×
آخرین اخبار

مدیرکل هواشناسی لرستان در گفت‌و‌گو با دیدگاه‌ نیوز؛
از روز دوشنبه تا پایان هفته دمای هوا در لرستان افزایش می‌یابد/ تداوم گرما در استان تا پانزدهم شهریورماه + فیلم

  • کد نوشته: 196524
  • ۱۴۰۳-۰۵-۱۳
  • 137 بازدید
  • مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از روز دوشنبه تا پایان هفته‌جاری با ورود و نفوذ گرما شاهد روند افزایشی دما در استان خواهیم بود.

    از روز دوشنبه تا پایان هفته دمای هوا در لرستان افزایش می‌یابد/ تداوم گرما در استان تا پانزدهم شهریورماه + فیلم

    بهروز مرادپور در گفت‌و‌گوی تلفنی با خبرنگار دیدگاه‌ نیوز از لرستان، با تشریح آخرین وضیعت آب و هوا در استان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت آینده تغییرات دمایی نخواهیم داشت و کماکان هوا گرم خواهد بود.

    وی با اشاره به رکوردهای دمایی آب و هوای استان، افزود: طبق آمار و اطلاعات رکوردهای دمایی فعلا شکسته نشده است اما در ایستگاه هواشناسی شهرستان الیگودرز رکورد دمایی بیشینه طی چند سال گذشته شکسته شد و در تاریخ هفتم تیرماه ۴۰۳ بیشینه هوای الیگودرز به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که بیش از این در تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۲ اتفاق افتاده بود.

    مدیرکل هواشناسی لرستان به شهرهای با بیشترین و کمترین دمای بیشینه در استان پرداخت و تصریح کرد: بیشترین بیشینه دما در سطح استان مربوط به شهرستان پلدختر با ۴۲ درجه سانتیگراد و شهرستان نورآباد با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر کمترین بیشینه دما را به خود اختصاص داده‌اند، این در حالی است که امروز دمای هوا در خرم‌آباد ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

    مرادپور به زمان کاهش دما در استان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به نفوذ هوای گرم در کشور، انتظار می‌رود تا ۱۵ شهریور کماکان شاهد دما بالای هوا باشیم.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *