×
آخرین اخبار

مناطق حاشیه اهواز هم به توسعه شهری نیاز دارند و هم توسعه اقتصادی و اجتماعی/دولت باید ورود کند

  • کد نوشته: 114604
  • ۱۴۰۱-۱۰-۲۳
  • 183 بازدید
  • عضو شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار ما خواستار توجه دستگاههای اجرایی و خدماتی به حقوق شهروندان در هنگام اجرای پروژه های عمرانی شد.

    مناطق حاشیه اهواز هم به توسعه شهری نیاز دارند و هم توسعه اقتصادی و اجتماعی/دولت باید ورود کند

    سید مهداوی با انتقاد از برخی کم توجهی ها به حقوق مردم در اجرای پروژه ها گفت: پروژه های عمرانی که دستگاههای مختلف اجرایی در سطح شهر اجرا می کنند نباید مخل جریان عادی زندگی مردم شود و موجبات نارضایتی آنها را فراهم کند.

    مهداوی گفت: پروژه ساماندهی فاضلاب کلانشهر اهواز، پروژه مهمی است که با اجرای اصولی و درست آن و رعایت حقوق شهروندان می تواند بار مشکلات موجود در شهر را کاهش دهد و باعث افزایش رضایت آنها شود با این حال در حال حاضر انتقادات و گلایه های زیادی از سوی مردم منعکس می شود و خواستار رفع مشکلات اجرایی این پروژه هستند.

     

    عضو شورای شهر اهواز  همچنین به ضرورت انسجام و هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و خدماتی در شهر اهواز شد و پیشنهاد کرد؛ کمیته یا کمیسیون مشترکی با عضویت شهرداری، شورای شهر، شرکت آبفا و دیگر دستگاههای خدماتی برای سامان دادن و رفع برخی مشکلات کنونی در شهر تشکیل شود.

    مهداوی همچنین با اشاره به مشکلات موجود در مناطق حاشیه شهر اهواز گفت: این مناطق هم به توسعه فرهنگی و اجتماعی نیاز دارند و هم به ایجاد زیرساخت های عمرانی و خدماتی، و دولت می بایست سهم خود را در ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر بپردازد. وی گفت: ایجاد ظرفیت های اقتصادی در اینگونه مناطق می تواند وضعیت آنها را بهبود ببخشد و باعث توسعه خدمات در اینگونه مناطق بشود.

     

    مهداوی  گفت: ساکنان مناطق حاشیه ای شهر از نظر اقتصادی وضعیت ضعیفی دارند و برای رفع مشکلات آنها باید اراده ای ملی شکل بگیرد چراکه تغییر چهره مناطق حاشیه شهر اهواز فراتر از توان و امکانات و اختیارات مدیریت شهری است و صرفا با ارائه خدمات توسط شهرداری، مسایل و مشکلات این مناطق رفع نمی شود. بگفته وی باید ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی در این مناطق ایجاد شود و دولت تسهیلات جدی برای ایجاد اشتغال، خدمات اجتماعی و فرهنگی و زیرساخت های آموزشی، بهداشتی و رفاهی در نظر بگیرد.

    این عضو شورای شهر تاکید کرد: اگر نگران افزایش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر هستیم پس هم باید به فکر توسعه خدمات شهری باشیم و هم ایجاد و توسعه ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی و بهمین دلیل است که می گویم دولت باید به این مناطق ورود کند.

    وی در ادامه خواستار ایفای مسئولیت های اجتماعی شرکتها و صنایع الاینده  در شهر اهواز شد و گفت: پرداخت هزینه عوارض آلایندگی که تکلیف قانونی و معطل مانده شرکت ها و صنایع آلاینده بوده، رافع مسئولیت های اجتماعی این صنایع نیست و آنها علاوه بر این هزینه ها که همین را نیز بطور کامل پرداخت نکرده اند، مکلفند در راستای مسئولیت های اجتماعی خود به مناطق پیرامونی، خدمات مثمرثمری را ارائه کنند و مردم استان نیز از فعالیت این مجموعه ها در سطح استان بهره مند بشوند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *