×
آخرین اخبار

در آستانه روز ملی شعر و ادب فارسی صورت گرفت؛
گلباران مزار استاد سید محمد حسین شهریار و نکوداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار

  • کد نوشته: 72634
  • ۱۴۰۰-۰۶-۲۵
  • 607 بازدید
  • مدیران و مسئولان و اعضای جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با حضور در مقبره الشعرای تبریز با نثار فاتحه به مقام شامخ شعرای مدفون در این بقعه به ویژه استاد سیدمحمدحسین شهریار ادای احترام کردند.
    گلباران مزار استاد سید محمد حسین شهریار و نکوداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، مدیر عامل ،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا ،معاونین و اعضای جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی و شعبه تبریز، صبح امروز پنج شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ در آستانه روز ملی شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار و همچنین فرارسیدن هفته دفاع مقدس با حضور در مقبره الشعرای تبریز ،محل دفن استاد شهریار با نثار فاتحه و همچنین گلباران مزار آن شاعر به مقام شامخ شاعران و نویسندگان ادب فارسی و استاد شهریار ادای احترام کرده و یاد و خاطره شان را گرامی داشتند .

    حمید حسین پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در این مراسم استاد شهریار را شاعری انقلابی و ولایتمدار توصیف کرد که همواره منادی وحدت ملی حول محور ولایت و ائمه اطهار بوده و در اشعارش از منابع غنی مکتب حیات بخش اسلام و قرآن و سیره ائمه اطهار الهام گرفته و شاهکارهای جاودانه ای خلق کرده است .
    وی امتیاز دیگر استاد شهریار را همنوایی با انقلاب اسلامی و سرودن شعر در وصف انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و رزمندگان اسلام دانست که به تعبیر خود استاد یک لحظه از جهاد قلمی باز نیایستاده است .

    همچنین در این مراسم حجت الاسلام واعظی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان به رازماندگاری اشعار استاد شهریاری اشاره کرد وگفت: در طول تاریخ نویسندگان و شاعران زیادی ظهور کرده اند که تعدادی از اینها در تاریخ جاودانه شده اند و تعدادی دیگر از یاد رفته اند و استاد شهریار از آن دسته شاعرانی است که در تاریخ ماندنی است .
    وی راز ماندگاری استاد شهریار را در افکار و اندیشه بلند آن شاعر داشت که نشات گرفته از مکتب اسلام و قرآن بوده است .
    در ادامه این مراسم سرهنگ شبخیز مسئول بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی در سخنانی تبریز را از دیر باز مهد شاعران و نام آورانی دانست که با اشعار و کتابهای خویش در غنی سازی فرهنگ کشورمان نقش اساسی داشته اند که تعداد زیادی از این مشاهیر در مقبره الشعرا دفن شده اند .
    وی استاد شهریار را شاعر مدافع اهل بیت و انقلاب معرفی کرد که با اشعار شاهکار خویش با انقلاب اسلامی همنوایی کرده است.

    در ادامه این مراسم مختار صدرمحمدی مسئول مجموعه مقبره الشعرای تبریز به معرفی مقبره الشعرا و شعرای مدفون در این آرامگاه و استاد شهریار پرداخت و علی شهودی مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان و از شعرای تبریزضمن معرفی اجمالی افکار و اندیشه استاد شهریار ، شعری در خصوص مقام و منزلت استاد شهریار قرائت کرد .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *