امروزه درخواست زیادی برای طراحی سایت از جمله طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت باربری وجود دارد. در سال ۲۰۰۰ اینترنت در دسترس همگان قرار گرفت و آمازون اولین شرکتی بود که فروش اینترنتی را با فروش بیست کتاب در بستر اینترنت آغاز کرد. پس از آن این برند کار خود را گسترش داد و امروزه به بزرگترین شرکت فروشگاهی آنلاین در سراسر جهان تبدیل شده است. موتور گوگل اعلام کرده است روزانه به طورم توسط ۵ میلیارد جستجو در آن انجام می شود و اگر کسب و کارها هوشمندانه در این فضا حضور داشته باشند به موفقیت های زیادی می رسند.
ماهیت کسب و کار و قالب سایت
اولین مسئله ای که توصیه می شود در طراحی سایت فروشگاهی به آن توجه داشته باشید بازنمایی ماهیت کسب و کار در قالب سایت است. زمانیکه کاربر وارد یک سایت فروش لوازم آرایش می شود با زمانیکه کاربر وارد یک سایت فروش مکمل ورزشی می شود باید تفاوت را احساس کند. در واقع، قالب سایت باید دقیق متناسب با ماهیت کسب و کار باشد و کاربر را تشویق به خرید نماید.
منو سایت
مسئله دیگری که در طراحی سایت فروشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد منو سایت است. همانطور که می دانید منو حکم نقشه سایت دارد و بیشتر کاربران زمانی که وارد سایت می شوند در اولین مرحله به منو سایت نگاه می کنند. منو سایت باید بر اساس آیتم هایی که در فروشگاه به فروش می رسند به خوبی دسته بندی شود تا کاربر بتواند هر دسته بندی را که می خواهند انتخاب نماید و سپس وارد آن دسته بندی شود و خرید خود را تکمیل نماید.
روند پرداخت ساده
از جمله مواردی که توصیه می شود در طراحی سایت فروشگاهی مد نظر باشد روند پرداخت ساده است. در بسیاری از موارد دیده شده است کاربران به دلیل دشواری در پرداخت در نیمه راه کار را رها می کنند و از سایت خارج می شوند. این مسئله باعث می شود نرخ تبدیل به میزان زیادی کاهش پیدا کند. به همین دلیل توصیه می شود وقت کافی به این کار اختصاص داده شود و روند پرداخت مورد تحلیل قرار گیرد و تا حد امکان ساده شود. در این شرایط، می توان امید داشت که کاربران هر چه سریعتر خرید خود را تکمیل کنند.
صفحه تماس با ما
اگر می خواهید در طراحی سایت فروشگاهی به موفقیت برسید باید به صفحه تماس با ما توجه داشته باشید. صفحه تماس با ما از جمله مواردی است که می تواند برند شما را به یک برند ویژه تبدیل کند. با توجه به این موضوع که در فروشگاه های آنلاین خرید در بستر اینترنت صورت می گیرد کاربران به دنبال روشی برای جلب اطمینان هستند. اگر صفحه تماس با ما به خوبی طراحی شده باشد و بتواند اطمینان کاربران را جلب کند بی شک نرخ تبدیل به میزان چشمگیری افزایش پیدا می کند و به کارفرمایان کمک می کند به اهداف خود برسند.
صفحه مناسب برای محصولات
مسئله دیگری که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه شود طراحی صفحه مناسب برای محصولات است. صفحه محصولات باید به گونه ای طراحی شود که نظر کاربران را جلب کند و آنها را ترغیب به خرید نماید. اطلاعات باید به صورت منسجم و به شیوه ای که قابل درک باشد در صفحه محصولات قرار گیرد. استفاده از عکس های واقعی از جمله مواردی است که می تواند بر قدرت تصمیم گیری کاربران اثر بگذارد. به طور کلی، اگر صفحه محصولات به خوبی طراحی شود بی شک کارفرمایان به فروش بالایی دست پیدا می کنند.
در طراحی سایت باربری به چه نکاتی توجه کنیم؟
امروزه درخواست بالایی برای طراحی سایت باربری وجود دارد. اما اگر می خواهید در طراحی سایت باربری به موفقیت برسید باید به نکات مهمی توجه کنید. منو سایت باربری باید کامل باشد به گونه ای که کاربر در نگاه اول متوجه شود این سایت چه خدماتی را برای مشتریانش در نظر گرفته است. از طرف دیگر، آیتم محاسبه آنلاین بار باید در صفحه اصلی سایت وجود داشته باشد تا کاربران بتوانند به یک تصمیم گیری کلی دست پیدا کنند. هر چقدر در طراحی سایت باربری به نکات جزیی تر بیشتر دقت شود، به همان اندازه موفقیت بیشتری حاصل می شود.
برای طراحی سایت فروشگاهی به کجا مراجعه کنیم؟
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد طراحی سایت فروشگاهی در اختیار شما قرار دهیم. در سایت فروشگاهی باید به منو سایت توجه ویژه ای شود. از طرف دیگر مواردی مانند بازنمایی ماهیت کسب و کار با انتخاب قالب مناسب، روند پرداخت ساده، توجه به صفحه تماس با ما در موفقیت سایت های فروشگاهی بسیار مهم هستند.
اگر می خواهید برای طراحی سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت باربری اقدام کنید، می توانید به شرکت ایران سایت (iransite.com) مراجعه کنید. این شرکت تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان خود ارائه می دهد و به آنها کمک می کند در زمان کوتاه به موفقیت برسند. این شرکت تا به حال با برندهای معتبر و بزرگی کار کرده است و به موفقیت شما در فضای اینترنت تضمینی است.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سردبیر خبر روز، بیش از 16 سال است که در زمینه های تخصصی طراحی، توسعه، بهینه سازی و سئوسازی وب فعالیت می کند. وی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خبری خود را در حوزه اخبار تکنولوژی آغاز کرده و از سال ۱۳۹۳ در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی شروع به فعالیت مستمر خبری کرده است. وی عضو هیئت مدیره شرکت رایسام نیز می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید