×
آخرین اخبار

نامه ۷۰ نماینده به دولت درباره افزایش چند برابری قیمت سیمان طی یک ماه

  • کد نوشته: 67740
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۷
  • 528 بازدید
  • رحمت‌الله فیروزی پوربادی، نماینده نطنز و عضو کمیسیون عمران مجلس، از نامه بیش از ۷۰ نماینده به دولت درخصوص افزایش چند برابری قیمت سیمان طی یک ماه گذشته خبر داد.
    نامه ۷۰ نماینده به دولت درباره افزایش چند برابری قیمت سیمان طی یک ماه

    به گزارش دیدگاه نیوز ، این عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم، گفت که نظارت بر قیمت سیمان برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که باید نظارت جدی داشته باشد.

    فیروزی پوربادی افزود که به دنبال افزایش قیمت سیمان بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان نامه نوشتند و بابت افزایش قیمت‌ سیمان و فولاد و تاثیرات آن در بازار مسکن تذکر دادند.

    او گفت که کارخانه‌ها مشکلاتی دارند ولی افزایش قیمت سیمان باز هم قابل دفاع نیست و امیدواریم دولت در روزهای پایانی کار خود بتواند قیمت را مهار و نگرانی‌ها را در این بخش رفع کند.

    بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، قطع برق را دلیل جهش قیمت سیمان عنوان کرد و گفت که درباره چهار برابر شدن قیمت سیمان طی یک ماه گذشته، گفت: آنچه مسلم است یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت سیمان کاهش تولید به خاطر مشکل قطع برق کارخانجات است.

    شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در نیمه تیرماه و پس از موج گسترده خاموشی‌ها که اعتراضات مردم را در پی داشت دستور قطع برق صنایع فولاد و سیمان را صادر کرد و این کارخانه‌ها فقط در موارد معدود و شب‌ها اجازه فعالیت دارند.

    محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، هفته گذشته گفت که قیمت سیمان در یک ماه گذشته چهار برابر شده است.

    با این حال وزیر راه و شهرسازی یکی از دلایل این افزایش قیمت را ورود سیمان و فولاد به بورس کالا عنوان کرد و گفت که این یک نوع گروگان گرفتن مردم است و با این قضیه مخالفم، اعضای دولت نیز با من هم‌نظر هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *