×
آخرین اخبار

تجمع اعتراضی دانش آموزان مسجدسلیمانی در اداره آموزش و پرورش و اعتراض به برگزاری آزمون حضوری نهم و دوازدهم

  • کد نوشته: 60075
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۰
  • 708 بازدید
  • طی چند روز گذشته و پس از اعلام برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم، بسیاری از شهرها شاهد حضور اعتراضی دانش‌آموزان این دو پایه در برابر ادارات آموزش و پرورش بود.
    تجمع اعتراضی دانش آموزان مسجدسلیمانی در اداره آموزش و پرورش و اعتراض به برگزاری آزمون حضوری نهم و دوازدهم

    در مسجدسلیمان نیز صبح امروز جمعی از دانش آموزان به همراه خانواده های خود با حضور در اداره آموزش و پرورش این شهرستان نسبت به این تصمیم اعتراض خود را اعلام و از مسئولان خواستند نسبت به سلامتی فرزندان شان بی تفاوت نباشند.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، آن ها معتقدند امسال به دلیل گسترش کرونا و افزایش مبتلایان و قربانیان به ویژه تحت تاثیر انواع جهش یافته این ویروس که حتی نوجوانان وکودکان را آسیب پذیر ساخته، شرایط با سال گذشته متفاوت شده است و خواهان برگزاری آزمون به صورت غیر حضوری جهت پایه های نهم و دوازدهم شده اند.
    ستاد ملی کرونا در ایران نیز با برگزاری حضوری امتحانات برای پایه‌های نهم و دوازدهم مخالف بوده اما با مقاومت و اصرار مسئولان وزارت آموزش و پرورش روبرو شده است.
    علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با اشاره به مخالفت وزارت بهداشت با هر گونه تجمع اظهار داشت: «درجلسه امروز کمیته تخصصی، دوستان وزارت آموزش و پرورش بر حضوری برگزار شدن امتحانات نهایی تاکید داشتند.»
    اصرار مقامات وزارت آموزش و پرورش در نهایت سبب تغییر نظر کمیته تخصصی ستاد ملی کرونا شد.
    سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به توضیحات مسئولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر این که زمان امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم با سایر امتحانات دانش‌آموزان مقاطع دیگر یکی نخواهد بود، برگزاری امتحانات حضوری را منوط به اجرای شروط خاصی دانست و افزود: «برگزاری امتحانات در فضای باز و همچنین استفاده از تهویه و رعایت فاصله فیزیکی دانش‌آموزان، از نکاتی است که باید در هنگام برگزاری امتحانات رعایت شود.»

    اما آغاز زود هنگام فصل گرما در بسیاری از استان‌های ایران و فقدان زیرساخت‌ها و امکانات قابل قبول در مدارس و مکان‌های برگزاری امتحانات از موانعی است که امکان شروط ستاد کرونا برای برگزاری حضوری امتحانات را محقق نمی‌کند.
    به همین دلیل دانش‌آموزان با آگاهی از کمبودهای وزارت آموزش و پرورش و شرایط سخت کنونی همه‌گیری کرونا در بسیاری از شهرها نسبت به تصمیم برگزاری حضوری امتحانات معترض و خواهان رسیدگی مسئولان کشور به این مهم شده اند. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *