×
آخرین اخبار

دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین مقاومت و مردم هستند

  • کد نوشته: 21719
  • ۱۳۹۹-۰۱-۰۶
  • 468 بازدید
  • به گزارش خبر روز، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه در مورد تحولات لبنان و منطقه سخنرانی کرد. سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) و حلول سال جدید شمسی را تبریک و سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت گفت. دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه […]

    دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین مقاومت و مردم هستند

    به گزارش خبر روز، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه در مورد تحولات لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

    سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) و حلول سال جدید شمسی را تبریک و سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت گفت.

    دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه دشمنان در راستای ضربه زدن به اطمینان بین مقاومت و مردم که پشتیبان اصلی هستند، تلاش می‌کنند، افزود: ما از وجود معامله برای آزادی عامر الفاخوری جاسوس سرسپرده نداریم و آنچه می‌دانیم این است که معامله‌ای وجود نداشته است. از زمان آغاز بازداشت فاخوری آمریکا فشارهای شدیدی را به اغلب مسئولان دولت وارد کرد. آمریکایی‌ها همچنین برخی از شخصیت های سیاسی و دولتی لبنان را تهدید کردند که در صورت عدم تبرئه و آزادی الفاخوری، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

    وی ادامه داد: فشارهای زیادی برای آزادی بی قید و شرط این جاسوس انجام گرفت و فشارها به شکل اساسی بر قضات متمرکز بود و قضاتی نیز در این خصوص پایداری کردند که جای تقدیر دارد. برخی قضات نیز تسلیم این فشارهای آمریکا شدند. یک نکته مثبت وجود دارد و این است که دستگاه قضایی لبنان در این خصوص ۶ ماه مقاومت کرد. طی دو ماه گذشته مراجع دولتی همزمان به تهدیدهای آمریکا موضوع الفاخوری را با ما مورد رایزنی قرار دادند و ما مخالف آزادی وی بودیم. این امری خطرناک است و مجال را برای آمریکا جهت تحمیل آنچه در آینده می خواهد، باز خواهد کرد.

    سید حسن نصرالله اظهار داشت: این یک موضوع انسانی و مربوط به مقاومت و حاکمیت است و باید در خصوص آن موضعی برای خدا و آخرت گرفته شود و مصلحت شخصی قضات نیز همین است و نباید تسلیم فشارها شد. ما باید از هر قاضی یا مسئولی که در این نبرد پایداری کرد حمایت می کردیم. من خبر آزادی الفاخوری را از رسانه ها شنیدم. بعد از ممنوعیت سفر الفاخوری، آمریکایی ها برای فراری دادن وی از فرودگاه بیروت تلاش کردند اما مراجع امنیتی با این اقدام مخالفت کردند.

    دبیرکل حزب الله تصریح کرد: دستگاه قضایی حکم داد و قاضی وی را ممنوع الخروج کرد اما با این وجود آمریکایی ها با تعدی آشکار به حاکمیت لبنان وی را خارج کردند. از روز اول بازداشت الفاخوری با تبرئه وی از اتهامات مخالف بودیم و صدور حکم عادلانه را خواستار شدیم. از جلسه محاکمه ای که طی آن حکم آزادی الفاخوری صادر شد اطلاع نداشتیم. به شما یقین می دهم که جنبش امل و همچنین حزب الله به هیچ وجه از آنچه درباره موضوع الفاخوری روی داد آگاهی نداشتند. ما از بسیاری از احکام دادگاه نظامی و دستگاه قضایی لبنان اطلاع نداریم و در آن دخالت نمی کنیم. دولت هیچ وقت حتی برای یک روز دست حزب الله نبوده است.

    سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما با برخی از تصمیمات اتخاذشده در دولت موافقت و به برخی اعتراض کردیم. حزب الله یک گروه سیاسی حاضر در لبنان و دارای نمایندگان و وزرا است و تاثیری گاه کمتر و گاه بیشتر از دیگر گروه های سیاسی دارد. در معادلات داخلی گروه های سیاسی وجود دارند که تاثیرشان بیشتر از ماست. هرکس پافشاری می کند که ما را مسئول آزادی الفاخوری بداند بر باقی ماندن در دایره دشمن و رقیب اصرار دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.