به گزارش دیدگاه نیوز ، این ماجرا هر سال و با بارندگی های پاییزه شروع و برخی مواقع تا خرداد ماه هم ادامه دارد .
اسفند ماه سال ۱۳۸۳ یک تراکتور به همراه چهار سرنشین در این رودخانه غرق شد که ۲ نفر از سرنشینان نجات و ۲ نفر دیگر فوت شدند.
یکی از ساکنان روستای چال سنگای این منطقه شنبه شب به خبرنگار ما گفت : نبود پل یک مشکل دیرینه است که سال ۹۸ عملیات اجرایی آن شروع و نیمه کاره رها شده است.
رضا صادقی افزود: این پروژه برای ساکنان روستاهای چال سنگا ، چال دیره ، چال منار ، هشت پیچ و … یک نیاز حیاتی است که متاسفانه پروژه آن لاک پشتی حرکت می کند.
علی طاهری از ساکنان روستای چال دیره نیز در این باره گفت : حوادث تلخی در سالیان گذشته به دلیل نبود پل ارتباطی در این مناطق رخ داده که انتظار می رود مسئولان برای جلوگیری از تکرار حوادث ، پروژه پل را به سرانجام برسانند.
وی افزود : هنگام طغیان رودخانه در برخی مواقع عمق آب به بیش از یک متر می رسد که تردد هیچ گونه وسیله نقلیه حتی تراکتور هم در این محدوده امکانپذیر نیست .
براساس اطلاعات واصله برای احداث این پل بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که اخیرا ۱۳ میلیارد ریال از طریق سازمان برنامه و بودجه به اداره کل امور عشایر خوزستان تخصیص یافته است.
احداث پل بر روی این رودخانه از شهریور ۹۷ مصوب شده اما پروژه با سرعت کندی پیش می رود و از هفته های گذشته پیمانکار پروژه را رها کرده است.
طغیان این رودخانه علاوه بر قطع راه ارتباطی ۱۰ روستا با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت، به دلیل قرار گرفتن در مسیر ایلراه، تردد عشایر استان خوزستان را نیز با مشکل روبرو می کند.
شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و در ۱۸۶ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سردبیر خبر روز، بیش از 16 سال است که در زمینه های تخصصی طراحی، توسعه، بهینه سازی و سئوسازی وب فعالیت می کند. وی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خبری خود را در حوزه اخبار تکنولوژی آغاز کرده و از سال ۱۳۹۳ در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی شروع به فعالیت مستمر خبری کرده است. وی عضو هیئت مدیره شرکت رایسام نیز می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید