×
آخرین اخبار

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان در اهواز برگزار شد

  • کد نوشته: 192383
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۴
  • 51 بازدید
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان روز شنبه با حضور خیران نیک اندیش مدرسه ساز استان ، نمایندگان مردم اهواز و آبادان در مجلس شورای اسلامی ، استاندار خوزستان و جمعی ازمدیران و مسئولان استانی در سالن همایش های بین المللی بوستان اهواز برگزار شد.

    بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان در اهواز برگزار شد

    در این جشنواره نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی گفت: دانش‌آموزانی که در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند و در آینده به کشور و جهان خدمت می‌کنند، ثمره حضور خیرین در حوزه تعلیم و تربیت هستند، بنابراین خیرین، نقشی کلیدی در حوزه آموزش و پرورش ایفا می‌کنند.

    حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان، اظهار داشت:پس از ایمان به خدا، چیزی ارزشمندتر از توجه به حوائج مردم نیست. بر اساس روایتی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) اگر کسی برای رفع گرفتاری انسان و مومنی تلاش کند، ۲ هزار سال عبادت خداوند را انجام داده است.

    وی گفت:فعالیت دانشمندان کشور در عرصه تقویت بنیه علمی و فرهنگی و دینی جامعه که بخش کلیدی و حساسی است، ثمره زحمات خیرین است. همچنین دانش‌آموزانی که در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند و در آینده به کشور و جهان خدمت می‌کنند، ثمره حضور خیرین در حوزه تعلیم و تربیت هستند، بنابراین خیرین، نقشی کلیدی در حوزه آموزش و پرورش ایفا می‌کنند.

    امام جمعه اهواز با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز خوزستان ابرازامیدواری کرد این فعالیت‌ها به ویژه در مناطق محروم، استمرار داشته باشد. وی گفت: با وجود همه تلاش‌های انجام‌شده در مناطق محروم، همچنان برخی مدارس در شأن دانش‌آموزان و والدین نیستند، بنابراین نیاز است خیرین و دولتمردان برای بهبود وضعیت این مدارس تلاش کنند.

    استاندار خوزستان نیز در این جشنواره با تاکید بر ضروت افزایش سرانه فضای آموزشی، گفت: خیرین میدان‌دار صحنه ایثار و گذشت هستند و آن را به نسل آینده منتقل می‌کنند و حضور خیرین در مدرسه، باعث رشد جریان فکری به سمت ایثارگری می‌شود. علی‌اکبر حسینی‌محراب گفت: فعالیت خیرین، باقیات الصالحات و صدقات جاریه است که در راه خدا، از مال می‌گذرند و برای جامعه از خود یادگاری به جا می‌گذارند و با تربیت نیروی انسانی موثر که گاه به دلیل مشکلات استان و کشور از تحصیل محروم می‌شوند، به پیشرفت استان و کشور کمک می‌کنند.

    نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: نهضت مدرسه‌سازی نشان‌دهنده شخصیت و درک والا از نیاز واقعی جامعه است. خیرین مدرسه‌ساز می‌توانستند در بخش‌های دیگر مانند احداث درمانگاه هم فعالیت کنند اما ورود به حوزه تعلیم و تربیت امری است که همه بزرگان دین بر آن تاکید دارند و منجر به آدم‌سازی می‌شود.

    استاندار خوزستان با بیان اینکه حضور خیرین مدرسه‌ساز، کمک به همه جامعه است، گفت: جامعه‌ای که فرهنگ قوی داشته باشد، در همه ابعاد به پیروزی می‌رسد. جریان‌های سیاسی، امنیتی و… راجع به مدارس، برنامه‌های زیادی داشته دارند و خواهند داشت اما آنچه مساله تفکر را در دانش‌آموزان نهادینه می‌کند، کار خیر این خیرین است.

    خیرین میدان‌دار صحنه ایثار و گذشت هستند و آن را به نسل آینده منتقل می‌کنند و حضور خیرین در مدرسه، باعث رشد جریان فکری به سمت ایثارگری می‌شود. حسینی‌محراب از آموزش و پرورش ‌خواست تعهدات خود را اجرا کند و به گونه‌ای نباشد که سرمایه خیرین معطل بماند.

    وی گفت:استان خوزستان از نظر سرانه آموزشی نسبت به جمعیت، سرانه خوبی ندارد و از میانگین کشوری پایین‌تر است و نیاز است افراد بیشتری به سپاه خیرین مدرسه‌ساز بپیوندند.

    استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات، یادآور شد: مطالبه جدی مقام معظم رهبری، مشارکت حداکثری است و این اولویت اول است. باید تلاش کنیم که مردم را به انتخابات پرشور و انتخاب اصلح دعوت کنیم. مقام معظم رهبر ۱۸ شاخص برای انتخاب اصلح بیان کرده‌اند و این شاخص‌ها باید مدنظر باشند. این مسیر و ریل‌گذاری خوب دولت سیزدهم باید ادامه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه ازدواج آسان و حجاب از مطالبات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: خیرین در حوزه جمعیت و فرزندآوری هم مشارکت داشته باشند. در ادامه نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف اعتباری جدید برای تخریب و بازسازی ۱۰۰ هزار کلاس درس در طول ۵ سال خبر داد.

    مجتبی یوسفی افزود:باید از خدمات دولت بگوییم که در دو سال و نیم، ۱۱٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی، در کشور محقق شد، در حالی که سرمایه‌گذاری خارجی در مدت یک دهه، کمتر از ۸ میلیارد دلار بود.

    وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات دولت در حوزه نوسازی مدارس بود و در دولت سیزدهم، بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی در سطح کشور ساخته شد. همچنین در استان خوزستان بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی ساخته شد که از این میزان بیش از ۲ هزار فضای آموزشی توسط دولت و ۴ هزار فضای آموزشی توسط خیرین احداث شد.

    وی گفت: حدود ۷۰ درصد از فضاهای آموزشی توسط خیرین احداث شده‌اند و این ثمره تلاش دولت برای محرومیت‌زدایی بود. نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به سازمان نوسازی مدارس اختصاص داده شد که از این اعتبار بیش از ۳ هزار میلیارد تومان درخوزستان هزینه شده است. یوسفی با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز گفت: باید فضا برای حضور مردم مهیا شود.

    وی گفت: در حوزه خیرین مدرسه‌ساز، استان خوزستان در رتبه اول و دوم کشوری است ،تلاش شد ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان هم از محل مسئولیت های اجتماعی نفت، به این بخش اختصاص داده شود. یوسفی بیان کرد: در کمتر از ۲۰ روز آینده بنا است رئیس جمهور توسط مردم ایران انتخاب شود. حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اهمیت دارد و باید تلاش کرد که توانمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل بیش از قبل باشد. باید رئیس جمهوری انتخاب شود که بداند دوران دو قطبی‌سازی، جایی در میان مردم ندارد.

    سیدمحمد مولوی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت:اسناد توسعه‌ای استان باید با برنامه دنبال و اجرا شوند و این اصل باید در مدیران و مسئولان خوزستان نهادینه شود. وی گفت: در رویکرد جدید مجلس دعوای شخصی با کسی وجود ندارد و هدف ارتقاء استان و کشور است.

    وی اظهار داشت: فضای مدارس برای دانش‌آموزان جذاب نیست به همین دلیل ساخت مدارس جدید باید پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

    مولوی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه توسعه همه جانبه خوزستان برای ما مهم است و به آموزش و پرورش باید نگاه خاص داشت افزود:مدارس باید زیبا باشند تا دانش آموزان در فضایی جذاب مشغول تحصیل شوند. وی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر اشاره کرد و گفت:مردم انتخاب خوب برای رییس جمهور خوب داشته باشند تا راه آیت الله رئیسی در ساختن کشور تداوم داشته باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *