×
آخرین اخبار

عملیات اجرایی راه اصلی گلپایگان- الیگودرز- امام‌زاده حسن آغاز شد

  • کد نوشته: 127221
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۶
  • 237 بازدید
  • معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: با هدف کاهش مسیر سفر میان استان‌های لرستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، از بن بست خارج شدن روستا‌های مسیر و توسعه و رونق صنعت گردشگری در این مناطق، عملیات اجرایی بخشی از راه اصلی گلپایگان- الیگودرز- امام‌زاده حسن آغاز شد.

    عملیات اجرایی راه اصلی گلپایگان- الیگودرز- امام‌زاده حسن آغاز شد

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛خیراله خادمی از آغاز عملیات بخشی از از راه اصلی گلپایگان- الیگودرز-امام‌زاده حسن حدفاصل گندمینه تا هنده آخبر داد. خادمی یکی از مهم‌ترین مزایای احداث این محور را کوتاه شدن مسیر ارتباطی میان استان‌های لرستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری اعلام کرد و گفت: کوتاه شدن مسافت و به دنبال آن کاهش زمان و هزینه سفر، موجب رونق صنعت گردشگری در منطقه و ایجاد اشتغال پایدار در این استان‌ها می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: احداث محور گندمینه- هنده موجب خروج روستا‌های پرجمعیت در مسیر شهرستان‌های الیگودرز، خوانسار و گلپایگان از بن بست می‌شود و بخشی از بار ترافیکی مسیر الیگودرز-خمین-گلپایگان به این مسیر می‌شود.
    وی با اشاره به کاهش ۲۶ کیلومتر از مسافت سفر از الیگودرز تا گلپایگان اظهار داشت: این محور ظرفیت عبور روزانه ۲ هزار خودرو را دارد و با توجه به دسترسی ایمن و کوتاه‌تر به این دو استان، نقش پدافند غیرعامل برای شهرستان‌های گلپایگان و الیگودرز دارد.
    خادمی در خصوص احجام فنی پروژه توضیح داد و گفت: ۲۵۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۴۳ هزار متر مکعب خاکریزی، ۳۳ هزار متر مکعب اساس، ۱۴۵ هزار متر مکعب زیر اساس، ۳. ۸ هزار متر مکعب بتن‌ریزی، ۳۶ هزار تن آسفالت و ۱. ۷ هزار تن قیر احجام اجرایی این پروژه هستند.
    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین تعداد پل‌های کوچک مسیر را ۲۵ دستگاه به طول ۴۴۰ متر اعلام کرد و افزود: این مسیر ۱۷. ۳ کیلومتر است و بخشی که عملیات اجرایی آن آغاز شد ۸. ۳ کیلومتر است که اعتبار مورد نیاز احداث مسیر بیش از۱۴۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *