×
آخرین اخبار

برگزاری دوره تخصصی نجات در حوادث جاده ای و حمل و نقل در جمعیت هلال احمر جلفا

  • کد نوشته: 52259
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۳
  • 869 بازدید
  • رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا از برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات در حوادث جاده اي و حمل‌ و نقل برای ٢٠ نفر از نجاتگران این جمعیت خبر داد.
    برگزاری دوره تخصصی نجات در حوادث جاده ای و حمل و نقل در جمعیت هلال احمر جلفا

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی؛ خلیل فرخنده، از برگزاری دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث حمل ونقل (جاده) خبر داد و گفت: این دوره به مدت ۵ روز با حضور ٢٠ فراگیر در شهرستان جلفا برگزار شد.

    وی به سرفصل‌های تدریس شده در این دوره اشاره کرد و افزود: اجرای مانور عملیاتی، ایمنی، ارزیابی و مدیریت سوانح، اصول جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل جاده‌ای، آشنایی با تجهیزات جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل، دستیابی و رهاسازی مصدوم و حمل مصدوم از سرفصل‌های دوره جستجو و نجات در جاده است.

    رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا افزود: جمعیت هلال احمر در برگزاری این چنین دوره‌هایی اهتمام ویژه دارد تا بتوان با پرورش نجاتگران متخصص کمک به افراد گرفتار شده در کمترین زمان انجام شود.

    فرخنده خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این دوره افزایش توان علمی و عملیاتی امدادگران و نجاتگران برای مقابله با حوادث احتمالی است.

    وی گفت: در پایان دوره پس از برگزاری آزمون‌های تئوری و عملی، برای قبول شدگان گواهی دوره ۵۴ ساعته صادر می شود.

    قابل ذکر است دوره یاد شده به صورت فشرده و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شد.

    ایشان اضافه کرد؛ در پایان دوره از تمامی دست اندرکاران و زحمت کشان برگزاری دوره بخصوص واحد آموزش، امداد، گروه تدارکات و پشتیبانی ، اعضای شورای اجرایی که در تامین هزینه های دوره نقش موثری ایفا نمود و همچنین مربیان مجرب استاد آیدین سقایی، حامد کاظمی، اسماعیل زمان پور، اسدالله رحمانی فراگیران عزیز که با حضور فعال، منظم و بموقع در تمامی کلاس های آموزشی در افزایش کیفیت روند دوره نقش اساسی داشتند ، و همچنین از زحمات و اقدامات معاونت امداد و نجات و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان در صدور سریع مجوز دوره با توجه به نیاز مبرم شهرستان و نظارت کامل بر روند دوره تقدیر و تشکر بعمل می آید.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *