دیدگاه نیوز / ثمرهی طراحی فونت فلسفه ایجاد تازگی در نوشتار فارسی و درگیر کردن ذهن مخاطب با متن است. شاید بتوان گفت هنگامی که خوانندهی یک متن برای خواندن آن دچار چالش میشود، متن در ذهن او ماندگارتر میشود و این ماندگاری یکی از مهمترین نتایج انتقال بسیاری از پیامها به خصوص پیامهای تبلیغاتی است.
در زبان فارسی به همان اندازه که به فونتهای روان برای بدنهی متن احتیاج داریم، به فونتهای مناسب عنوان و نوشتههای کوتاه هم نیازمندیم. قدر مسلم آن است که فونت فلسفه از تایپفیسهای نوع دوم است.
برای طراحی نسخهی دوم این فونت، زمان بیشتری نسبت به نسخهی اول صرف شد و سعی بر آن بود که ضمن برطرف کردن نقاط ضعف نسخهی اول، میزان کارایی آن نیز افزایش یابد. بنابراین ضمن حفظ شخصیت کلی فونت، باید تغییراتی اساسی در فونت ایجاد میشد.
به همین منظور اقــداماتی پایــــهای بر روی فونت صـــورت گـــرفت که در ادامــه توضــیح داده خواهد شد.
چگونگی تعویض حروفِ دارای شکلهای جایگزین در دفترچهی راهنما آمده است.
در فونت فلسفه ۲ چه چیزهایی جدید است؟
برای طراحی نسخهی دوم فونت فلسفه، زمان بیشتری نسبت به نسخهی اول صرف شد و سعی بر آن بود که ضمن برطرف کردن نقاط ضعف نسخهی اول، میزان کارایی آن نیز افزایش یابد. بنابراین ضمن حفظ شخصیت کلی فونت، باید تغییراتی اساسی در فونت ایجاد میشد.
به همین منظور اقــداماتی پایــــهای بر روی فونت فلسفه صـــورت گـــرفت که در ادامــه میتوانید ببینید.
۱- در نسخه جدید یک وزن لایت اضافه شده است.
۲- تغییر موقعیت انحنای حروف
۳- تغییر تمام اتصالهای وسط
۴- افزایش میزان حرکت عرضی و فاصله حروف و کلمات به منظور حرکت سریعتر چشم
۵- ایجاد تغییراتی در گریدها و فرم حروف و ضخامت کردن تمام اجزای فونت
۶- طراحی حروف ر ز ژ و م در دو حالت بالا و زیر کرسی
۷-اضافه شدن جایگزین دوم و سوم برای بعضی حروف
جهت دانلود فونت فلسفه بر روی این لینک کلیک کنید.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سردبیر خبر روز، بیش از 16 سال است که در زمینه های تخصصی طراحی، توسعه، بهینه سازی و سئوسازی وب فعالیت می کند. وی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خبری خود را در حوزه اخبار تکنولوژی آغاز کرده و از سال ۱۳۹۳ در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی شروع به فعالیت مستمر خبری کرده است. وی عضو هیئت مدیره شرکت رایسام نیز می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید