×
آخرین اخبار

ضد ایرانی‌ترین سریال جهان در حال ساخت است

  • کد نوشته: 191114
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۴
  • 39 بازدید
  • احتمالاً «سیصد»، فیلم ضد ایرانی جنجال‌برانگیزِ سال ۲۰۰۶ را به یاد داشته باشید. گزارشی حاکی از این است که سریال ۳۰۰ هم به‌زودی ساخته می‌شود.

    ضد ایرانی‌ترین سریال جهان در حال ساخت است

    فیلم ۳۰۰، محصول سال ۲۰۰۶ جزو فیلم‌های تاریخی پرفروشی است که ایرانی‌ها به‌دلیل داستان بحث‌برانگیزش به خوبی با آن آشنایی دارند. این ساخته زک اسنایدر که نبرد ۳۰۰ نیرو اسپارتی به فرماندهی پادشاه لئونیداس با ارتش ۳۰۰ هزار نفری خشاریاشا هخامنشی را روایت می‌کرد، به‌خاطر دستبرد به تاریخ و اهانت به تمدن ایران با موج انتقادات منفی از سوی بینندگان ایرانی مواجه شد. جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون حکایت از این دارند که ممکن است به‌زودی سریال ۳۰۰ با کارگردانی زک اسنایدر وارد پروسه تولید شود؛ اتفاقی که به هیچ وجه به مذاق بینندگان ایرانی خوش نخواهد آمد.

     

    ساخت سریال ۳۰۰ توسط برادران وارنر

    زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که زک اسنایدر مشغول مذاکره برای کارگردانی پیش‌درآمدی بر فیلم ۳۰۰ در قالب یک سریال است. به گزارش ورایتی، بخش تلویزیونی شرکت برادران وارنر «در مراحل خیلی ابتدایی» این پروژه به سر می‌برد؛ به‌طوری که حتی نویسنده یا پلتفرمی را برای این سریال مشخص نکرده است. در این مقطع صرفاً گزارش شده است که زک اسنایدر و دبورا اسنایدر، همسر و تهیه‌کننده او در این پروژه دخیل هستند.

     

    فیلم ۳۰۰ که دومین تجربه کارگردانی زک اسنایدر بود، در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کرد و با فروشی نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار، در باکس آفیس درخشان ظاهر شد. بعد از این فیلم بود که زک اسنایدر فیلم‌هایی مثل «نگهبانان» (Watchmen)، «مرد پولادین» (Man of Steel)، «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) و «لیگ عدالت» (Justice League) را کارگردانی کرد.

     

    اسنایدر در فیلم ۳۰۰ با سبک کارگردانی منحصر به فرد و همچنین وفاداری به کمیک ۳۰۰ از فرانک میلر به‌عنوان منبع اقتباس این فیلم، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. در پی موفقیت این فیلم، «۳۰۰: ظهور یک امپراتوری» (۳۰۰: Rise of an Empire) در سال ۲۰۱۴ به اکران رسید که زک اسنایدر کارگردانی آن را بر عهده نداشت، ولی فیلم‌نامه آن را نوشته بود. این فیلم هرچند به اندازه ۳۰۰ پرسر و صدا نشد، از لحاظ تجاری موفقیتی دوباره برای تولیدکنندگان رقم زد.

     

    در حال حاضر هیچ جزئیات دیگری از سریال ۳۰۰ در دسترس نیست و این امکان وجود دارد که این سریال به هر سمت و سویی متمایل شود. در هر صورت، اگر این سریال هم کماکان همان مسیر فیلم اصلی را در پیش بگیرد، احتمالاً باری دیگر بین تماشاگران ایرانی حاشیه‌ساز شود. البته در درجه اول این‌که احیای چنین اثری در قالب یک سریال پس از گذشت سال‌ها موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر محل بحث است.

     

    اخیراً سریال مصری حشاشین که حول محور ظهور حسن صباح، موسس دولت اسماعیلیان الموت می‌چرخد مورد توجه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. مدت زیادی طول نکشید که خبر ممنوعیت پخش سریال حشاشین در ایران منتشر شد و به بحث درباره این سریال دامن زد. شورای صدور مجوز ساترا پخش این سریال را به‌دلیل روایت مغرضانه آن ممنوع اعلام کرد.

     

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *