×
آخرین اخبار

پارک‌های موضوعی کودک، از آموزش تا ایمنی

  • کد نوشته: 68573
  • ۱۴۰۰-۰۵-۱۶
  • 553 بازدید
  • پارک‌های موضوعی کودک یکی از پیش‌نیازهای اساسی شهر دوستدار کودک است که آموزش حقوق شهروندی را توأم با ایجاد فضای ایمن بازی برای کودکان شهر فراهم می‌کند.
    پارک‌های موضوعی کودک، از آموزش تا ایمنی

    به گزارش دیدگاه نیوز ، با توجه به اهمیتی که امروزه در بحث آموزش کودکان و ایجاد فضای ایمن برای آنها وجود دارد، پارک‌های موضوعی کودک جایگاه ویژه‌ای در مقوله شهر دوستدار دارد. پارک‌هایی که صفر تا صد آن با تمام تجهیزات ایمن، با نظر کودکان و برای ایجاد بستر رشد آنها ایجاد شده است.

    شهر تبریز نیز با توجه به اینکه پایلوت شهر دوستدار کودک بوده و مورد توجه ویژه یونیسف قرار دارد، در چندین نقطه شهر شاهد احداث این نوع از پارک‌ها است که ضمن ایجاد فضایی برای گذران اوقات فراغت کودکان، مسائل مهم شهروندی بخصوص در حوزه ترافیک را آموزش می‌دهد.

    احداث چندین پارک موضوعی کودک و برنامه‌ریزی برای احداث پارک‌های خلاقیت، تبریز را متمایز از دیگر شهرها کرده است و همین توجه و پرداخت ویژه به این حوزه، مورد حمایت و تشویق نهادهای بین‌المللی نیز قرار گرفته است.

    در آخرین مورد از احداث پارک‌های موضوعی کودک و در راستای افزایش پارک‌های ترافیکی در مناطق دهگانه و امکان دسترسی تمامی شهروندان به این فضاهای آموزشی در منطقه کم برخوردار شهرداری منطقه ۱۰ و در مجموعه گلستان شهدای ستارخان پارک ترافیک این مجموعه مورد بهره برداری قرار گرفت.

    اصغر آدی بیگ مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک گفت: با نصب بیش از ۳۹ تابلوی انتظامی، ۲ پایه چراغ شلاقی و پایه کوتاه همراه با چراغ سه خانه راهنمایی و رانندگی مخصوص پارک ترافیک، خط کشی های طولی و عابر پیاده تلاش کردیم در شکلی کوچک در کنار محیط تفریحی فضای ترافیکی شهر را برای کودکان ایجاد کنیم.

    او افزود: پارک‌های ترافیکی به صورت یک شهر به همراه وسایل نقلیه اسباب بازی که در دسترس کودکان می باشد در امر آموزش ترافیک برای تمامی خانواده‌ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *