×
آخرین اخبار

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۰۷ درصدی بودجه استان در سال جاری خبر داد

  • کد نوشته: 3677
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۶
  • 1248 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز علی عسگر ظاهری نماینده مردم شریف شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۰۷ درصدی بودجه استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال سهم اعتبارات هزینه‌ای خوزستان به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. علی‌ عسگر ظاهری‌ عبده‌وند در جلسه شورای اداری استان که […]

    نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۰۷ درصدی بودجه استان در سال جاری خبر داد

    به گزارش دیدگاه نیوز علی عسگر ظاهری نماینده مردم شریف شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۰۷ درصدی بودجه استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال سهم اعتبارات هزینه‌ای خوزستان به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

    علی‌ عسگر ظاهری‌ عبده‌وند در جلسه شورای اداری استان که (چهارشنبه، ۲۴ خردادماه) در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته قرار شد که برنامه ششم توسعه ارائه شود؛ با مطالعات قبلی به این نتیجه رسیده بودیم که در استان و کشور تحولی ایجاد کنیم و در مبنای قانونی آن اصلاحاتی انجام دهیم.

    وی افزود: اگر قرار است استان با استفاده از منابع دولتی، مشکلات پیش رو را کاهش دهد، همدلی در این راه بسیار مهم است. قانون برنامه ششم حول چند موضوع تصویب شد. به‌عنوان یک مساله راهبردی در بحث آب و محیط زیست و به‌عنوان یک موضوع با اهمیت مکان‌محور توجه به اروند، بافت‌های فرسوده و مناطق گردشگری، تاریخی و روستایی مطرح شد.

    نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مجموعه مسائلی که موجب رونق کشور و بهبود زیرساخت‌ها می‌شود در این قانون مورد توجه قرار گرفته است. موضوع دیگر این قانون آمادگی دفاع و امنیت و موضوع آخر برای تنوع‌بخشی در بحث صندوق‌های بیمه و بازنشستگی بود.

    ظاهری گفت: در سال‌های گذشته تغییرات اعتبارات ما یا اندک بود یا کاهش داشت که مطابق سنوات گذشته طبیعتاً با افزایش هزینه دستگاه‌ها، سهم ما در قالب عملیات از سال گذشته کمتر بود. لازمه افزایش این اعتبارات، تعریف منابع جدیدی برای افزایش درآمد بود.

    وی ادامه داد: خوزستان حدود ۸۰ درصد ذخایر نفت و گاز کشور را تشکیل می‌دهد، اما سهم ارزش افزوده استان از مشتقات نفت و گاز، همیشه حدود هفت درصد بوده است. طبیعتاً این از نظر ما عدالت نبود و تلاش کردیم آن را اصلاح کنیم. با پیگیری‌های زیاد توانستیم مشکلات را در سطح ملی اصلاح کنیم و ارزش افزوده و خدمات به نسبت  ۷۰ درصد به شهرداری‌ها و ۳۰ درصد به روستاها، اختصاص می‌یابد.

    نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عوارض ارزش افزوده مشتقات نفت به محل‌هایی که این مشتقات استفاده می‌شود، تعلق می‌گیرد؛ به طور مثال در تهران هر میزان بنزین هواپیما، گازوئیل و … مصرف شود، سه درصد عوارض به مردم تعلق دارد. در نهایت تعیین شد که سهم کل کلان‌شهرهای کشور از این محل ۱۲ درصد و دیگر شهرستان‌ها ۵۳ درصد باشد، ۳۵ درصد نیز برای توسعه روستاها منظور شود.

    ظاهری با بیان اینکه امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل نفت به خوزستان تعلق گرفت، گفت: عملکرد ورزش و جوانان ما در استان به عنوان یک قشر قابل توجه، بسیار اندک بود. با تغییراتی که در قانون ارزش افزوده رخ داد، ۰٫۲۷ درصد به ورزش و جوانان اختصاص یافت که برای استان خوزستان، این عدد ۶۷ میلیارد تومان شد.

    وی افزود: اگر قرار است کاری انجام شود، همه باید با هم آن کار را انجام دهیم. برای اشتغال، امسال هزار میلیارد تومان، برای پارک‌های علم و فناوری ۲۵۰ میلیارد تومان و برای آموزش و پرورش هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. اصل کار این است که داشته‌هایمان را کنار دیگران قرار داده  و عملیاتی کنیم.

    نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال همه دستگاه‌های اجرایی مخصوصاً کسانی که در حوزه انرژی فعالیت می‌کنند مکلف شدند در شرایط برابر، کار را به پیمانکاران بومی بسپارند. همچنین نیروهای بومی را جذب کنند، مگر اینکه نیروی مورد نیاز در استان نباشد. از مسئولان استان می‌خواهم این قانون را عملیاتی کنند. این فرصت را از خوزستان نگیریم و خریدهایمان را در استان انجام دهیم.

    ظاهری ادامه داد: با تلاش‌هایی که انجام شد، بودجه استان، امسال ۱۰۷ درصد ارتقا پیدا کرد. سهم اعتبارات هزینه‌ای ما که ۱۵ درصد برای استان بود، به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. یعنی در کنار اعتبارات ملی و استانی، ۳۰ درصد هزینه‌های کشور هم می‌تواند در کنار آن در استان توزیع شود.

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *