×
آخرین اخبار

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از لغو روادید برخی کشورها تا حق پخش مسابقات خارجی

  • کد نوشته: 162465
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۳
  • 141 بازدید
  • از لغو روادید برخی کشورها تا حق پخش مسابقات خارجی، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۳ آبان ۱۴۰۲ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

    امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از لغو روادید برخی کشورها تا حق پخش مسابقات خارجی

    جبلی: حق پخش مسابقات خارجی فعلا تصویب نشد

    رییس سازمان صدا و سیما گفت: پیشنهاد سازمان صدا و سیما مبنی بر پرداخت حق پخش مسابقات داخلی توسط دولت در کمیسیون برنامه و بودجه ۱۴۰۳ تصویب نشد اما شش ماه بعد از ابلاغ برنامه هفتم توسعه آیین‌نامه آن را می‌نویسم تا در دستورکار هیات وزیران قرار گیرد تا حق پخش برنامه‌ها و مسابقات خارجی به برنامه‌ها و مسابقات داخلی هم تسری پیدا کند.

     پیمان جبلس در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حق پخش مسابقات ورزشی، گفت: پیشنهاد سازمان صدا و سیما درباره حق پخش مسابقات داخلی این بود که همان طور که دولت حق پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی خارجی را به ما پرداخت می‌کند و ما هم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم همین کار را عینا برای برنامه‌ها و مسابقات داخلی انجام دهد به بیان دیگر ابتدا باید حق پخش برنامه‌ها و مسابقات داخلی مشخص شود، بعد دولت آن را به سازمان صدا و سیما پرداخت کند و در نهایت ما آن برنامه‌ها و مسابقات را با همکاری وزارت ورزش و جوانان در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.

    وی یادآور شد: البته که فعلا در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با این پیشنهاد موافقت نشد، اما مصوب شد تا شش ماه بعد از تصویب و ابلاغ نهایی برنامه هفتم توسعه، صدا و سیما آیین‌نامه اجرایی این کار را بنویسد و در دولت به تصویب برساند. ما حتما در آن مقطع زمانی هم بر پیشنهاد تصویب نشده‌مان تاکید خواهیم کرد. حق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها مسلما باید پرداخت شود، اما حالا که تامین منابع ریالی حق پخش طبق پیشنهاد ما انجام نشد، باید تمهیدات دیگری برای منبع تامین اندیشیده و پرداخت شود.

    ضرغامی اعلام کرد: موافقت دولت با لغو روادید برخی کشورها

    وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امروز در دولت پیشنهاد لغو روادید برای بیشتر کشورهای مطرح‌شده رأی آورد و ادامه بررسی‌ها نسبت به برخی کشورها که ملاحظاتی درباره‌شان وجود داشت، به جلسه آینده موکول شد.

    عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره لغو روادید با کشورها، اظهار کرد: امروز صبح جلسه کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت به ریاست وزیر کشور برگزار شد. از وزارت خارجه و همه دستگاه‌های اطلاعاتی که همراهی بسیار خوبی با ما داشتند. بخش زیادی از کشورهایی که پیشنهاد لغو روادیدشان داده شده امروز به اتفاق آرا، رأی آوردند.

    وی افزود: در مورد برخی کشورها که ملاحظاتی بود ادامه بررسی به جلسه آینده کمیسیون موکول شد که پس از بررسی در جلسه آینده اسامی تمامی این کشورها اعلام می‌شود.

    ضرغامی یادآور شد: امروز به عنوان یک ضرورت گردشگری، درهای کشور باید باز شود و مردم دنیا به ایران بیایند. این مزیت نسبی ماست. هر گردشگری که به ایران می‌آید باوجود برخی مشکلاتی که در کشور داریم، دیدگاهش در نظرسنجی‌ها بالای ۹۰ درصد نسبت به ایران عوض می‌شود. یعنی تمام تبلیغات ایران‌هراسی منتفی می‌شود.

    وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: خوشبختانه امروز کشور منسجم و همراه است. باید درهای کشور را باز کنیم تا راحت به ایران بیایند. این حق همه مردم دنیاست.

    وی یادآور شد: لغو متقابل روادید هم به طور طبیعی در دستور کار وزارت خارجه است اما آنچه ما در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری دنبال می‌کنیم این است که مردم همه کشورها بتوانند راحت به ایران بیایند.

    اسماعیلی: در تلاشیم ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را به حج عمره اعزام کنیم

    وزیر ارشاد گفت: تلاش می کنیم ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را به حج عمره اعزام کنیم.

     محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر معنوی حج عمره گفت: بعد از سال ها تعطیلی تحول مهمی است  و ان شاءالله دولت مصمم است این سفر معنوی  سریعتر راه بیفتد.

    وی افزود:  ما تلاش می کنیم تا آغاز موسم حج واجب بتوانیم   نزدیک به ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را به حج عمره اعزام کنیم.

     وی در واکنش وزیر فرهنگ به ممنوع‌الکاری تعدادی از بازیگران تاکید کرد: درباره ممنوع‌الکار شدن بازیگرانی که کشف حجاب کرده‌اند ما قبلا هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم و من چندین بار اعلام کردم که کار کردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند امکان پذیر نیست.

    اسلامی: کار ساخت نیروگاه کارون آغاز شده است

    رییس سازمان انرژی اتمی گفت: کار ساخت نیروگاه کارون آغاز شده و قراردادهای ساخت داخلی تجهیزات‌ منعقد شده است.

     محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در اجرای سند ۲۰ ساله سازمان انرژی اتمی، چرخه سوخت هسته‌ای و توسعه فعالیت‌های صنعت معدنی را در دستور کار داریم و روز گذشته عملیات بهره برداری دوازدهمین معدن را در آذربایجان غربی آغاز کردیم. این فعالیت یک سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی برای استخراج مواد پرتوزا است.

    وی درباره ساخت نیروگاه کارون گفت: کار آن آغاز شده و قراردادهای ساخت داخلی تجهیزات‌ منعقد شده است. این نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی هسته ای است که باید برای فعالیت‌های پیش نیاز آن، آب و برق آن جا را تامین می‌کردیم و ساخت یک نیروگاه ۲۴ مگاواتی سی اچ پی و آب شیرین کن را انجام می‌دادیم که در دست اجرا قرار دارد.

    منظور: بیش‌برآورد درآمدهای نفتی به ناترازی بودجه منجر شده است

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت :منابعی که در بودجه تصویب‌شده تماماً تحقق پیدا نکرده و تا پایان سال هم پیش‌بینی می‌کنیم که برخی منابع ما تحقق پیدا نکنند و بیش‌برآورد در درآمدهای نفتی باعث شده، عملاً در بودجه قدری ناتراز شویم.

     داود منظور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره پیشبرد بودجه کشور بدون استقراض از بانک مرکزی و احتمال وام‌گیری دولت از بانک‌های دولتی، اظهار کرد: ما در بودجه به لحاظ آنچه مصوب شده کسری نداریم، اما منابعی که در بودجه تصویب شده تماماً تحقق پیدا نکرده است و تا پایان سال هم پیش‌بینی می‌کنیم که برخی منابع ما تحقق پیدا نمی‌کند. از جمله اینکه ما در ارتباط با منابع نفتی پیش‌بینی در قانون بودجه این بوده که قیمت نفت ۸۵ دلار فرض شده که در بسیاری از ماه‌های سال عملاً رخ نداده است‌.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان صادرات هم بالاتر از ظرفیت قابل‌تحقق، پیش‌بینی شده است. بنابراین ما در موضوع درآمد نفتی شاهد عدم تحقق نسبت به آنچه در قانون پیش‌بینی شده، هستیم. وزارت نفت تمام ظرفیت صادراتی خود را به کار گرفته است که نسبت به سال گذشته جهش قابل‌توجهی دارد اما بیش‌برآورد در درآمدهای نفتی باعث شده ما عملاً در بودجه قدری ناتراز شویم. تلاش می‌کنیم با ابزارهایی مثل تخصیص این ناترازی را مدیریت کنیم.

    وی افزود: ما به هیچ‌وجه نه می‌توانیم از بانک مرکزی و بانک‌ها استقراض کنیم و نه این کار را انجام می‌دهیم. البته اختیارات قانونی داریم و می‌توانیم از سپرده‌های شرکت‌های دولتی استفاده کنیم. اگر در یک ماه نیاز باشد از این منابع استفاده می‌کنیم و حداکثر تا دو ماه بعد آن میزان را بازمی‌گردانیم.

    دهقان: برای شکایت از کره‌جنوبی منتظر نظر قطعی بانک مرکزی هستیم

    معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: اقدامات حقوقی و تخصصی شکایت ایران از کره جنوبی برای پرداخت دیرکرد شش میلیارد یورو بلوکه شده در بانک‌های این کشور انجام شده و منتظر نظر قطعی بانک مرکزی هستیم.

     محمد دهقان در حاشیه نشست هیات وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تعیین تکلیف شکایت ایران از کره جنوبی برای پرداخت دیرکرد شش میلیارد یورو بلوکه شده در بانک‌های این کشور که به تازگی به بانک‌های قطری انتقال یافت، اظهار کرد: اقدامات تخصصی و حقوقی انجام شده و منتظر نظر قطعی بانک مرکزی در این باره هستیم.

    وی در تشریح برنامه‌های دولت برای آزادسازی ارزهای کشورمان در بانک‌های سایر کشورها هم گفت: در مواردی که دچار مشکل هستیم از مجلس شورای اسلامی تقاضای اصل ۱۳۹ قانون اساسی را کرده‌ایم تا اقدامات حقوقی و شکایت به مراجع بین‌المللی را آغاز کنیم. بانک مرکزی مسوول اعلام نام کشورهایی است که شامل شکایت‌های دولت ایران می‌شوند.

    معاون حقوقی رییس‌جمهور از بررسی لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها پس از رسیدگی مجلس به برنامه هفتم توسعه هم خبر داد و افزود: لایحه دولت و طرح مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی در هم تلفیق می‌شود.

    دهقان همچنین از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با قانون جدید انتخابات خبر داد.

    معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم‌نهاد در داخل و خارج کشور در تعامل با یکدیگر، پیگیر حقوق از دست رفته فلسطینیان مظلوم هستند.

    وی با اشاره به سرانجام تامین مالی دادگاه کیفری بین‌المللی، گفت: متاسفانه وقتی از دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی پرسیده شد که چرا به شکایت فلسطینی‌ها از رژیم صهیونیستی رسیدگی نمی‌کنید، پاسخ داد «نبود بودجه.»

    دهقان ادامه داد: دولت‌های اسلامی در کنار  نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد این آمادگی را دارند تا بودجه مورد نیاز دادگاه کیفری بین‌المللی را تامین کنند تا شکایت فلسطینی‌ها در سه حوزه نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت که چندین سال است در این دادگاه معطل مانده به سرانجام برسد.

    در حال تکمیل…

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *