×
آخرین اخبار

رونمایی از کتب سه جلدی ” تئاتر به وقت آذربایجان”

  • کد نوشته: 203594
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۱
  • 17 بازدید
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در مصاحبه مطبوعاتی که با حضور اهالی تئاتر و رسانه استان برگزار شد، از رونمایی کتب سه‌جلدی با عنوان ” تئاتر به وقت آذربایجان”خبر داد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، ،سیدمحمدحسین بلاغی گفت: با توجه به اینکه تاریخ باشکوه آذربایجان امروز نیازمند روایت هنرمندانه است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تولید و انتشار نمایشنامه‌‌هایی با محوریت روایت آذربایجان اقدام کرده است.

    وی افزود: ما نیازی به افسانه سازی نداریم بلکه ما بزرگان بسیاری داریم و تاریخ ایران و آذربایجان مشحون و مملو از بزرگانی است که در عرصه های مختلف فعالیت کرده‌اند و براین اساس  یکی از برنامه‌هایی که در قرارگاه شهید آوینی تصویب و انجام شده است تولید نمایشنامه های فاخر با موضوع روایت آذربایجان است.
    بلاغی گفت:  مجموعه سه جلدی کتب تئاتر به وقت آذربایجان روز دهم آبان ماه طی برنامه‌ای فاخر رونمایی خواهد شد.
    این مجموعه شامل ده عنوان نمایشنامه است که برترین نمایشنامه نویس های ایران و استان آن را نگاشته اند و ۱۰ شخصیت که در تاریخ تاثیرگذار بوده و به عبارتی نقاط عطف و گلوگاهی تاریخ این مرز و بوم هستند در این نمایشنامه‌ها روایت شده‌اند.
    وی افزود: موسسه فرهنگی هنری آفرینش با مدیریت جواد کریم نژاد و همراهی  فرزاد تقیلر و سیروس مصطفی  نگاه ویژه به روایت آذربایجان را در این کتاب در قالب نمایشنامه ارائه کرده‌اند.
    وی همچنین از کلیدزنی فاز دوم این روایت خبر داد و گفت برای تثبیت هویت ملی، اسلامی و آذربایجانی نیاز داریم روایت دقیق از هویت آذربایجان داشته باشیم و پس از رونمایی کتاب بلافاصله نمایشنامه‌های ارائه شده به مرحله تولید تئاتر وارد خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل