×
آخرین اخبار

جلسه فوق العاده مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد + گزارش تصویری

  • کد نوشته: 16637
  • ۱۳۹۸-۰۴-۱۸
  • 766 بازدید
  • حاجی زاده همچنین بر لزوم تخلیه و‌جابه جایی ساکنان مناطق الوده مسجد سلیمان، لزوم نوساری بافت های فرسوده شهر، نوسازی مدارس و بیمارستان فرسوده شهرتاکید کرد
    جلسه فوق العاده مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد + گزارش تصویری

    .

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ جلسه فوق العاده مدیریت بحران شهرستان به ریاست حجت السلام و المسلمین حیدر حجتی نیا پرست فرمانداری و با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری برگزار شد

    حجت السلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری در این جلسه با بیان اینکه در این شهرستان از نظر آب، برق و تلفن مشکلی وجود ندارد و بیمارستان های ما از جمله ۲۲ بهمن و نفت کاملا اماده هستند اظهار داشت: برخی از مناطق مسجدسلیمان الوده است و از مجموع پنج هزار خانوار که باید جابه جا میشد تنها ۵۰۰ خانوار جابه جا شده است و در کنار بیکاری این موارد بر مشکلات شهرستان افزوده است.

    حجتی نیا با اشاره به این که بافت مسجدسلیمان فرسوده و بسیاری از منازل در پی زلزله اخیر ترک خورده و آسیب جدی دیده و این پس لرزه ها ممکن هر لحضه باعث حوادث جبران ناپذیری شود، گفت: از دکتر رضایی تقاضا داریم که کمک کنید اعتبارات لازم برای نوسازی مسجدسلیمان تامین شود.

    دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سخنانی با اشاره به اینکه باید با همدلی و همکاری خسارت های زلزله شهرستان مسجدسلیمان جبران شود خاطرنشان کرد: این زلزله یک زلزله بزرگی بوده است که به واحد های مسکونی، صنعتی و زیر ساخت ها خسارت وارد کرده است که در ارزیابی های اولیه مشخص شده است که سه هزار واحد مسکونی ، ۲۰۰ واحد دامداری و پرورش ماهی و امکانات زیر ساختی خسارت وارد شده است و ارزیابی های نهایی باید حداقل ظرف ۲ تا سه هفته انجام شود.

    دیبر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر امداد رسانی و تامین امنیت شهرها و روستاهای زلزله زده ادامه داد: از رسانه ها به خصوص ‌صدا و سیما انتطار داریم که حادثه را در ابعاد واقعی نشان دهند.

    دکتر رضایی ضمن تاکید از ایجاد شورای راهبردی برای حل مشکلات و معضلات خوزستان به ویژه گرد و خاک، سیل، زلزله و گرما گفت: طرح جامه شهرستان مسجدسلیمان سه – چهار سال پیش تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده است و باید اجرای این طرح آغاز شود.
    وی با اشاره به اقدامات برای توسعه شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در تلاش هستیم اجرایی شود اختصاص درآمدهای بیست حلقه چاه سربسته در مسجدسلیمان است که پس از احیای آن ها توسط چینی ها مجددا به وزارت نفت واگذار خواهیم کرد و برای اجرایی شدن این امر از مقام معظم رهبری و سایر مسولین کمک می خواهیم.

    کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در این جلسه گفت: در ارزیابی اولیه مشخص شد برخی ساختمان ها در مسجدسلیمان ۱۰۰ درصد و در گلگیر بین ۱۵ تا ۶۰ درصد دچار خسارت شده اند.

    حاجی زاده همچنین بر لزوم تخلیه و‌جابه جایی ساکنان مناطق الوده مسجد سلیمان، لزوم نوساری بافت های فرسوده شهر، نوسازی مدارس و بیمارستان فرسوده شهر تاکید کرد

    لازم به ذکر است در این جلسه تعدادی از مدیران اجرایی شهرستان گزارشی از خسارات وارده و اقدامات انجام شده در ارتباط با زلزله اخیر ارائه دادند.

    .

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *