×
آخرین اخبار

هشدار و توصیه‌های هلال احمر درباره گازگرفتگی با مونوکسید کربن

  • کد نوشته: 114663
  • ۱۴۰۱-۱۰-۲۴
  • 237 بازدید
  • باتوجه به هشدار هواشناسی و کاهش دما در اکثر نقاط کشور و به دنبال آن افزایش استفاده از وسایل گرمایشی احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن، بالا مى‌رود.

    هشدار و توصیه‌های هلال احمر درباره گازگرفتگی با مونوکسید کربن

    باتوجه به هشدار هواشناسی و پیش بینى کاهش دما در اکثر نقاط کشور و به دنبال آن افزایش استفاده از وسایل گرمایشی همچون بخاری‌های گازی، نفتی، شومینه، پکیج، آبگرمکن، موتورخانه و …، احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن، بالا مى رود. اگر از این وسایل استفاده مى شود حتما یک راه برای گردش هوا باید در نظر گرفته شود.

    بی احتیاطی و نا آگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی موجب می‌شود که این وسایل به درستی کار نکند و عدم کارکرد صحیح آن بسیار خطرساز است. از هموطنان درخواست می‌شود از ایمن بودن وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

    مونوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است و علائم مسمومیت با گاز منواکسید کربن شامل: ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و کاهش سطح هوشیاری است و چنانچه اگر افراد در این محیط قرار گیرند دچار حالت تشنج و بیهوشی شده و حتی دچار کما یا مرگ می‌شوند.

    اگر با فردی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بود برخورد کردید، ضمن تماس فورى با اورژانس و آتش نشانی باید او را از محل خارج و به فضای باز منتقل کنید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.