×
آخرین اخبار

رعایت الزامات بهداشتی در پیشگیری و کنترل تب کریمه کنگو

  • کد نوشته: 138463
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۱
  • 144 بازدید
  • مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت : رعایت الزامات بهداشتی در امر پیشگیری و کنترل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو الزامی است.

    رعایت الزامات بهداشتی در پیشگیری و کنترل تب کریمه کنگو

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ دکتر مصطفی زبردست با اعلام این خبر گفت: با توجه به شروع فصل گرم سال و افزایش میزان زاد و ولد حشرات و کنه ها امکان شیوع و سرایت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو بسیار افزایش پیدا می کند.

     مدیرکل دامپزشکی لرستان اضافه کرد این بیماری جز بیماریهای مشترک بسیار کشنده بین انسان و دام می باشد که در دام های مبتلا هیچ گونه نشانه بالینی ندارد و با توجه به مخاطرات بهداشتی آن به عنوان یک بیماری بسیار خطرناک در جوامع انسانی محسوب می‌شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: مبارزه با کنه های ناقل بیماریها و رعایت مسائل  بهداشتی دارای نقش بسیار با اهمیت در امر پیشگیری از این بیماریها محسوب می شود.

    دکتر زبردست از جمله راهکارهای پیشگیری و کنترل  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاهها، رعایت خنک‌سازی و پیش سرد لاشه های دامی و رعایت پوشش و حفاظت شخصی هنگام مواجهه با دام برای دامداران، دامپزشکان، چوبداران و مقابله با جمعیت کنه های ناقل عنوان کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *