×
آخرین اخبار

گزارش تخلف اپراتورها به سازمان حمایت
دو اپراتور موبایل گران‌فروشی کردند

  • کد نوشته: 30433
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۶
  • 545 بازدید
  • به گزازش دیدگاه نیوز؛ درحالی که پیش از این عنوان شده بود افزایش تعرفه‌ای در بسته‌های‌ اینترنتی اپراتورهای همراه صورت نگرفته، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد گرانفروشی و افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت در دو اپراتور موبایل، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شده است. در روزهای گذشته، کاربران در فضای مجازی از افزایش […]

    دو اپراتور موبایل گران‌فروشی کردند

    به گزازش دیدگاه نیوز؛ درحالی که پیش از این عنوان شده بود افزایش تعرفه‌ای در بسته‌های‌ اینترنتی اپراتورهای همراه صورت نگرفته، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد گرانفروشی و افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت در دو اپراتور موبایل، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

    در روزهای گذشته، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که اعلام کرد: بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به‌دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده.
    او همچنین با اشاره به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: براساس این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه‌های عادی و تشویقی سرویس‌هایشان باید تایید رگولاتوری را دریافت کنند. با توجه به اینکه افزایش قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه بدون تایید رگولاتوری انجام شده، این افزایش قیمت‌ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت‌ها باید به قبل بازگردد.
    فلاح جوشقانی همچنین شب گذشته بار دیگر به موضوع گران‌فروشی اپراتورها اشاره کرده و در توییتر نوشت: گرانفروشی و تخلف دو اپراتور موبایل، در مورد افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شد. باید تا ریال آخر پولهای مردم را بازگردانند. کاهش مدت زمان پروانه هم در انتظار آنهاست. هفته‌ آتی هم کمیسیون تنظیم کاهش نرخ تعرفه مکالمات و پیامک را بررسی خواهد کرد.
    این درحالی است که پیش از این پیمان قره‌داغی -مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری- توضیح داده بود افزایش تعرفه‌ای صورت نگرفته و آنچه کاربران از آن ناراضی بودند، درواقع حذف برخی از بسته‌های پرمصرف بوده است و با توجه به اینکه اپراتورهای غالب برای ارائه تعرفه حتما باید از سازمان تاییدیه بگیرند، اما حذف این بسته‌ها بدون از کسب تاییدیه سازمان انجام شده، به اپراتورها اخطار داده شده تا بسته‌ها دوباره هم در پورتال و هم اپلپکیشن‌ اپراتورها قرار گیرد.
    هرچند این بسته‌ها در وب‌سایت این اپراتورها موجود بود و تنها از درگاه‌های دیگر از جمله اپلیکیشن‌های مربوط به‌این اپراتورها و USSD آنها حذف شده بود، اما از آنجایی که کاربران بیشتر مواقع برای خریداری بسته به وب‌سایت مراجعه نمی‌کنند و از اپلیکیشن یا USSD فلاح جوشقانی خرید می‌کنند، با حذف بسته‌ها از این درگاه‌ها مواجه شدند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *