×
آخرین اخبار

۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد

  • کد نوشته: 31573
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۸
  • 516 بازدید
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲۵درصد تنوع زیستی گیاهی و جانوری کشور در این استان وجود دارد.
    ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند اظهارداشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل عرصه‌های طبیعی استان، برخورداری از اقلیم چهار فصل و تنوع زیستی در حوزه‌های گیاهی و جانوری و وجود ذخایر ژنتیکی، ارزشمند گیاهی نظیر جنگل‌های بلوط، بنه، ارس و گونه‌های جانوری نظیر پرندگان شکاری، کبک دری، خرس قهوه ای، پلنگ، کل و بز کوهی، قوچ و میش، ماهیان کور غار و سمندر لرستانی، برنامه ریزی و اقدامات لازم به منظور احیاء زیستگاه‌ها و زیست بوم‌های استان در اولویت کاری قرار دارد.

    او گفت: در این راستا علاوه بر پاسگاه‌های فعال، سه پاسگاه محیط بانی در تالاب‌های تنگ فنی پلدختر، بیشه دالان بروجرد و منطقه شکار و صید ممنوع چهار شاخ و گرین در حال ساخت است.

    فتحی بیرانوند ادامه داد: برای فصول بهار و تابستان و به منظور افزایش ضریب حفاظتی مناطق و زیستگاه‌های حساس نیز حدود ۶ پاسگاه سیار در استان فعال می‌شود.

    او عنوان کرد: همچنین پاسگاه‌های سیار در مناطق حفاظت شده اشترانکوه، سفیدکوه ازنا و سفیدکوه خرم آباد و زیستگاه‌های سمندر لرستانی هر ساله راه اندازی و در این مناطق مستقر می‌شوند.

    فتحی بیرانوند افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید هفت پاسگاه در مناطق تحت مدیریت این استان فعال بود که اکنون ۱۱ پاسگاه دیگر احداث شده و یا در دست احداث و تکمیل می‌باشد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: تعداد پاسگاه‌های محیط بانی در منطقه حفاظت شده سفید کوه از سه به ۶ پاسگاه رسیده و پاسگاه‌های منطقه چهارشاخ نورآباد و گرین نیز آماده بهره برداری است.

    فتحی بیرانوند افزود: لرستان در قلب زاگرس واقع شده و نقش مهمی در اکوسیستم این منطقه دارد به نحوی که از مجموع ۶ میلیون هکتار جنگل‌های زاگرس ۱.۲ میلیون هکتار آن در این استان قرار دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *