×
آخرین اخبار

تهران از سوی وزارت کشور جزو ۳ استان برتر شد

  • کد نوشته: 70409
  • ۱۴۰۰-۰۶-۰۳
  • 519 بازدید
  • استانداری تهران اعلام کرد: در ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت کشور استان تهران با کسب بالاترین نمره در بخش‌های مختلف جزو ۳ استان برتر شد.
    تهران از سوی وزارت کشور جزو ۳ استان برتر شد

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، استانداری تهران از مجموع ۲ هزار امتیاز مربوط به شاخص های عمومی و اختصاصی ۱۸۷۴.۷۵ امتیاز کسب کرد و با تحقق بیش از ۹۳ درصدی شاخص های در نظر گرفته شده توانست رتبه عالی را کسب کرد.

    گفتنی است ارزیابی عملکرد مذکور توسط معاونت های تخصصی ستاد وزارت کشور براساس مستندات دریافت شده در قالب گزارش خودارزیابی حوزه های استانداری صورت گرفته است.

    ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ۲ بعد شاخص‌­های عمومی و اختصاصی به صورت سالانه انجام و بر اساس بخشنامه ابلاغی از دستگاه­های برتر در هفته دولت قدردانی می‌شود.

    شاخص‌های عمومی برگرفته از برنامه‌های اصلاح نظام اداری – دوره دوم و سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری است که در قالب تفاهم‌نامه مشترک، قبلاً به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

    عملکرد دستگاه‌های اجرایی در محورهای اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، مدیریت بهره ‌وری نظام اداری، توسعه فرهنگ سازمانی، ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در نظام اداری و نظارت و ارزیابی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

    شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی با در نظر گرفتن اسناد بالادستی، از منابع مختلف همچون قانون برنامه توسعه، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، وظایف، مأموریت‌ها و اهداف تخصصی هر دستگاه تدوین و ابلاغ شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *