×
آخرین اخبار

رییس اداره H.S.E شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان:
عملیات راه اندازی واحدهای فرآورشی بطور ایمن انجام شد

  • کد نوشته: 49854
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۶
  • 448 بازدید
  • رییس اداره بهداشت ، ایمنی و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان از راه اندازی ایمن واحدهای بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان و نمک زدایی هفتکل / نفت سفید خبر داد .
    عملیات راه اندازی واحدهای فرآورشی بطور ایمن انجام شد

    به گزارش دیدگاه نیوز از مسجد سلیمان ، مهندس فرید غلامی حموله با اعلام این خبر گفت: در راستای انجام تعهدات تولید و پس از اتمام تعمیرات اساسی گسترده در واحدهای بهره برداری و نمک زدایی هفت شهیدان – نمک زدایی هفتکل / نفت سفید ، به منظور راه اندازی ایمن و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از قبیل نشت نفت و گاز یا آتش سوزی احتمالی برای اولین بار کارگروه PSSR تشکیل گردید .

    وی ادامه داد : با تشکیل جلسات متعدد ابتدا چک لیست های مربوطه توسط ادارات نگهداری و تعمیرات – مهندسی فرآورش- بهره برداری با محوریت HSE بومی سازی گردید و پانچ ها و نواقص در سطح واحد توسط اعضای کارگروه شناسایی و برطرف شد .

    غلامی حموله افزود : در پایان و پس از حضور مداوم و ۷۲ ساعته کلیه اعضای کارگروه در واحدهای مربوطه با برآورد دقیق از سطح ریسک و شناساسی خطرات و تدوین دستورالعمل های راه اندازی و هوا زدایی به منظور کاهش ریسک های عملیاتی ، برای اولین بار از گاز نیتروژن برای هوا زدایی تمامی تجهیزات و ظروف فرآیندی استفاده گردید .

    مهندس غلامی حموله تصریح کرد : پیش از این هوا زدایی تجهیزات و تأسیسات فرآیندی با استفاده از گاز شیرین انجام می پذیرفت که برای نخستین بار و با استفاده از دستورالعمل های شرکت ملی نفت ایران در این تأسیسات با استفاده از گاز نیتروژن صورت پذیرفت ضمن اینکه تعهد مدیریت در پیشبرد اهداف و پیاده سازی دستورالعمل های HSE موجب آن شده تا رکورد روزهای بدون‌حادثه همچنان حفظ شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *