×
آخرین اخبار

یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای بندرعباس به بخش خصوصی واگذار شد

  • کد نوشته: 69279
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۳
  • 638 بازدید
  • یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای بندرعباس در آیینی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوربه بخش خصوصی واگذار شد.
    یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای بندرعباس به بخش خصوصی واگذار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، آموزشگاه واگذار شده همان آموزشگاهی است که تجهیز شد تا به عنوان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران بندرعباس فعالیت کند که مرحوم سیروس سلطانی، مسوول وقت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان در ۲۶ تیر سال ۱۳۹۵ گفته بود: مرکز خواهران بندرعباس نیز با تجهیز ۵ کارگاه آماده بهره‌برداری است؛ اما در سال بعد این مرکز به یک تعاونی واگذار شد.

    این مرکز به یک تعاونی واگذار و در تاریخ ۶ مرداد سال ۹۶ با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان هرمزگان و شهرستان راه‌اندازی شد که در آن زمان اسما کریمی به عنوان سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان تعیین شده بود.

    اسما کریمی همان زمان در آیین واگذاری این مرکز گفته بود: این مرکز دارای ۹۲۰ مترمربع زیر بنا و شامل کارگاه تولیدی پوشاک رشمون، کارگاه صدف سازی، کارگاه صنایع دستی و کارگاه فناوری و اطلاعات است و در این کارگاه‌ها انواع لباس فرم اداری، مانتوهای بیمارستانی، انواع لباس های یکبار مصرف، انواع کیف زنانه، چرم طبیعی و مصنوعی دست دوز، سفارش هدایای اداری، پکیج های چرم، ساخت تابلو با صدف و ساخت شکل های زینتی با صدف تهیه می‌شود که آموزش های آن برای بیماران خاص رایگان است.

    این آموزشگاه اکنون به آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای اکسین واگذار شده و در رشته‌های تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، حسابداری، حقوق و دستمزد، مالیات حقوقی و رشته‌های متنوع دیگر اقدام به آموزش نیروی انسانی ماهر خواهد کرد.

    آموزشگاه فنی و حرفه ای بندرعباس یک ساختمان نیمه کاره بوده که از طریق واگذاری از صندق فرصت‌های شغلی و بدون استفاده پس از تکمیل و بازسازی به جهت استفاده از ظرفیت‌های مشارکتی به آموزشگاه های آزاد داری صلاحیت طی فرآیند رقابتی با حفظ کاربری به صورت مدت معین واگذار شده است و پیش از این و در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار به آموزشگاه دیگری تا سال۹۹ واگذار شده بود.

    این اقدام در راستای مشارکت بخش خصوصی در امر آموزش در قالب ماده ۲۷ قانون الحاق مالی ۲ به بخش غیر دولتی انجام گرفته است و بنا دارد ضمن افزایش ظرفیت آموزش، در استفاده از منابع نیز صرفه جویی کند.

    این امر موجب می‌شود آموزش های روز با ظرفیت بخش غیر دولتی انجام شود و در گام بعدی سبب کاهش نیروی انسانی بخش دولتی و استفاده از نیروی ماهر بخش غیر دولتی خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *