×
آخرین اخبار

واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز ممنوع است

  • کد نوشته: 135704
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۹
  • 114 بازدید
  • معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: واگذاری هرگونه انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ممنوع است.

    واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز ممنوع است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ مسلم مرادی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت آب خوب نیست و سطح آب‌های زیرزمینی بروجرد افت داشته است.

    وی تصریح کرد: کسانی‌که از چاه استفاده می‌کنند باید مالکیت آن برای فرمانداری مشخص شود و واگذاری هرگونه امتیاز یا انشعاب آب، برق و گاز به هر واحد که ساخت و سازهای غیرمجاز دارند، ممنوع است.

    فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: در منطقه ابراهیم‌آباد نزدیک به ۵۰۰ خانه اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده‌اند که این مسئله در آینده موجب مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

    مرادی اضافه کرد: با همین مجوزها محله‌های حاشیه‌نشین درست کرده‌ایم، واگذاری انشعاب به ویلاها در زمین کشاورزی ممنوع است.

    وی بیان کرد: واگذاری هرگونه انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز در در همه دستگاهها، مثلا شهرداری، راهداری، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی و… ممنوع است.

    فرماندار بروجرد ادامه داد: انشعابات غیرمجاز آب، برق و گاز در روستاهای شهرستان شناسایی و قطع شوند.

    مرادی اظهار کرد: شهرداری ملزم است تجهیزات مورد نیاز برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را در اختیار این شورا قرار دهد و چاه‌های غیرمجاز نیز شناسایی و همه آنها باید پُر شوند.

    معاون استاندار لرستان تصریح کرد: افرادی که تخلف کرده و کدهای ملی آنها بسته شده است، کدهای ملی آنها فقط با مصوبه شورای حفاظت از منابع آب باز می‌شوند.

    مرادی خاطرنشان کرد: کشاورزان با چاه‌های مجاز نیز نمی‌توانند اقدام به کشت محصولات آبدوست نمایند و همه آنها باید شناسایی شوند.

    وی اضافه کرد: چاه‌های غیرمجازی که برق آنها قطع شده و خودسرانه اقدام به وصل برق کرده‌اند ترانس برق آنها باید جمع‌آوری شود.

    فرماندار بروجرد بیان کرد: جهاد کشاورزی موظف است که الگوی کشت مناسب را به کشاورزان ارائه کند و اولویت جمع‌آوری چاه‌های غیرمجاز، غیربومی‌ها است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *