وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابداران شهرستان، بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا، خدمات کتابخانه‌های عمومی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه می‌شود اما فعالیت‌های فرهنگی-ترویجی کتابخانه‌ها در فضای مجازی باید بیش از پیش تقویت شود.

    به گفته وی با ترویج فرهنگ کتابخوانی و تاثیر مستقیمی که مطالعه بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

    وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های فرهنگی شهرستان داشتن کتابخانه‌های عمومی است، اعضای انجمن کتابخانه و روسای ادارات جهت تقویت زیرساخت‌های لازم در شهرستان باید ساخت کتابخانه عمومی را در برنامه‌های خود داشته باشند.

    شهرستان ۷۰ هزار نفری عجب‌شیر ۲ کتابخانه شهری فعال دارد و راه‌اندازی دو کتابخانه روستایی این شهرستان نیز مراحل نهایی را طی می‌کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *