×
آخرین اخبار

حصارکشی بی‌سابقه اطراف کاخ سفید به خاطر نگرانی از تظاهرات طرفداران فلسطین

  • کد نوشته: 191820
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۹
  • 77 بازدید
  • منابع مطلع از حصارکشی و تدابیر امنیتی شدید در اطراف کاخ سفید به خاطر نگرانی از یک تظاهرات عظیم در حمایت از مردم فلسطین حکایت دارد.

    رویترز نوشت: فعالان طرفدار فلسطینی که خواستار پایان جنگ در غزه و حمایت آمریکا از اسرائیل هستند، قصد دارند کاخ سفید را در جریان اعتراضات آخر هفته محاصره کنند که همین موضوع باعث تدابیر امنیتی بیشتر از جمله حصار کشی در مقیاس بالا شده است.

    گروه‌های مدافع و فعالی مانند CODEPINK و شورای روابط اسلامی آمریکایی گفتند که تظاهرات برای روز شنبه برنامه‌ریزی شده تا علیه نسل کشی اسرائیل در غزه و بیش از هشت ماه گرسنگی و مرگ زنان و کودکان در این باریکه اعتراض صورت گیرد.

    آمریکا متحد کلیدی اسرائیل، شاهد ماه‌ها تظاهرات حامی فلسطین از راهپیمایی‌ها در واشنگتن و تظاهرات در نزدیکی کاخ سفید بوده است. معترضان از مسدود کردن پل‌ها و جاده‌ها در نزدیکی ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها در چندین شهر تا بست نشینی در دانشگاه‌ها اعتراض خود را از حمایت‌های آمریکا از اسرائیل اعلام کرده‌اند. از دیگر سو حداقل هشت مقام از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل مخالفت با سیاست وی در مورد جنگ غزه استعفا داده اند.

    سخنگوی سرویس مخفی ایالات متحده گفت: در آماده سازی برای رویدادهای آخر هفته در واشنگتن دی سی، که پتانسیل تجمع جمعیت زیادی را دارد، اقدامات ایمنی عمومی بیشتری در نزدیکی مجموعه کاخ سفید اعمال شده است. بایدن و کاخ سفید قبلا گفته بودند که از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می کنند، اما «آشوب» و خشونت را تحمل نخواهند کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل