×
آخرین اخبار

خواستار ارتقاء و افزایش پوشش آنتن دهی و اینترنت در حوزه انتخابیه هستیم

  • کد نوشته: 131071
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۰
  • 172 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، علیرضا ورناصری در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشریح مسائل و مشکلات روستاهای حوزه انتخابیه پرداخت و عنوان کرد: جاده مسجدسلیمان به اندیکا در محدوده روستای تنگ مو، بعد از تونل گدار، ورودی شهر آبژدان محدوده شهرک طالقانی ، ۵ کیلومتری بعد از شهر آبژدان دوراهی کلبعلی عرب […]

    خواستار ارتقاء و افزایش پوشش آنتن دهی و اینترنت در حوزه انتخابیه هستیم

    به گزارش دیدگاه نیوز، علیرضا ورناصری در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشریح مسائل و مشکلات روستاهای حوزه انتخابیه پرداخت و عنوان کرد: جاده مسجدسلیمان به اندیکا در محدوده روستای تنگ مو، بعد از تونل گدار، ورودی شهر آبژدان محدوده شهرک طالقانی ، ۵ کیلومتری بعد از شهر آبژدان دوراهی کلبعلی عرب و جاده مسجدسلیمان به لالی روستای توگه فاقد هر گونه آنتن دهی یا پوشش اینترنت عنوان کرد و بیان داشت احداث فیبر نوری مسجدسلیمان به عوض آباد و قلعه خواجه به شهر زاووت در بخش چلو در راستای پایداری ارتباط حائز اهمیت است.

    وی خاطر نشان ساخت: با توجه به فرسوده بودن شبکه کابل مسی ضرورت دارد هر چه سریعتر در شهرستان های مسجدسلیمان و اندیکا پروژه FTTH (فیبر نوری خانگی) راه اندازی گردد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار اجرای فیبرنوری به طول ۶۵ کیلومتر برای روستاهای طاهرآباد ، شاه نشین ، قلعه میدان ، باباروزبهان و رینگ فیبر نوری بخش حَتی به منطقه آرپناه شد، و تصریح کرد: روستاهای ولی آباد ، حسین آقا ، مهدی آباد کالک شوران ، میا نرودان و بنه وار در منطقه جاستون شه فاقد آنتن دهی یا بسیار ضعیف هستند.

     ورناصری روستاهای ده و دی ، سربی و دل در منطقه آرپناه را نیز فاقد آنتن دهی عنوان کرد و بیان داشت: روستای چال شهر گریوه ، باغ ابدال ،تل حاج علی و کهناب،ماه نو و گله چندار ، سیکوند ، سرکولی ، سه لر و طاق های چهار بیشه نیز هیچگونه آنتن دهی ندارند.

    نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آنتن دهی جاده لالی به تراز و لالی به اندیکا ، خاطر نشان ساخت: ارتقاء سایت های تلفن همراه و اینترنت طاهرآباد ، چم جاجیان ، بنه وار ، شاه نشین از مطالبات مردم این مناطق است.

    وی با بیان اینکه شهر عنبر نیاز به ۱۲ کیلومتر فیبر نوری دارد، تاکید کرد: رفع خرابی تلفن های ثابت خواجه آباد و جمال آباد، توسعه تلفن ثابت بر بستر کافوی نوری در روستاهای بزرگ شاه آباد ، دره بوری ، تراز و ایرانشهر ضرورت دارد در دستور کار قرار بگیرد.

    ورناصری درخصوص مشکلات آنتن دهی تلفن همراه اول و ایرانسل در شهرستان هفتکل افزود: در روستاهای گندک حسن ، جارو، ابوعلیمه، نبگان ،سرتیوک، کندک ۲ و اسلام آباد(حسن شاهی) اینترنت خیلی ضعیف است و همچنین مشکل آنتن دهی و ارتقا اینترنت از نسل ۳ به ۴ از مهمترین مطالبات مردم روستاهای بخش مرکزی و رغیوه این شهرستان است.

    وی با اشاره به ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت روستاهای بنه عجم و ابوتباره بخش رغیوه که فاصله دو روستا از یکدیگر حدود ۲ کیلومتر بوده ، گفت: با نصب دکل بین مسیر دو روستا مشکل هر دو اپراتور برطرف خواهد شد.

    علیرضا ورناصری در بخش دیگری از مطالبات خود از وزیر ارتباطات خواستار ایجاد چارت اداری مخابرات شهرستان اندیکا شد و تصریح کرد:با توجه به موقعیت شهرستان لزوم داشتن اداره مخابرات مستقل ضروری است.

    نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پوشش جاده های شهرستان های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا به سایت جاده‌ای تلفن همراه اول ، گفت: جاده لالی به قلعه خواجه در محدوده روستای بنه حیدر و روستای زیتون آباد نیز فاقد آنتن دهی است.

    وی بیان داشت: ایجاد زیرساخت اینترنت پرسرعت در روستاها و همچنین توسعه ،بهسازی و بازسازی شبکه کابل تلفن ثابت از مطالبات به حق مردم حوزه انتخابیه است که بایستی در دستور کار متولیان قرار بگیرد.

    وزیر ارتباطات در این نشست ضمن تقدیر از پیگیری های ورناصری برای توسعه زیرساخت های حوزه مخابراتی چهار شهرستان اظهار کرد: اینکه شرایط فعلی ما در این چهار شهرستان در شرایط بسیار مناسبی قرار ندارد را قبول دارم ولی باید بر این موضوع صحه گذاشت که طی یکسال گذشته خدمات زیادی برای توسعه مخابراتی این چهار شهرستان به این مناطق گسیل شده است.

    دکتر زارع پور افزود: تلاش برای توسعه و ارتقا سطح خدمات ادامه دارد و مطمئنا تا رسیدن به نقطه مطلوب این تلاش ها ادامه خواهد داشت/ 

    وزیر ارتباطات در پاسخ به مطالبات  ورناصری در مورد رفع مشکلات حوزه انتخابیه نیز اظهار کرد:دستورات لازم برای رفع مشکلات ذکر شده را به مجموعه همکارانم در وزارتخانه و همچنین مدیرکل محترم ارتباطات استان خواهم داد و سعی میکنیم ظرف چند ماه آینده مشکلات ذکر شده را مرتفع کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *