×
آخرین اخبار

یادداشتی به قلم امیر حیدری؛
خواسته های مردم از نماینده جدید مسجدسلیمان چیست؟ آیا سالی که نکوست از بهارش پیداست؟؟؟

  • کد نوشته: 189050
  • ۱۴۰۳-۰۲-۲۸
  • 245 بازدید
  • دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران برگزار شد و مردم نیز با انداختن رای خود به صندوق ها کاندیدای مورد نظر خود را راهی مجلس کردند. 

    خواسته های مردم از نماینده جدید مسجدسلیمان چیست؟ آیا سالی که نکوست از بهارش پیداست؟؟؟

    امیر حیدیدیدگاه نیوز / از حواشی پیش آمده ی این دوره از انتخابات مجلس در مسجدسلیمان که بگذریم، هر ۴ سال یکبار کاندیدای شاخصی که تصمیم می گیرند به سوی بهارستان راهی شوند قول ها و وعده های رنگی و زیبا می دهند. سه سال و چند ماهی که می گذرد و به عقب که نگاه می کنیم می بینیم نه تنها وعده های سر خرمنی که به مردم داده شد عملی نشده اند شهر همان شهر است و مردم از روز قبل نا امید تر و پژمرده تر. 

    بیش از ۱۶ سال فرصت سوزی های دورانی که نه تحریم بودیم و نه دلار ۶۰ هزار و خورده ای گذشت و برای ۱۴ – ۱۵ سال بعدش نیز هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت شهر ندیدیم. 

    با تنی رنجور و زخم خورده از وعده و قول های رنگی ای که در خواب هم نمی دیدیم پای صندوق ها رفتیم و رای دادیم اما انگار نه انگار، حال که پس از تمامی حواشی پیش آمده در انتخابات دوره دوزادهم با اعلام نهایی شورای نگهبان گویی رضا جباری به عنوان نماینده جدید شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل انتخاب شده است به عنوان عضوی کوچک از جامعه ی بزرگ و فرهیخته ی رسانه ی کشور و شهروندی از این دیار می خواهم برخی از خواسته های مردم رنجدیده ی این دیار نفتی را به نماینده ی منتخب صندوق های رای گوشزد و یادآوری کنم، باشد که شاید این باید ها تلنگری باشد برای برنامه ریزی های بلند مدت شهر. 

    اقتصادی

    به هر طرف که می نگری زندگی مردم به نحوی به اقتصاد گره خورده است، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی. وضعیت اقتصادی شهر به گونه ای آسیب دیده و درب و داغان است که می بایست با عملکردی جهادی و برنامه ریزی دقیق کمی از مشکلات اقتصادی شهر را حل کرد. 

    جهش تولید با مشارکت مردم:‌ رهبر معظم  انقلاب در سخنرانی نوروزی خود سال ۱۴۰۳ به شعار جهش تولید همراه با مشارکت مردم اشاره نمودند که با توجه به این شعار می بایست رضا جباری به عنوان نماینده جدید مردم در مجلس به دنبال راه اندازی دوباره واحد های تولیدی در شهرک صنعتی مسجدسلیمان و توسعه و گسترش این شهرک صنعتی تلاش کند که این امر در جهت رفع مشکلات بیکاری جوانان، جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی همانند اعتیاد و خودکشی ها، طلاق ها، کاهش سرقت ها و دیگر آسیب ها برای شهروندان می بایست به جد پیگیری گردد. 

    خروج از بن بست جغرافیایی: اگر بر روی نقشه کمی دقت کنید، شهر مسدسلیمان را در بن بستی می بینید که نه راه های مواصلاتی مهمی از این شهر می گذرد و نه دارای فرودگاه و خط راه آهن است. استاندار وقت خوزستان در خرداد ۱۴۰۰ خبر از شروع پروژه ی فرودگاه مسجدسلیمان را داد و در کنار صحبت هایش نیز به این اشاره کرد که مردم با انتخابات قهر نکنند.

    فرودگاه مسجدسلیمانی که روزی اولین فرودگاه کشور و خاورمیانه بود بیش از ۱۵ سال است که قرار است دوباره راه اندازی شود اما نکته مثبت این فرودگاه بر ساخته نشدن و راه اندازی نشدن است تا دلیلی باشد برای وعده های دروغین کاندیدای انتخابات به طوری که از ۳ دولت پیش تا کنون در حال پیگیری است اما هنوز هیچ اقدامی برای راه اندازی اش انجام نشده است. 

    خط راه آهن شهر مسجدسلیمان نیز اولین خط راه آهن کشور بوده که چند دهه است دیگر وجود ندارد که طبق گفته های مدیرعامل پتروشیمی تا اتصال مسجدسلیمان به خط ریلی کشور تنها ۲۵ کیلومتر فاصله است که این خط راه آهن جدای از حمل محصولات پتروشیمی مسجدسلیمان باعث کاهش بار ترافیکی در جاده های کشور و افزایش ایمنی تردد ها می شود و یکی از راه های برون رفت شهرستان از بن بست است. 

    پزشکی و سلامت 

    در شرایطی که کمبود مراکز درمانی در مسجدسلیمان به شدت احساس میشود و احداث، راه اندازی و افزایش درمانگاه های شبانه روزی، کلینیک های عمومی، تخصصی و فوق تخصصی از نیازهای ضروری مردم مسجدسلیمان و از مطالبات همیشگی آنها از نماینده های ادوار مختلف شهرشان در مجلس و مدیران بهداشت و درمان استان و کشور بوده است، ماندگاری پزشکان متخصص در مسجدسلیمان نیز نیازمند برنامه ریزی است.

    نبود یک بیمارستان در شهر اندیکا و کمبود تجهیزات تخصصی در بیمارستان های شهر مسجدسلیمان، کمبود دکتر متخصص به دلیل نبود فرودگاهی که در بالا نیز به آن اشاره شد، عدم سکونت پزشکان متخصص در شهر به دلیل نبود امکانات رفاهی اولیه، نبود سی تی اسکن دوم یا سوم و دستگاه MRI دوم و سوم که به هر دلیلی اگر این دستگاه ها دچار خرابی و مشکل شوند شهروندان می بایست به شهرهای مجاور مراجعه کنند، چه بسا که همین الان هم در نوبت های ۲ تا ۳ هفته ای معطل یک عکس سی تی اسکن و تصویربرداری MRI هستند.

    پیگیری هر چه سریعتر مشکلات حوزه پزشکی و سلامت که در تخصص رضا جباری نماینده جدید شهر مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل است می بایست در دستور کار ویژه ی وی باشد. 

    فرهنگی و اجتماعی

    «مسجدسلیمان از لحاظ مشکلات از گرفتارترین شهرهای ایران است»، فرماندار وقت مسجدسلیمان در سال ۱۳۹۷ در سخنانش به این جمله اشاره کرد و چه بسا که این حرف از بسیاری از جهات درست است. نرخ بیکاری بالای ۴۰ درصد در این شهر، کمبود سرانه فضای سبز و نبود پارک ها و اماکن تفریحی گردشگری مناسب، عدم حمایت های مناسب از باشگاه ورزشی نفت مسجدسلیمان و سقوط به لیگ دسته یک که خود یکی از سرگرمی ها و امیدهای جوانان مسجدسلیمان بود، عدم بازسازی و نوسازی مدارس که خود پایه گذار علم و فرهنگ آیندگان این شهر هستند، نبود امکانات کافی در مدارس روستایی که خود یکی از دلایل  کوچ عشایر و مهاجرت روستائیان به شهر و به وجود آمدن مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی و بهم خوردن تعادل اقتصادی در روستاها می گردد. 

    عمرانی و شهرسازی

    بیشترین مشکلاتی که مردم مسجدسلیمان با آن دست و پنجه نرم می کنند مربوط به بخش عمرانی و شهرسازی است. نبود سیستم فاضلاب شهری در بیش از ۸۰ درصد محلات شهرستان، مشکلات ترافیکی هر روزه که به دلیل نبود جاده ها و بلوارهای شهری مناسب در شهر به وجود می آیند، آسفالت نبودن بسیاری از محلات و خرابی آسفالت ها در بیشتر محلات به دلیل نبود بودجه های عمرانی مناسب، عدم وجود زیرگذر و روگذر های متعدد در گره های ترافیکی شهر و بسیاری مشکلات عمرانی دیگر در شهر نیز از چالش های نماینده ی جدید است. 

    رضا جباری به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافته است و پس از تمامی این کم و کاستی ها، این ۴ سال پیش رو بهترین فرصت برای جبران حداقل مقداری از این مشکلات متعدد است، اما وی اگر نتواند در یکسال اول شروع کار خود در مجلس باعث تغییرات محسوس در شهر شود و مسیر بی اعتنایی به خواسته های مردمی را پیش بگیرد نتیجه این است که سالی که نکوست، از بهارش پیدا نیست. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *