×
آخرین اخبار

احساسات، حافظه را برای جزئیات زمینه‌ای تقویت می‌کند

  • کد نوشته: 202681
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۰
  • 28 بازدید
  • پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که احساسات نه تنها حافظه را مختل نمی‌کنند، بلکه می‌توانند حافظه را برای جزئیات زمینه‌ای تقویت کنند. این نتایج برخلاف دیدگاه رایج هستند که بر این باور بودند که احساسات منجر به فراموشی جزئیات می‌شوند.

    احساسات، حافظه را برای جزئیات زمینه‌ای تقویت می‌کند

    به گزارش دیدگاه نیوز، مطالعاتی که توسط تیم تحقیقاتی به رهبری پل بوگدان و با همکاری فلورین و ساندا دولکوس در موسسه علوم و فن‌آوری بکمن انجام شد، نشان داد که تجربیات عاطفی ارتباط متقابل میان مناطق پردازش هیجان و حافظه را در مغز فعال می‌کند. این تعامل منجر به تقویت حافظه برای اطلاعات زمینه‌ای در موقعیت‌های احساسی می‌شود.

    به گزارش نوروساینس نیوز، این تحقیق با استفاده از تصویربرداری مغزی و ردیابی چشم نشان داد که در شرایط عاطفی، افراد توانایی بهتری در یادآوری جزئیات محیطی دارند. همچنین، نتایج نشان می‌دهد که این یافته‌ها می‌توانند به بهبود حافظه در افراد مسن و همچنین در درمان اختلالات مرتبط با حافظه مانند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) کمک کنند.

    در نهایت، این پژوهش نشان می‌دهد که احساسات می‌توانند به جای اختلال، به عنوان ابزاری برای تقویت حافظه مورد استفاده قرار گیرند، و افراد می‌توانند با توجه بیشتر به جزئیات محیط حافظه خود را بهبود بخشند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *