×
آخرین اخبار

دود اختلافات اداره کل ورزش و جوانان به چشم تکواندو می رود/ بازی مهره های مهندسی شده برای ریاست تکواندو

  • کد نوشته: 167217
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۵
  • 156 بازدید
  • در حالی که قرار بود انتخابات هیئت تکواندو استان اصفهان اواسط آبان ماه برگزار شود، به نظر می رسد اداره کل ورزش و جوانان برای انتخاب رئیس این هیئت همکاری لازم را انجام نمی دهد. مصاحبه اختصاصی دیدگاه نیوز با جواد ابن یمین ابن یمین، دبیر هیأت تکواندو اصفهان، ابن یمین در رابطه با حواشی […]

    در حالی که قرار بود انتخابات هیئت تکواندو استان اصفهان اواسط آبان ماه برگزار شود، به نظر می رسد اداره کل ورزش و جوانان برای انتخاب رئیس این هیئت همکاری لازم را انجام نمی دهد.

    مصاحبه اختصاصی دیدگاه نیوز با جواد ابن یمین ابن یمین، دبیر هیأت تکواندو اصفهان،

    ابن یمین در رابطه با حواشی پیرامون انتخابات، عنوان کرد: از اواخر خردادماه مکاتبات لازم با فدراسیون تکواندو و اداره کل، جهت برگزاری انتخابات هیئت صورت گرفت. بعد از آن نیز در ماه های تیر و مرداد در خواست برگزاری انتخابات را برای اداره کل ارسال کردیم و از آنجایی که بر اساس آئین نامه، شصت روز مانده به ابلاغ رئیس باید نام نویسی کاندید ها صورت بگیرد اما یک ماه مانده به ابلاغ شهرام الله آبادی، رئیس هیئت تکواندو، فرایند ثبت نام شروع شد و این امر باعث شد تا مشخص شدن نتیجه انتخابات، سکان هیئت تکواندو در دست سرپرست باشد.

    وی ادامه داد: از زمانی که رئیس فعلی اداره کل ورزش و جوانان بر سرکار آمده، اکثر هیئت های ورزشی به سمت سرپرستی رفته اند.

    ابن یمین با اشاره به اینکه درصد زیادی از تکواندوکاران ایران ، ثمره استان اصفهان هستند خاطرنشان کرد: شرایط موجود برای اصفهان مناسب نیست و اداره کل باید تدبیری بیندیشد. زمانی که هیئت در مسیر درستی قرار دارد، مشکلات به وجود آمده برای ورزشکاران دردسر ایجاد می کند.

    به نظر می رسد که اختلاف اداره کل و هیئت تکواندو از ابتدای شروع به کار ریاست فعلی به وجود آمده باشد.

    دبیر هیئت تکواندو در این خصوص گفت: جواد محمدی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان در هیچ یک از مسابقات تکواندو حاضر نشد و حتی در دو دوره اردوی ملی و یا زمانی که رئیس فدراسیون برای بازید از مسابقات در سالن های تکواندو اصفهان حاضر بود، حمایتی از جانب اداره کل صورت نگرفت و این سرمنشا اختلافات بود.

    جواد ابن یمین که انتخابات را مهندسی شده میداند، اظهار داشت: اداره کل در بدو شروع به کار خود، شخصی را برای ریاست هیئت تکواندو معرفی کرد و اکنون یکی از کاندید های انتخابات فعلی از نزدیکان آن شخص هست، به نظر می رسد اداره کل قصد مهندسی کردن انتخابات را دارد.

     

    او در ادامه گفت: هادی ساعی، رئیس فدراسیون قصد داشت که کار هیئت به سمت سرپرست داشتن نرود، اما این اتفاق صورت گرفت: از طرفی بر طبق قانون رئیس هیئت و نایب آن در انتخابات حق رای دارند اما زمانی که هیئت سرپرست داشته باشد، این دو حق رای گرفته خواهد شد و به نظر می رسد این موضوع اتفاقی نباشد.

    ۹ روز از زمانی که باید انتخابات هیئت تکواندو برگزار می شد گذشته است و هنوز خبری نیست.

    ابن یمین در این مورد عنوان کرد: رئیس فدراسیون قصد داشت که شهرام الله آبادی سرپرست هیئت تکواندو بشود و حتی به اداره کل نامه ارسال کرد، اما اداره هنوز این شرایط را نپذیرفته است، رئیس فدراسیون برای مسابقات جام جهانی در کره جنوبی است و هیئت در حال حاضر بلاتکلیف است.

    اگر اداره کل و فدراسیون تکواندو به توافق نرسند، وزیر ورزش و جوانان در خصوص این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

    این اتفاق در اصفهان تازه نیست و در رشته های کشتی، بدنسازی و تیراندازی نیز مشکلاتی به وجود آمده است.

    دبیر هیئت تکواندو با اشاره به سیاست یک بام و دو هوا اداره کل ورزش و جوانان گفت: زمانی که از اداره کل می خواهیم برای برگزاری مسابقات در شهرستان های دیگر همکاری کند، اداره قول مساعدت می دهد اما از طرفی وسایل مورد نیاز برای برگزاری مسابقات را به ما نمی دهند و می گویند سرپرست هیئت مشخص نیست.

    ابن یمین د رپایان گفت: دود تمام این اختلافات در چشم ورزشکاران خواهد رفت و از اداره کل ورزش و جوانان در خواست داریم که نگذارند که تکواندو به حاشیه برود. جای سوال است که چرا تا این اندازه سد راه این رشته می شوند؟

    انتهای پیام/

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل