×
آخرین اخبار

انیسه یاوری: پدرم و پسر عموی پدرم الگوی اخلاقی و انگیزه من در ورزش حرفه ای بودند

  • کد نوشته: 119352
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۱
  • 275 بازدید
  • انیسه یاورى متولد ١٣۶٩/۵/٢٠ فرزند استاد ابوالفضل یاوری که نامی آشنا در ورزش اصفهان دارند .

    انیسه یاوری: پدرم و پسر عموی پدرم الگوی اخلاقی و انگیزه من در ورزش حرفه ای بودند

    یاوری تحصیلات خود را در رشته لیسانس حقوق و در حال حاضر دانشجوى کارشناسى ارشد حرکات اصلاحى و آسیب شناسى همچنان در حال تحصیل است ؛
    و دارای (رزومه و عناوین ورزشی)

    _مربى درجه ٢ بدنسازى از فدراسیون بدنسازى و پرورش اندام ایران

    _ مدرک مربیگرى فانکشنال از NSCA آمریکا
    _مدرک مربیگرى فانکشنال تراپى از NSCA آمریکا
    _مربى درجه ٢ فدراسیون بسکتبال
    _مربى درجه ٣ فدراسیون والیبال
    _دستیار و ترینر اقاى مهدى خباز، مربى بدنساز تیم ملى کشور در لیگ ملت هاى والیبال و المپیک ٢٠٢١
    _ سابقه کار بدنسازى با بازیکنان ملى پوش و قهرمان جهان در رشته هاى ووشو ، والیبال نشسته ، فوتبال و فوتسال ، اسکیت ، بسکتبال
    _ریکاورى و درمان آسیب دیدگى هاى ورزشکاران حرفه اى و آماده سازى پیش فصل مسابقات لیگ برتر در رشته هاى مختلف
    _مربیگرى بدنسازى در باشگاه هاى آبشار، شهروند ، اکسیژن
    _مربى آب درمانى و کار با بیمار در استخر
    _سابقه دستیارى دکتر محمدعلى طبیبى در کار آب درمانى با بیماران خاص و سالمندان در استخر ، تمرینات اصلاحى و کار با بیماران در موسسه پردیس ( دو سال)
    _سابقه ٢٠ سال حضور در لیگ هاى مختلف بسکتبال کشور به عنوان بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان در رده هاى مینى،نوجوانان،جوانان،امید و بزرگسالان و کسب مقام هاى قهرمانى، نایب قهرمانى ، برنز و… (از سال ٨۵ تا ٩۶)
    _مربى پایه تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان
    _سابقه ٢سال مربیگرى در سوپر لیگ بسکتبال کشور با تیم نامى نو اصفهان و کسب مقام هاى نایب قهرمانى و سومى در کشور (سال ٩٧ و ٩٨ )
    _مربى و بدنساز تیم بسکتبال رده جوانان کشورى استان اصفهان و کسب مقام قهرمانى (سال ٩٧)
    _مربى تیم دسته دو بسکتبال ذوب آهن اصفهان و کسب مقام نایب قهرمانى کشور و صعود به لیگ دسته یک کشور( سال ٩٩ )
    _مربى و بدنساز تیم بسکتبال ذوب اهن اصفهان و کسب عنوان قهرمانى لیگ یک کشور و صعود به سوپرلیگ کشور (سال١۴٠٠_١۴٠١)
    _بدنساز تیم والیبال قهرمانى کشور رده جوانان و کسب مقام قهرمانى کشور (شهریور ١۴٠١)
    _بدنساز تیم والیبال قهرمانى کشور رده زیر ١۶سال و کسب مقام قهرمانى کشور ( شهریور ١۴٠١)
    _بدنساز تیم والیبال فولاد مبارکه سپاهان لیگ سرى آ کشور و کسب مقام قهرمانى و صعود به سوپر لیگ مسابقات (دى ١۴٠١)
    _بدنساز تیم پایه زیر ١۶ سال والیبال باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و کسب مقام سوم مسابقات استانى (اسفند ١۴٠١)
    _بدنساز تیم پایه زیر ١٨ سال باشگاه فولاد مبارکه سپاهان خاضر در مسابقات استانى
    می باشد.

    گفتگوی امیرعلی شفیعه خبرنگار دیدگاه نیوز با انیسه یاوری:

    در چه سنی و در چه رشته هایی وارد ورزش تیمی شدید؟

    من از ٩ سالگى در رده هاى مختلف بسکتبال بازى میکردم و از ١۶ سالگى عضو باشگاه ذوب اهن شدم و از سال ٨۵ تا سال ١٣٩٧ که تیم بسکتبال ذوب منحل شد تو همه تیم ها از دسته دو تا دسته یک که قبلا بصورت سوپر لیگ الف و ب بود بازى کردم و در سوپرلیگ ب قهرمان شدیم و بعد هم وارد سوپر لیگ آ شدیم همه رو حضور داشتم.

    چی شد که رشته بدنسازی رو انتخاب کردید برای مربیگری حرفه ای و تیمی ؟

    استارت کار بدنسازى من بعنوان مربى با همکارى با اقاى خباز خورد و ایشون به من پیشنهاد اینکه برم دنبال بدنسازى رو دادن. چون خودمم سالها حرفه اى کار میکردم این رشته باهام عجین شده بود. ولى پیشنهاد اولیه این کار توسط استاد خباز بهم شد که جا داره همینجا از حمایت هاشون و همه چیزایى که تو این مسیر بهم یاددادن تشکر کنم.

    در دو دوره در سمت مربی بدنسازی در دو تیم بانوان بسکتبال ذوب آهن اصفهان و والیبال سپاهان کسب عنوان قهرمانی را بدست آوردید چی شد در این دو رشته حاضر به همکاری شدید؟

    درمورد این دوسال سال اول به پیشنهاد خانم شمس سرمربى تیم بسکتبال ذوب اهن من بعنوان بدنساز مشغول به کار شدم. این رشته از بچگى بامن بوده و صحبت اول و آخر خونه ى ما بسکتبال بوده.چون خودم بازیکن بودم خیلى نیازاى این رشته رو درک میکنم و خداروشکر تونستم جوابگوى اعتماد کادر فنى و باشگاه بزرگ ذوب اهن باشم و نتیجه قهرمانى رو کسب کنیم و سال فوق العاده اى بود.
    درمورد والیبال هم با پیشنهاد خانم صادقى بزرگ وارد این رشته شدم و فکر میکنم اولین دلیل موفقیتم خواستن و اراده ام بود. چون میخواستم مثل بسکتبال تو والیبال هم موفق باشم. واسه همین خیلى مطالعه کردم، خوندم، تلاش کردم که بروز باشم و کارم کم نقص باشه.
    بیشترین چیزى که واسه هرکارى نیازه انگیزس و من خیلى انگیزه داشتم براى موفقیت و به لطف خدا تونستم فعل خواستن رو صرف کنم.

    از نظر شما به عنوان مربی حرفه ای بدنسازی برای تیمی که حرفه ای بخواهد کار کند چقدر میتواند تاثیر گذار باشد؟

    میشه گفت اگر سهم تمرینات بدنسازى بیشتراز تمرینات فنى و تاکنیکى نباشه کمتر از اون نیست. اینکه یک بازیکن واسه شرایط سخت و فرسایشى لیگ آمادگى داشته باشه حرف اول رو میزنه. چون اگر این امادگى وجود نداشته باشه احتمال اسیب دیدگى بالا میره و کلا زندگى حرفه اى یک بازیکن ممکنه نابود بشه و این فاکتور واقعا مهمى محسوب میشه. مخصوصا که لیگ هاى حرفه اى سفرهاى متعددى براى انجام مسابقه باید برن، حجم تمرینات زیاده، فشار تمرینات چه از لحاظ روحى چه از لحاظ روانى زیاده و اگر امادگى بدنى نباشه تیم نمیتونه تا اخر لیگ دووم بیاره و به راحتى از کورس مسابقات عقب می ماند.

    خوب شما دو نسبت فامیلی نزدیک هم دارید با دو شناسنامه ورزش اصفهان جناب مرحوم محمود یاوری و جناب آقای ابوالفضل یاوری ؛ میخواستیم بفرمایید چقدر نسبت و نزدیکی شما با این عزیزان تاثیر گذار بوده در روند پیشرفت شما در ورزش حرفه ای ؟ همیشه از بچگى هرجا فامیلم رو توى جمع ورزشى میگفتم همه میگفتن دختر کدوم یاورى هستى؟ محمود خان فوتبال یا ابولفضل خان بسکتبال؟!

    و من با غرور میگفتم ابوالفضل خان. محمود خان عموى من هستند.

    محمود خان پسرعموى پدرم و شوهر عمه بنده هستن ولى سمتى که قلبا باهاشون دارم از عمو هم نزدیکتره. بسیار بسیار انسان شریف و بزرگوارى بودن و مایه مباهات منه این رابطه خونى و قلبى.
    همیشه از هم صحبتى باهاشون لذت میبردم و با همه وجودم دلتنگ حضورشون هستم. همیشه جویاى شرایط ورزشى من بودن و هروقت از شرایط گله اى داشتم یا ناامید بودم با اون لحن زیبا و نافذ یکى از تجربه هاى بى نظیرشون رو برام تعریف میکردن و میگفتن بدون امید نمیشه. ادامه بده و امیدوار باش.
    زمانى هم که بازى رو کنار گذاشتم و وارد مربیگرى شدم حسابى ازم شاکى شدن و گفتن تا جایى که میتونستى باید بازى میکردى. مربى گرى فلسفه اس، زندگیه، خیلى سخته.
    هنوز نمیتونم بگم روحشون شاد چون مرد نکونام نمیرد هرگز ..و ایشون در قلب همه ما ماندگار و حک شده ان.
    ورزش توى خون خانواده ما بوده و هست. از هر خانواده اى حداقل یه ورزشکار حرفه اى داخل رشته هاى مختلف داریم. از فوتبال تا والیبال و بسکتبال و هندبال و دوومیدانى و..
    اینکه رشته هاى ورزشى ما باهم متفاوته نشون میده هیچ دستى پشت پرده به ما کمک نکرده و هممون به اندازه خودمون تلاش کردیم و عرق ریختیم تا موفق شدیم.
    حضور اسطوره اى مثل محمود خان براى ما اونقدر گنجینه و ارزشمند بوده و چنان الگو و اسوه او داشتیم که فقط تلاش براى ادامه راهشون برامون کافى بوده.
    بجز محمود خان محمد خان عموى دیگم در فوتبال، پدر خودم در بسکتبال ، پسرعمم اقاى مهنام در والیبال الگوهاى دیگه اى هستن که میشه ازشون نام برد. ناگفته نمونه که تعداد دختراى ورزشکار فامیل یاوری بیشتر از پسرها بوده.

    این نسبت فامیلی ذهنیت‌های ایا ایجاد شده جهت پیشرفت غیر از کیفتی و پتانسیل فردی شما با بزرگان ورزشی که در خانوادگی شما هست؟

    پدر من سالم ترین و شریف ترین انسان زندگى من هستن. همیشه مثل کوه پشت من بودن و راهنماى من. چه از لحاظ فنى نیاز به کمک داشتم چه از لحاظ انسانى.
    اصولا صحبتایى میشه که موفقیت هاى منو به وجود پدرم و بخاطر پارتى بازى ایشون یا هرچیز دیگهم نسبت میدن. من به این حرف ها بى توجهم چون پایه و اساسى ندارن و همینکه خودم ،نزدیکانم و خداى من میدونیم چه سختى هایى واسه رسیدن به هر کدوم از موفقیت ها و بالا رفتن از هرکدوم پله هاى پیشرفت کشیدم برام کافیه.

    چه اشخاصی تاثیر گذار و باعث انگیزه شدند در روند پیشرفتت هرچه بیشتر شما در دوران بازیکنی و مربیگری حرفه ای شما؟

    پدر و مادرم نقش اساسى تو موفقیت من داشتن و درواقع هرچى دارم از اونها دارم و همیشه ممنون دارشون هستم از خدا میخوام سایشون مستدام باشه روى سرم.
    بعد از اون از همسرم ممنونم که پا به پاى من و همراه من بود دراین دوسال اخیر. درک کردن شرایط سخت کارى اونم تو لیگ کار سختیه که همسرم با همدلى و حمایت به خوبى تونست از پسش بربیاد.

    در پایان اگر صحبتی هست بفرمایید؟

    ممنونم از لطف شما و توجهى که انجام دادین. جا داره از سرکارخانم صادقى بابت اعتمادشون بهم تشکر کنم. و بعد از اون از سرکارخانم حدادى عزیز سرمربى تیم والیبال سپاهان کمال تشکر رو دارم. اگر من توى این مسیر موفق شدم بخاطر صبورى و اعتماد و همراهى و همدلى ایشون بوده. علاوه بر علم والیبال و مهارتاى فنى بى نظیری که دارن بشدت دلسوزانه و مادرگونه کنار تیم و من بودن و خداروشاکرم که تونستم جوابگوى اعتمادشان باشم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *