×
آخرین اخبار

برای آلودگی هوای اهواز چه باید کرد؟

  • کد نوشته: 115740
  • ۱۴۰۱-۱۱-۰۴
  • 205 بازدید
  • عضو شورای شهر اهواز گفت: اهواز عزیز در تمام ۳۰ روز گذشته تحت تأثیر پدیده اینورژن و وارونگی هوا، در فهرست ۳ شهر آلوده کشور بود. و حتی یک بار اهواز آلوده‌ترین شهر ایران اعلام شد.

    برای آلودگی هوای اهواز چه باید کرد؟

    سید ناصر مهداوی افزود: به نام شهروندان عزیز اهوازی چند سوال دارم و مخاطب این سوال‌ها همه مسئولانی است که فرصت خدمت دارند و مدیون خون مطهر شهدایی هستند که این خاک تفتیده مزین به آن‌هاست.

    ۱. بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این مدت تعداد زیادی کودک به دلیل ناراحتی‌های تنفسی ناشی از آلودگی هوا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. تعداد زیادی هم مراجعان در سنین مختلف داشته‌ایم. چرا کمیته و کارگروهی برای بررسی وضعیت آلودگی هوا در اهواز، چرایی آن و تبیین راه‌حل‌های کوتاه و میان و بلند مدت آن تشکیل نشد.

    ۲. کمربند سبز اهواز، می‌تواند ریه اهواز باشد. می‌تواند سدی در برابر نفوذ آلودگی به اهواز باشد. چرا استانداری، سازمان‌ها و نهادهایی که خود مقرر کرده است این کمربند را تکمیل کنند و شهرداری اهواز را در این مسیر تنها گذاشته‌اند را ملزم به تکمیل کمربند سبز اهواز نمی‌کند؟

    ۳. در گذشته نزدیک، چندین میلیون نخل در نخلستان‌های حاشیه اهواز، شهر ما را مانند حلقه یک انگشتر و نگینی در بر گرفته بودند. این نخلستان‌ها نقش مهمی در تلطیف و فیلتراسیون هوای اهواز ایفا می‌کردند. این که چه بر سر نخلستان‌های اهواز در کوت‌عبدالله، زرگان، ویس، شیبان و ملاثانی و غیزانیه آمد موضوع بحث دیگری باید باشد ولیکن احیاء این نخلستان‌ها باید در دستور کار استان باشد، آیا این‌گونه است؟

    ۴. همه کلانشهرهای کشور، تقریباً از نعمت مترو برخوردارند. وسیله‌ای که بار سنگینی از رفت‌وآمد در شهرها را سازگار با محیط زیست برمی‌دارد. به راستی نقش دولت در حل مشکل و کلاف سردرگم مترو اهواز کجاست؟ اگر اهواز مترو داشت، الان وضعیت آلودگی در شهر ما چگونه بود؟ آیا کسی به فکر مترو اهواز هست؟

    ۵. زمانی که شرکت فولاد خوزستان احداث می‌شد روی آدرس‌هایش می‌نوشت: کیلومتر ۲۵ اهواز. الان تقریباً در وسط منطقه ۸ شهر اهواز قرار گرفته است. فولاد اکسین هم وضعیتی چنین دارد. دیوار به دیوار مناطق مسکونی. متاسفانه مجتمع بنکداران اهواز و چندین هزار نفر ساکن مهدیس هم همسایه فولاد هستند. آلودگی فولاد خوزستان انکارناشدنی است. چرا این شرکت در این روزها ملزم به اقدامات محیط زیستی نمی‌شود.

    ۶. چرا استان زیر بار مازوت سوزی نیروگاه رامین در اهواز رفت؟

    ۷. چرا مدت‌هاست بنزین مرغوب و مناسب شرایط اهواز در شهر ما توزیع نمی‌شود؟

    ۸. و از همه مهم‌تر، وضعیت اتوبوسرانی اهواز است. چرا استان، با اخذ مجوزهایی حاکمیتی، امکان تهیه اتوبوس‌های دسته دوم خارجی را از طریق ظرفیت اروند در شهر اهواز فراهم نمی‌کند؟

    بنده ضمن قدردانی از زحمات همه خدمتگذاران نظام اسلامی، امیدوارم در چارچوب سوالاتی که بیان کردم، فکر عاجلی برای وضعیت آلودگی هوا در شهر اهواز شود که مصیبت بزرگی است که نمی‌توان نسبت به عوارض و تبعاتش بی‌تفاوت ماند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *