×
آخرین اخبار

آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان “میانه” برگزار شد

  • کد نوشته: 151198
  • ۱۴۰۲-۰۶-۰۲
  • 147 بازدید
  • مراسم تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی شهرستان میانه با حضور سردار ” علی محمدی” فرماندهی انتظامی استان، معاون سیاسی فرماندار ویژه، ائمه جمعه میانه و ترکمانچای، ، اعضای شورای تامین و اداری، خانواده معظم شهدا و جانبازان و جمعی از مدیران و فرماندهان انتظامی استان و شهرستان میانه در سالن اداره ارشاد اسلامی برگزار شد.

    آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان “میانه” برگزار شد

    به گزارش  دیدگاه نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ” علی محمدی” فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: بزرگترین تلاش و هدف دشمن مختل کردن نظم و امنیت کشور است که کارکنان جان برکف و ولایی انتظامی از این امنیت و نظم استقرار یافته حفاظت و حراست می کنند و قطعا” بازوی قدرت نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی مردم هستند و اولین و آخرین اقدامات پلیس پشتیبانی از مردم می باشد .

    این مقام انتظامی در ادامه افزود : فراجا سازمانی است که به فرمایش فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) «هیچ سازمان و نیرویی به اندازه نیروی انتظامی در مقابل چشم مردم قرار ندارد » از اهمیت ویژه و حساسیت های زیادی برخوردار است و ملاک ماموریت های ما در نیروی انتظامی رضایتمندی مردم است و رضایت مردم به عنوان صاحبان نظم وامنیت می تواند نقش مهمی در افزایش منزلت و مقبولیت این نیروی خدمتگزار در جامعه باشد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اغتشاشات اخیر اشاره داد و گفت: اتفاقاتی که در سال قبل اتفاق افتاد و دشمن با تمام قوا و با تمام ظرفیت و جنگ فرهنگی به میدان آمد، نتیجه یک جنگ ترکیبی و متفاوت بوده که حتی با استفاده از ظرفیت رسانه و کمک از معاندین و منافقان نتواتنستند ضربه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند و در شهرستان میانه نیز به لحاظ ولایت مداری و عاشق نظام بودن و داشتن هویت دینی و ظرفیت بالای رزمندگان، روحانیون، مسئولین دلسوز، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم شهید پرور و به فضل خداوند اتفاق خاصی در شهرستان بوجود نیامد.

    فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی بیان داشت: وظیفه نیروی انتظامی حفظ و تامین نظم و امنیت مردم است، حضور مردم در کنار پلیس موجب پیشگیری از جرایم بوده و رضایت مندی مردم و مسئولان شهرستان میانه از عملکرد کارکنان و فرمانده اسبق شهرستان مایه مباهات انتظامی استان و تکلیف بیشتر برای فرمانده جدید در راستای خدمت رسانی به این مردم می باشد .

    ایشان تصریح کردند: فراجا در طول سالیان اخیر گام های مؤثری در خصوص اجرای طرح هایی همچون نگهبان محله، پلیس افتخاری، شورای معتمدان محلات و طرح امنیت محله محور که مردم در آن نقش اساسی که نمونه هایی از این دست هستند در زمینه ارتباط بیشتر بین مردم و پلیس و افزایش اعتماد عمومی به نیروهای انتظامی بسیار مؤثر بودند، البته پلیس هم باید هرگونه اخبار و اطلاعات لازم را با شفافیت های بیشتری در اختیار مردم قرار داده و برای کم کردن فاصله خود با اقشار مختلف جامعه تلاش کند.

    سردار “محمدی” افزود: تسلط بر مجرمین و تبهکاران سازمان یافته، آشنایی با نقاط جرم زا و کانون ها و فضاهای شهری و از بین بردن زمینه های ارتکاب جرم در فضاهای شهری و پیش بینی عملکرد مجرمانه را می توان از ویژگی های پلیس حرفه ای و کارآمد دانست که از ویژگی ها و خصوصیات پلیس هوشمند، حرفه ای و کارآمد، می توان به در اختیار گذاشتن بسیاری از خدمات پلیس به بخش خصوصی، تلاش برای کمتر کردن فاصله با مردم، تسهیل در دسترسی مردم به پلیس، تلاش برای کاهش رفتارهای نامناسب کارکنان پلیس، ایجاد تناسب بین دغدغه های پلیس و مردم، استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات و شبکه های اجتماعی، مهارت ارتباط قوی مردمی و تسلط بر فناوری های پیشرفته اشاره کرد.

    این مقام ارشد انتظامی اذعان کرد: اولویت های پلیس در حوزه سرقت ، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با ارازل و اوباش بوده که همه دستگاه ها و سازمان ها باید در کنار پلیس نقش و وظایف اساسی داشته باشند، چرا که تضعیف پلیس باعث تقویت مجرم می شود و تقویت مجرم هم تضعیف کردن حقوق شهروندی است و بنابراین همه دستگاه ها مکلف هستند که پلیس را تقویت و حمایت کنند، چراکه مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی ایران یک ودیعه الهی است که باید در کسب رضایت خدا و در امتداد آن در کسب رضایت مردم تلاش کرد.

    وی در این مراسم ضمن قدردانی از مردم شهید پرور شهرستان و به ویژه خانواده معزز شهدا در تعامل و همکاری با انتظامی شهرستان از مسئولان اداری شهرستان میانه درخواست کرد: همانگونه که با فرمانده قدیم تعامل داشته و در برقراری نظم و امنیت مطلوب مشارکت داشته اید به فضل پروردگار با همدلی و همراهی فرمانده جدید انتظامی شهرستان در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی موفق و پیروز باشید .

    در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین ” عبداله محمدی” امام جمعه شهرستان میانه با عرض خیرمقدم گویی به فرمانده محترم انتظامی استان و معاونین و حاضرین در جلسه گفت: خواب‌های پریشان فراوانی دشمن برای امنیت این کشور و مردم دیده است و اگر مجاهدت‌ها و رشادت‌های این نیروی‌های مخلص نباشد مطمئنا ارامشی نخواهیم داشت.

    امام جمعه شهرستان میانه تصریح کرد: داشتن امنیت و آرامش مرهون تلاش های شبانه روزی و زحمات جان برکفان کارکنان فراجا ست که در ایام مختلف، این نیروها آسایش خود را برای حفظ نظم و امنیت و آرامش در جامعه فدا می کنند و امروز مردم امنیت را به خوبی احساس می کنند و این مهم جز با جان فشانی ها، مجاهدت ها، تلاش ها و اشرافیت کارکنان فراجا میسر نمی شود.

    حجت الاسلام “محمدی” تلاش های فراجا در برقراری نظم و امنیت و مدیریت کردن مسائل کشور را قابل تقدیر دانست و گفت: کارکنان انتظامی حافظان نظم و امنیت و ایثارگران جامعه هستند و لازم و شایسته است از عملکرد مطلوب پلیس در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قدردانی کرد.

    وی بیان داشت: کارکنان انتظامی این شهرستان با پشتوانه قوی و مستحکم و مشارکت خوب مردم ولایت مدار و دلسوزی مسئولان خدوم نظام، از هیچ اقدامی برای برقراری نظم و امنیت و آرامش دریغ نمی کند که ثمره آن هم احساس امنیت بالای شهروندان است.

    وی با بیان اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر همه دستگاه‌ها و عموم مردم مسئولیت دارند و این راه باید ادامه پیدا کند و گسترش یابد، افزود: در این راستا نباید به فضاسازی معاندان در رسانه‌ها توجه داشته باشیم و کسانی که در مسیر دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح ناهنجاری‌های جامعه قدم بر می‌دارند، نگران این موضوعات نباشند.

    در ادامه مراسم، معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان در این مراسم مطرح کرد: پرسنل فراجا مقتدران مظلوم هستند و ما قدردان این نیروهای ولایی هستیم. بنده به نوبه خود از زحمات شبانه روزی سرهنگ سلطانی تقدیر و تشکر نموده که در طی تصدی فرماندهی خود از ظرفیت خیرین امنیت ساز در جهت تامین امنیت شهرستان استفاده نموده و آرزوی سلامتی و پیشبرد اهداف برای هر دو عزیز انتظامی را دارم.

    وی در ادامه افزود: از محضر سردار فرمانده انتظامی استان درخواست می نمایم با توجه به حجم گستردگی و پراکندگی حوزه شهرستان میانه، نیاز به نیروی انسانی و تجهیزات انتظامی، توجه ویژه ای داشته باشند.

    در این پایان این مراسم فرمانده انتظامی استان از خدمات شایسته و تلاش های شبانه روزی سرهنگ” محمدتقی سلطانی” تقدیر تشکر نموده و طی حکمی سرهنگ “حسن رفیعی” را به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان میانه معرفی کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *