×
آخرین اخبار

برگزاری آیین رونمایی از کتاب ” از گیلان تا خوزستان”، در کتابفروشی شهر کتاب اهواز

  • کد نوشته: 151732
  • ۱۴۰۲-۰۶-۰۵
  • 148 بازدید
  • آیین رونمایی از کتاب ” از گیلان تا خوزستان”، در کتابفروشی شهر کتاب اهواز برگزار شد.

    برگزاری آیین رونمایی از کتاب ” از گیلان تا خوزستان”، در کتابفروشی شهر کتاب اهواز

    آیین رونمایی از کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ، به نویسندگی دکتر اردشیر صالح پور ، شامگاه جمعه ( ۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ ) ، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب، انجمن های فرهنگی، سازمان های مردم نهاد، اصحاب رسانه، فرهیختگان و علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی در کتابفروشی شهر کتاب اهواز برگزار شد .

    در ابتدا وحید کیانی مدیر انتشارات الیما و ناشر کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به مدعوین ، گفت : از دکتر اردشیر صالحپور سپاسگزاری می کنیم بابت همه تلاش ها و زحمت هایی که برای توسعه و اعتلای فرهنگ جنوب و ایران ، فرهنگ قوم بختیاری کشیدند .

    وی تصریح کرد : ارج می نهیم حضور دوستان و همراهان را که به فرهنگ و هنر و ادبیات این سامان احترام می گذارید .

    در ادامه دکتر عزیزالله خواجوی؛ از پزشکان نام آشنای خوزستان ؛ دهدز و دزپارت ، ضمن خیر مقدم و تبریک به مناسبت سالروز ابوعلی سینا و روز پزشک ، خاطره ای بازگو کردن از دوران تحصیل شون که شاگرد دکتر بلغاری بودند .

    در ادامه دکتر رضا کیانی ؛ عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ، مطرح کرد : باز هم جمع شدیم تا در این فراز و فرود زندگی در معرض بو و رایحه خوش دانستن قرار بگیریم .

    وی ادامه داد : بهانه ای شد که این مراودات دلپذیر کمی ذهن ما را با جوهره اندیشه نزدیک کند .

    وی تصریح کرد : وقتی ما در محفل کتاب قرار می گیریم ، دانایی محوری و افزایش سرانه مطالعه را شاید به عنوان یک دغدغه و یک جرقه مهم فکری قلمداد کنیم ، اما نکته مهم و قابل این که ما در زمانه ای هستیم که فراتر از بحث مطالعه ، بحث ساختار آگاهی ، چگونه فهمیدن و فهمانده شدن مهم تر است .

    وی با اشاره با آیین رونمایی از ” کتاب تاکید کرد : امروز به بهانه رونمایی از کتاب داد و ستد فکری ذهن معطوف به تاریخ می شود ‌.

    کیانی ادامه داد : حرکت بسیار ارزشمند و ماندگار دکتر صالحپور نقطه عطفی در تاریخ استان خوزستان است .

    رضا کیانی ؛ عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ،در ادامه یادآور شد : من خیلی خوشحالم و به فال نیک می گیرم این رونمایی را ، این که بخشی از تاریخ را امروز ما متجلی خواهیم کرد ‌.

    وی گفت : دکتر صالحپور تلاشی را آغاز کردن که به نظر بنده سلسله جنبان یک حرکت بسیار ارزشمند و ماندگار و نقطه عطفی در تاریخ استان خوزستان است .

    رضاکیانی ؛ عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ، در پایان گفت : تشکر می کنم و امیدوارم ، روزی هم جلسه نقد و بررسی کتاب برگزار شود و بتوانیم دایره فرزانگی و فرهیختگی و دانشوری را در مسیر توسعه تقویت کنیم .

    در ادامه ، آیین رونمایی از کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ، دکتر مجتبی اعتمادی ؛ از چهره های شناخته شده خوزستان ضمن خیر مقدم و تبریک روز پزشک ، گفت : پزشکانی که در طول سالیان دراز خدمت رسانی کردن به مردم عزیزمان و در تمامی عرصه ها پیش قدم بودن بخصوص در دوران کرونا و پاندمی که وجود داشت .

    وی افزود : شهیدان زیادی دادیم ، پزشکان زیادی از بین رفتند که بتوانند سلامت مردم را حفظ کنند .

    اعتمادی ادامه داد : جای تقدیر دارد این حرکت دکتر اردشیر صالحپور و بنده افتخار را دارم از گذشته ایام در خدمت ایشان در عرصه های فرهنگی هنری بودم .

    وی تصریح کرد : پزشکان از دیرباز سختی های زیادی را متحمل می شدند چرا که از خانواده خود می شدند و در شهر ها و روستای کوچک طبابت می کردند .

    مجتبی اعتمادی در پایان گفت : آرزوی توفیق و سعادت دارم برای همه عزیزان و امیدوارم که روزهای خوبی را در پیش رو داشته باشیم برای ایذه و آرزو می کنم همه شما سلامت باشید .

    در ادامه محمد موسوی از هنرمندان خوزستانی برای مدعوین و حضار به شاهنامه خوانی پرداختند .

    در ادامه و در پایان آیین رونمایی از کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ، دکتر اردشیر صالحپور گفت : این کتاب به شرح زندگی دکتر حسنعلی بلغاری پزشک اهل رشت که تحت فشارها و فضای سیاسی رژیم پهلوی در دهه ۴۰ به شهرستان ایذه هجرت کرد و به طبابت در این شهرستان و روستاهای اطراف می کرد ، می پردازد .

    وی ادامه داد : این کتاب در چهارده روایت نوشته شده است و هر قسمت از آن توسط یک شخص بازگو می شود ‌ .

    دکتر اردشیر صالحپور با اشاره به کتاب ، گفت : به عنوان مثال : روایت درخت بلوط یا دانشگاه تهران از شرح حال و زندگی دکتر حسینعلی بُلغاری ‌.

    دکتر اردشیر صالحپور ؛ نویسنده کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ، با اشاره به آیین رونمایی این کتاب یادآور شد : این کتاب در روز پنج شنبه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ در شهرستان ایذه و با حضور دختر مرحوم بر سر مزار ایشان رونمایی شده و امروز ( جمعه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ در شهر کتاب اهواز ) و به امید خدا روز یکشنبه ( ۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ ) در شهر دهدز همان شهر و همان جایی که دکتر سقوط کردن و فوت شدند بزرگداشت ایشان برگزار می شود .

    شایان ذکر است ؛ دکتر حسینعلی بُلغاری در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۲ در حالی که برای طبابت و عیادت از مریضی رفته بودند و از طرف ژاندارمری وقت تحت تعقیب بودند ، سوار بر اسب از کوه سقوط می کنند و پیکر بی جان ایشان را روستاییان در اطرف رودخانه کارون پیدا می کنند و در نهایت در گورستان ایذه ، در خانه ابدیش آرام می گیرد .

    گفتنی است ؛ کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” به نویسندگی دکتر اردشیر صالحپور ، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۳۰ صفحه و قیمت ۱۴۰ هزار تومان در انتشارات الیما عرضه شده است .

                               

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *