به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز در لرستان،مهندس عباس شرفی اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای درآمدی از خود ندارد و اگر پولی به آن اختصاص داده شود بر اساس آن اعتبار مناقصه برگزار مینمائیم و ابنیه فنی میسازیم.
این مقام مسئول گفت: یکی از کارهای خوبی که در طراحی پلهای جدید انجام شده، دعوت به کار از بهترین مشاوران کشور که سوابق خوبی در اجرای پروژههای بزرگ کشور مثل مترو تهران و مشهد و ساخت نیروگاه بوشهر و یا طراحی پلهای بزرگ کشور را دارند بوده است، در این راستا طراحیهای منحصر به فردی انجام شده که دیگر از آن شکل ساده قدیمی عبور کرده و پلهای قوسی شکل و خرپایی زیبایی برای چمشهران، پران پرویز، بابازید و دیگر پل ها طراحی شده است.
راهداری نیاز به تعامل و همکاری دیگر دستگاهها دارد
وی خواستار تعامل و همکاری سایر دستگاهها با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان شد و بیان داشت: اینکه این اداره کل به تنهایی همه این کار را انجام خواهد داد غیر ممکن است و نیاز به همکاری سازمان راهداری کشور، وزارت راه و شهرسازی استانداری و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دارد.
در صورت تخصیص اعتبارات پایان سال ۹۹ را باید پایان بازسازی سیل در بخش راه است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان با اشاره به اینکه بر روی رودخانه کشکان بیش از ۵۰ مورد مطالعات زمین شناسی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در گذشته برای احداث پلها از شمع استفاده نشده است اما برای احداث پلهای جدید عمق شمعها را از ۱۶ متر تا ۲۵ متر متغیر در نظر گرفتهایم در واقع هم طول پلها را متناسب با عرض رودخانه اضافه کرده و هم ارتفاع پل ها را بین ۴ تا ۶ متر افزایش دادهایم و امید داریم اعتبارات در اختیار ما قرار بگیرد که در این صورت پایان سال ۹۹ را باید پایان بازسازی سیل در بخش راه بدانیم و یا اینکه حداقل ۹۰ درصد پروژه ها بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند.
این مقام مسئول گفت: در نظر داریم محور خرم آباد_پلدختر را اصولی مرمت و بازسازی کنیم، به نحوی که هرگونه سیلی نتواند باعث تخریب آن شود.
جلوگیری از ساخت و ساز در بستر رودخانهها، احداث دامداری، ایستگاههای پمپاژ و کارهای کشاورزی
مهندس شرفی بر لزوم لایروبی مسیر رودخانه خرم آباد_پلدختر با همکاری این اداره کل و آب منطقهای تاکید کرد و افزود: چنانچه این رودخانه لایروبی نشود مرتباً مسیر رودخانه عوض شده و به مسیر جادهای خسارت وارد میکند، لازم است به مردم اطلاع رسانی شود از ساخت و ساز در بستر رودخانهها، احداث دامداری ، ایستگاههای پمپاژ و کارهای کشاورزی اجتناب کنند.
وی با بیان اینکه کل اعتبارات ملی و استانی بازسازی خسارات سیل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای از محل ردیف اعتبارات مدیریت بحران بوده است، تصریح کرد: سازمان راهداری کشور ردیف های اختصاصی مدیریت بحران را با ردیف های سازمان راهداری تطبیق داده است، چنانچه پروژهای را شروع کردیم و در زمان تعیین شده به پایان نرسید در سنوات آینده هم بتوانیم برای این پروژه اعتبار تزریق کنیم ولی برای اعتبارات استانی این چنین نیست و مختص مدیریت بحران استان است و برای سال آینده تمدید نخواهد شد.
نیاز به ۵۰۰ تا ۶۰۰میلیارد اعتبار جهت جبران خسارات اسفندماه ۹۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان با اشاره به اینکه میبایست رایزنیهای زیادی توسط استان خصوصاً سازمان مدیریت و برنامهریزی انجام شود، گفت: حداقل بایستی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان تخصیص داده شود تا بتوانیم این حداقلها را برای مردم انجام دهیم و اگر این مهم میسر نشود تمام برنامههایی که در دست اقدام داریم راکد خواهند ماند.
مهندس شرفی ابلاغ دیرهنگام اعتبارات را از مشکلات بزرگ در عدم تسریع در عملیات اجرایی ساخت و احداث راهها و پلهای خسارت دیده دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته سیل، فروردین ماه سال ۹۸ اتفاق افتاد اما ابلاغ اعتبارات در شهریور ماه زده شد و این یعنی از دست دادن فصل کار، کما اینکه این روند برای سال جاری نیز وجود دارد و ما مجبور شدیم پروژههایی که نیاز به مطالعات اساسی دارند در فاز دوم قرار داده و پروژههایی که نیاز به مطالعات اساسی نداشتند مثل روکش جادهها، تعمیر و مرمت پلهای کوچک و ایمن سازی محورها اقدام کنیم.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سرپرست دیدگاه نیوز در استان لرستان، بیش از ۱۰ سال است که در عرصه مطبوعات و خبرگزاری ها در این استان فعالیت میکند.
دیدگاهتان را بنویسید