به گزارش دیدگاه نیوز، حسین جهانیان روز سه شنبه در شورای راهبردی کمیته تصادفات استان مازندران با بیان اینکه اداره کل راهداری به عنوان نهادی نگهدارنده و بهره بردار محسوب می شود، افزود: از این تعداد سرعت گیر شناسایی شده در سطح جاده های برون شهری استان ۳۱۰ مورد دارای مجوز و باقی فاقد مجوز هستند.
وی همچنین گفت: از مجموع ۵۳۰ قطعه سرعتگیر ۱۰۳ مورد دارای رنگ آمیزی و ۱۶۹ مورد نیز دارای تابلو هشدار بوده و باقی فاقد این تجهیزات هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با بیان اینکه حدود ۴۰۰ سرعتگیر استان فاقد استاندار لازم هستند، افزود: استانداردها شامل، ارتفاع ۱۳ سانتیمتری، طول ۹ متری، رنگ آمیزی مداوم، ترمیم و برخورداری از تابلوهای هشدار دهنده است.
هزینه ۳۵۰ میلیون ریالی برای ساخت هر سرعتگیر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران همچنین به هزینه ساخت سرعت کاهها اشاره کرد و گفت: به طور میانگین برای ساخت و استقرار هر سرعت گیر استاندارد نیازمند ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هستیم.
جهانیان برداشته شدن این سرعتگیرها را نیازمند برخی ملاحظات اجتماعی دانست و افزود: مشکلات سرعت کاههای استان وارد است و برای نگهداری آنها نیازمند اعتبارات فرا استانی هستیم.
وی تعدد سرعتگیرها را ناشی از رویدادهای محلی دانست که برای برداشت آن نیازمند توجیه جامعه محلی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران استانداردسازی را به عنوان راهکاری کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: تقریبا برای استانداردسازی کامل نیازمند ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار هستیم.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سردبیر دیدگاه نیوز، بیش از 16 سال است که در زمینه های تخصصی طراحی، توسعه، بهینه سازی و سئوسازی وب فعالیت می کند. وی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خبری خود را در حوزه اخبار تکنولوژی آغاز کرده و از سال ۱۳۹۳ در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی شروع به فعالیت مستمر خبری کرده است. وی عضو هیئت مدیره شرکت رایسام نیز می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید