×
آخرین اخبار

تصویب ۱۷ طرح در شورای ششم برای رفع مشکلات شهر/ سیستم دفع آب‌های سطحی ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد نوشته: 144497
  • ۱۴۰۲-۰۴-۲۶
  • 133 بازدید
  • عضو شورای شهر اهواز گفت: در هشت سال شورای چهارم و پنجم ۲۲ طرح مصوب شد که شاد یک یا دو طرح مفید و فنی بود ولی در شورای ششم در دو سال ابتدایی ۱۷ طرح که مشکلات ۲۰،۳۰ ساله شهرداری اهواز را حل می‌کند به تصویب رسید.

     عادل شیشه‌گری با اشاره به مقایسه بین شوراهای چهارم، پنجم و ششم گفت: آمار و ارقام همه طرح‌های مصوب در هشت سال شورای چهارم و پنجم، ۲۱ تا ۲۲ مورد بوده و شاید تنها بتوان یک یا دو طرح مفید و فنی از این طرح‌ها، استخراج کرد اما در شورای ششم در مدت ۱۴ تا ۱۵ ماه، ۱۷ طرح که مشکلات ۲۰،۳۰ ساله شهرداری اهواز را حل می‌کنند، مصوب شده است.

    وی افزود: گفتن انجام ممیزی املاک کار راحتی است اما این کار به ساختار، سیستم و فرآیند خاصی نیاز دارد. برخی طرح‌های مصوب کارهایی هستند که اجرای آن‌ها زمان‌بر و سنگین است و نیازمند ساختار و عزمی برای اجرایی شدن هستند. در بسیاری از موارد کارها آغاز شده اما قطعا ممکن است در بازه زمانی کوتاه مدت به ثمر ننشینند.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: در اواخر سال گذشته مصوب شد که قانون سامانه ستاد اجرایی شود؛ قانونی که بر زمین مانده بود و مشکل در ورود به این سامانه یکی از عوامل تاخیر در بسیاری از کارها و پروژه‌ها شد.

    شیشه‌گری بیان کرد: بسیاری از مناقصات، شرکت‌ کننده نداشتند زیرا پیمانکاران بومی و همکاران شهرداری با این سامانه کار نکرده بودند و این مسئله موجب ایجاد وقفه‌ای در اجرای پروژه‌ها شد اما این کار منطقی و اصولی باید انجام می‌شد. همچنین در سامانه ستاد می‌توان پیمانکار بومی و غیربومی را مشخص کرد.

    وی در خصوص نارضایتی مردم از وضعیت آسفالت عنوان کرد: یکی از دلایل این مساله اجرای پروژه فاضلاب اهواز توسط آبفا است. قطعا زمانی که در شهری آبفا همزمان با بیش از ۱۵۰ پیمانکار کار می‌کند، نارضایتی‌ها چند برابر می‌شود. بعضا مردم تفاوت بین آبفا، شهرداری و دستگاه‌های دیگر در ارائه خدمات را تمیز نمی‌دهند.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز در خصوص صحبت‌های مطرح شده در مورد اینکه در حوزه آب‌های سطحی اقدامی نشده است، گفت: این پروژه طبق برآوردهای انجام شده در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت. قطعا نظر دوستان، رفع مشکلات در قالب پروژه‌های جامع و طرح علاج‌بخشی بوده است اما آیا این انتظار وجود دارد که پس از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دیگر آبگرفتگی نداشته باشیم؟ من نماینده شورا در بحث پروژه دفع آب‌های سطحی بودم اما هیچ شخصی در خصوص این کار از من سوال نکرد.

    وی افزود: طرح جامع دفع آب‌های سطحی بسیار سنگین است و مشکلات حادی دارد؛ ممانعت‌ها در خصوص بستن مسیرهایی مانند بلوار گلستان و عبور خط از زیر مسیر ریل راه آهن برخی از مسائل اجرای پروژه هستند.

    شیشه‌گری بیان کرد: بخش حقوقی شهرداری اهواز کاری در خصوص مترو اهواز انجام نمی‌دهد. قراردادی با دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شده و سیستم حقوقی این دانشگاه در حال پیگیری مساله حقوقی این پروژه است و کار با جدیت در حال پیگیری است.

    وی عنوان کرد: از اوایل فعالیت در شورای شهر، علاوه بر بعد نظارت پا به پای شهرداری بوده‌ایم تا مسائل شهر حل شود و این روند تا آخر دوره شورای شهر ادامه دارد. این موضوع به معنی مداخله در امور شهرداری و امور اجرایی نیست بلکه وظیفه ما پیش بردن کار در شهر است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: برای تدوین برنامه توسعه شهر به سیستم درون شهرداری اعتماد کردیم و برنامه‌ای تدوین شد که قطعا اشکالاتی دارد و باید این مشکلات رفع شوند.

    وی افزود: روند کار رو به جلو و مثبت است. قطعا ایرادات وجود دارد اما باید همه دست به دست هم بدهیم تا فضایی که از ریل خارج شده بود و به تدریج در حال برگشت به جای اصلی خود است، به سر منزل مقصود برسد و برکاتی برای شهروندان داشته باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *