×
آخرین اخبار

عملیات تیم تخصصی ده ساعته نفس گیر نجات مفقودین در جلفا

  • کد نوشته: 56244
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۱
  • 626 بازدید
  • امدادرسانی به مفقودین گروه کوهنوردی در کوههای کامتال طی یک عملیات ۱۰ ساعته تجسس
    عملیات تیم تخصصی ده ساعته نفس گیر نجات مفقودین در جلفا

    ⁦⁩به گزارش دیدگاه نیوز ،به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال استان آذربایجان شرقی ؛ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا از امدادرسانی به کوهنوردان مفقودی در کوههای کامتال طی یک عملیات تجسس ۱۰ ساعته خبر داد.

    ⁦⁩خلیل فرخنده افزود : با اعلام مرکز کنترل و عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان (EOC) مبنی بر مفقودی ۴ تن از یک گروه کوهنوردی در ساعت ۱۵:۰۰ بعد از ظهر امروز در ارتفاعات کوه های کامتال ۲ تیم تخصصی امداد و نجات در کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا در معیت مسئول عملیات امداد و نجات شعبه به همراه گروه کوهنوردی کامتال به محل حادثه اعزام شده و طی عملیات ۱۰ ساعته موفق به امداد رسانی و کمک به مفقودین شدند.

    ⁦⁩فرخنده در پایان از کمک ها، راهنمایی ها و جانفشانی کوهنوردان منطقه و همچنین نیروی های داوطلب هلال احمر شهرستان و نیروهای زحمتکش هنگ مرزی و کمک شرکت خودروسازی آمیکو با قرار دادن تجهیزات خودرویی در اختیار گروه تجسس تقدیر نمود.

    ⁦⁩و نیز نسبت به تمامی کوهنوردان و علاقمندان به ورزش کوهنوردی اظهار داشت که قبل از آغاز به کوهنوردی طی برنامه مشخص و زمان بندی شده عمل کرده و جیره غذایی و لباس مناسب و اطلاعات دقیق از منطقه داشته باشند و از کوهنوردی در مسیرها و مناطق ناآشنا تا حد امکان پرهیز نمایند و همچنین کیف کمکهای اولیه برای مواقع ضروری در حوادث احتمالی با خود همراه داشته باشند.

    ⁦⁩شایان ذکر است کوهنوردان اهل شهر خاروانا و ساکن تهران بودند و در حال حاضر هر ۴ تن از کوهنوردانی که مفقود شده بودند، در سلامت کامل می باشند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *