×
آخرین اخبار

تاکنون ۹ پروژه جهش تولید در استان به سرانجام رسیده است

  • کد نوشته: 52820
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۹
  • 659 بازدید
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: تاکنون ۹ پروژه جهش تولید در استان به سرانجام رسیده، تعداد محدودی از پروژه‌ها هم به دلیل اینکه سرمایه‌گذار ندارند تکمیل نشده است، تعدادی از پروژه‌ها نیز بدون اخذ تسهیلات به سرانجام رسیده است.
    تاکنون ۹ پروژه جهش تولید در استان به سرانجام رسیده است

    به گزارش دیدگاه نیوز ، سمانه حسن پور در نشست مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به نرخ بیکاری استان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته، ۱۵ درصد بود سال ۹۹ طبق آمار مرکز آمار کشور که به صورت فصلی منتشر می‌شود نرخ بیکاری فصل بهار ۲۱ درصد ، تابستان ۱۴.۷ درصد بود که رتبه چهارم کشور را داشتیم.

    وی افزود: اما نرخ بیکاری استان در فصل پاییز ۱۳.۱ درصد اعلام شد که رتبه ششم کشور را به خود اختصاص دادیم، البته برای مشخص شدن نرخ بیکاری باید به آمار سالانه اکتفا کنیم.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در خصوص پروژه‌های جهش تولید نیز توضیح داد: ۲۰۶ پروژه به دبیرخانه ارسال شد که براساس چارچوب سازمان برنامه و بودجه کشور فرستاده شده بود، غربال و به ۹۰ پروژه تبدیل شد و در نهایت ۵۶ پروژه شامل ۲۲۴ میلیارد تومان اعتبارت عمرانی، ۵۳ میلیارد تومان یارانه تسهیلات و بقیه منابع هم از طریق منابع داخلی بانک‌ها و سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی تصویب شد.

    حسن پور با بیان اینکه اکنون ۳۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است، عنوان کرد: ما چند روز پیش جلسه‌ا‌ی با مدیران دستگاه اجرایی و مدیران بانک‌ها در خصوص پیشرفت اعطای تسهیلات به پروژه‌های جهش تولید داشتیم، تعدادی از این پروژه‌ها تسهیلات را دریافت کرده‌اند لازمه آن انعقاد تفاهم نامه دستگاه اجرایی با بانک عامل درخصوص یارانه سود است تا ما به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنیم.

    وی گفت: تاکنون ۹ پروژه جهش تولید به سرانجام رسیده، تعداد محدودی از پروژه‌ها هم به دلیل اینکه سرمایه‌گذار ندارند تکمیل نشده است، تعدادی از پروژه‌ها نیز بدون اخذ تسهیلات به سرانجام رسیده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *