×
آخرین اخبار

داریوش یزدی: با شناخت از نفت مسجدسلیمان مسئولیتش را پذیرفتم

  • کد نوشته: 54279
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۰
  • 543 بازدید
  • درست است که در مکان دهم قرار داریم، ولی فاصله امتیاز‌ها بسیار به هم نزدیک است و با یک برد و یک باخت تغییرات اساسی در جدول ایجاد می‌شود.
    داریوش یزدی: با شناخت از نفت مسجدسلیمان مسئولیتش را پذیرفتم

    دیدگاه نیوز / دیگر همه فوتبال‌دوستان به مشکلات تیم نفت مسجد سلیمان عادت کرده‌اند. این تیم که روی خوش ثبات را در این سال‌ها به خود ندیده، همواره با مشکلات متعدد رو‌به‌رو بوده است. یک سر همه این مشکلات به مسائل مالی مربوط است. با این‌حال این‌بار مسئولان تازه‌وارد باشگاه نفت مسجدسلیمان با یک مربی بومی قرارداد بستند. داریوش یزدی برای علاقه‌مندان به فوتبال نامی آشنا است. این مربی مدعی است تیم نفت همیشه زخمی با او روزهای بهتری را تجربه می‌کند. گفت‌وگوی «دیدگاه نیوز» با داریوش یزدی را در ادامه می‌خوانید.

    مسئولیت تیمی را پذیرفتید که مشکلاتش تمامی ندارد!

    همه تیم‌ها مشکل دارند و تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان از این شرایط مبرا نیست. با این‌حال قبول ندارم این تیم مشکلات حاد دارد. من تیم نفت مسجدسلیمان را چون تیم شهرم است، دوست دارم. این تیم را به‌خاطر هواداران و جوان‌هایش دوست دارم. می‌توان شرایط را تغییر و تیم را ارتقا داد. من آمدم آستین بالا بزنم و شرایط را بهتر از قبل کنم. قطعا نیم‌فصل اول باتوجه به چند نتیجه‌ای که از تیم‌های بالای جدول گرفتند نگاه‌ها را به‌سوی خود کشاندند. درمجموع عملکرد خوبی داشتند. درست است که در مکان دهم قرار داریم، ولی فاصله امتیاز‌ها بسیار به هم نزدیک است و با یک برد و یک باخت تغییرات اساسی در جدول ایجاد می‌شود.

    نیم‌فصل دوم کار برایتان سخت‌تر است؟

    انتظار داریم همه عوامل این باشگاه از مدیریت تا هواداران که از ارکان اصلی تیم هستند دست‌به‌دست هم داده و تیم را نسبت‌به نیم‌فصل اول ارتقا دهیم. البته تجربه نشان داده نیم‌فصل دوم همیشه سخت‌تر از نیم‌فصل اول است، چراکه تیم‌های نیمه بالای جدول به‌دنبال مقام و سهمیه هستند و تیم‌های نیمه پایینی برای بقا تلاش می‌کنند. درنتیجه انگیزه بیشتری در تیم‌ها وجود دارد و شرایط سخت‌تر می‌شود. ما به این موضوع واقف هستیم، ولی امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کرده و از عهده مسائل فنی بربیاییم.

    برای تقویت تیم چه برنامه‌ای دارید؟

    طی جلساتی که داشتیم قرار است به‌زودی تیم تقویت شود. از این‌رو لازم است به‌سرعت منابع مالی تامین شود. گویا بخشی از منابع تامین شده و بخش دیگری با چند روز صبوری تامین می‌شود. لازم است تیم را تقویت کنیم، چراکه نیاز به بازیکنان جدید داریم. فقط با یک کادر فنی و بازیکنانی که وجود دارد کار به چالش برمی‌خورد، ولی برای بهتر شدن شرایط باید ابزار فراهم شود. مجموعه مدیریتی باشگاه قول همکاری در این زمینه را به من دادند و امیدوارم این اتفاق هرچه سریع‌تر رخ دهد.

    گویا برخی بازیکنان‌تان قصد جدایی دارند.

    هنوز فرصتی برای صحبت مستقیم با تک‌تک بازیکنان نداشتم و باید نشستی با آنها بگذارم. البته لازم است با برخی بازیکنان جلسه‌ای داشته باشم تا بتوانیم درمورد مسائل روحی و روانی و فنی با هم تبادل‌نظر کنیم. موفقیت تیم نفت در گرو ساق پای این بازیکنان است، درنتیجه باید بتوانیم آرامش را برایشان ایجاد کنیم تا با فکر راحت در زمین بازی کنند. من به تمام این بازیکنان نیاز دارم.

    چقدر زمان لازم دارید تا از تیم شناخت پیدا کنید؟

    از شرایط تیم و بازیکنان باخبرم، چراکه در این مدت بیکار نبودم و نه‌تنها لیگ برتر بلکه تیم‌های لیگ یک و دو را هم رصد می‌کردم. از این‌رو با شرایط تیم نفت مسجد سلیمان بیگانه نیستم. درنتیجه بازیکنان را توانا و باانگیزه می‌بینم و به‌عنوان مسئول اول فنی این تیم به همه آنها نیاز دارم. من همه را متقاعد می‌کنم تا در کنار هم نیم‌فصل خوبی داشته باشیم. به آنها قول می‌دهم بازیکنان این تیم برنده نیم‌فصل دوم هستند.

    با مشکل زمین که سال‌ها است بر عملکرد این تیم تاثیر گذاشته چه می‌کنید؟

    من تجربه اولم در مسجدسلیمان نیست و بچه مسجدسلیمان هستم. فوتبالم در این شهر شکل گرفت. همه نقاط این شهر را می‌شناسم. درست است که ما یک زمین اصلی برای مسابقات داریم، ولی دو زمین چمن دیگر در این شهر وجود دارد. باید از این زمین‌ها بازدید کنم و اگر مشکلی نداشته باشند در این زمین‌ها تمرین می‌کنیم. اگر این شرایط فراهم نبود قطعا می‌توان با برپایی اردوهایی در تهران همچون سال‌های قبل شرایط تمرینی خوبی را برای بازیکنان فراهم کرد. البته تمرین در تهران از اولویت‌های من نیست. معتقدم بچه مسجد سلیمان باید شرایطی را فراهم کند تا هوادارانی که به این تیم علاقه دارند بتوانند شاهد تمرین‌ها باشند. من دوست دارم در این شهر تمرین کنم، به شرطی که شرایط فراهم باشد.

    گویا مبلغ قرارداد پایینی بستید و به همین دلیل توافق بین شما و این باشگاه حاصل شد؟

    اولویت من قطعا مسائل مالی نبود. نه‌تنها من بلکه هیچ‌کسی از پول بدش نمی‌آید، ولی اولویت من در این انتخاب پول نبود. از من خواستند به تیم شهرم کمک کنم و فکر می‌کنم این یک کار خوبی است. من دوست دارم به این تیم کمک کنم و نگران مسائل مالی نیستم. اگر کسی بخواهد نگران مسائل مالی باشد آن من هستم، پس دیگران نگران قرارداد من نباشند.

    با محدودیت‌هایی که برای استان خوزستان درنظر گرفتند، بازی تیم شما و تراکتور در مسجدسلیمان برگزار می‌شود؟

    این را من نمی‌دانم، ولی چیزی مبنی‌بر لغو بازی به ما اعلام نکردند. ما در این تصمیم دخیل نیستیم. درنتیجه اگر تغییر برنامه‌ای درنظر گرفته باشند، مجبوریم بپذیریم. تصمیم‌گیری در این مورد با ستاد مربوطه است. البته فکر نمی‌کنم اوضاع اینقدر بد باشد که بخواهند بازی را در شهر دیگری برگزار کرده یا لغو کنند، چراکه ما در همین شرایط تمرین می‌کنیم و با رعایت تمامی پروتکل‌ها مشکلی نداریم. کرونا شرایط را به‌کلی تغییر داده است. شرایط کرونا اجازه نمی‌دهد هواداران به بازی‌ها بیایند، ولی رکن اصلی موفقیت ما هستند و با قلب بزرگ‌شان از ما حمایت می‌کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *