×
آخرین اخبار

پیدا و پنهان درمان بستر شهرستان رومشکان/ آقای نیکبخت؛ شما به مردم رومشکان ظلم کرده اید

  • کد نوشته: 27546
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۴
  • 662 بازدید
  • آیا بهتر نبود دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان که قادر به تجهیز و تکمیل درمان بستر تازه افتتاح شده شهرستان رومشکان نبوده است، بجای انتقال تجهیزات پزشکی و درمانی تنها درمانگاه مرکز شهر رومشکان به درمان بستر جدید، از همین درمان بستر به عنوان ساختمان اداری بهره می‌برد و درمانگاه مرکز این شهر را تعطیل نمی‌کرد؟ آقای دکتر نیکبخت چه تعجیلی برای افتتاح این درمان بستر که هنوز تکمیل نشده بود داشته است؟ آیا این اقدام دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان خدمت به مردم شهرستان رومشکان بوده یا ظلم در حق مردم بی‌بضاعت این شهرستان؟
    پیدا و پنهان درمان بستر شهرستان رومشکان/ آقای نیکبخت؛ شما به مردم رومشکان ظلم کرده اید

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، مهدی زکی پور/ روز گذشته مرکز «درمان بستر» شهر رومشکان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور «آیت‌الله‌ رییسی» رییس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدحسن‌خمینی»، رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ره و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی افتتاح شد.

    زمین این درمان بستر، متعلق به خیرین و ساختمان آن نیز توسط بنیاد برکت احداث شده است که البته بنظر می‌رسد جانمایی آن درست انتخاب نشده و دسترسی به آن برای مردم شریف رومشکان سهل و آسان نیست، چرا که در یک بیابان و در میان اراضی کشاورزی بنا شده است.

    در ماه‌های پیش دانشگاه علوم پزشکی لرستان قصد داشت این «درمان بستر» را که از هیچگونه امکانات درمانی و استانداردهای لازم پزشکی برخوردار نبود افتتاح کند که با ممانعت فرماندار رومشکان مواجه شد و اجازه این کار تا تکمیل آن به دانشگاه علوم‌پزشکی داده نشد.

    پس از مصاحبه فرماندار و حمایت رسانه‌ها از وی و مردم شریف شهرستان رومشکان، تنش بین نعمت دستیاری و محمدرضا نیکبخت بالا گرفت که استاندار لرستان با اعزام تیمی در قالب مدیرکل بازرسی و مدیرکل امنیتی استان و همچنین قائم مقام علوم پزشکی به این شهرستان جهت بررسی و بازدید از درمان بستر رومشکان اقدام کرد که پس از تحقیقات، این تیم گفته‌های نعمت دستیاری را تایید و آن‌ را صورتجلسه کردند که قرار شد تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه با محوطه‌سازی، حصارکشی، استقرار کارکنان و نیروهای متخصص، تکمیل تجهیزات و امکانات درمانی و پزشکی، این درمان بستر افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

    اما با گذشت چندماه از این اتفاق و تعهداتی که دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل این درمان بستر به تیم بررسی استاندار لرستان داد، در اقدامی عجیب تجهیزات و امکانات درمانی تنها درمانگاه مرکز شهر رومشکان را به مرکز درمان بستر جدید در یک بیابان انتقال دادند و درمانگاه مرکز شهر را تعطیل کردند. این اقدام نابجا و قابل تامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان موجب مشکلاتی از جمله تردد و هزینه‌های سرسام‌آور جابجایی (کرایه) برای مردم بی‌بضاعت و محروم رومشکان شده است.

    طبق شنیده‌ها بناست درمانگاه تعطیل شده‌ی مرکز شهر رومشکان را که مردم برای مراجعه و درمان به آن دسترسی آسان داشتند را به ساختمان اداری تبدیل کنند و درمان بستر جدید احداث شده در یک بیابان را به عنوان تنها مرکز درمانی در اختیار شهروندان رومشکانی قرار دهند.

    آیا بهتر نبود دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان که قادر به تجهیز و تکمیل درمان بستر تازه افتتاح شده شهرستان رومشکان نبوده است، بجای انتقال تجهیزات پزشکی و درمانی تنها درمانگاه مرکز شهر رومشکان به درمان بستر جدید، از همین درمان بستر به عنوان ساختمان اداری بهره می‌برد و درمانگاه مرکز این شهر را تعطیل نمی‌کرد؟ آقای دکتر نیکبخت چه تعجیلی برای افتتاح این درمان بستر که هنوز تکمیل نشده بود داشته است؟ آیا این اقدام دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان خدمت به مردم شهرستان رومشکان بوده یا ظلم در حق مردم بی‌بضاعت این شهرستان؟

    با این تفاسیر نه خانی آمده و نه خانی رفته و فقط تجهیزات و امکانات درمانی و پزشکی یک درمانگاه را به ساختمان درمان بستر جدید منتقل کرده‌اند و از لحاظ ارتقاء زیرساختی و بهداشتی هم هیچ اتفاق جدیدی در شهرستان رومشکان نیفتاده است. به همین سبب فرماندار و مسئولان این شهرستان به نشانه اعتراض در مراسم افتتاحیه درمان بستر رومشکان شرکت نکرده‌اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *