×
آخرین اخبار

نادر کیانی وکیل متخصص حقوق ساخت و ساز:
سازندگان و سرمایه گذاران ملک باید قوانین ناظر به زمین را کامل بدانند

  • کد نوشته: 202739
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۱
  • 48 بازدید
  • به اعتقاد من افرادی که می‌خواهد وارد حوزه ملک و املاک و مستغلات شوند در ابتدا و قبل از شروع هر پروژه ای ابتدا باید به قوانین ناظر به ملک و زمین اطلاعات جامع را کسب کنند و این آگاهی برای این اشخاص یک ضرورت به حساب می آید.

    سازندگان و سرمایه گذاران ملک باید قوانین ناظر به زمین را کامل بدانند

    به گزارش دیدگاه نیوز ، نادر کیانی وکیل متخصص حقوق ساخت و ساز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: با وجود صدها قوانین و مقررات در حوزه زمین و ‌مسکن به نظر بنده همه سازندگان ، سرمایه گذاران ملک و مشاورین املاک می‌بایست در ابتدا قوانین و مقرراتی که ناظر به زمین هست را بدانند. زمینی که نقطه اتکاء و استقرار ساختمان است .

    این وکیل متخصص حقوق ساخت و ساز تصریح کرد: اینکه نوعیت زمین از حیث دایر ، بایر ، و موات بودن ، اینکه کاربری زمین چی هست ، اینکه طرح های هادی ، جامع و تفصیلی آن زمین چیست ؟ وضعیت مالکیت زمین چگونه است ؟ بعد از اینکه خیالمان از حیث مالکیت امن شد نوبت به ضوابط و مقررات شهرسازی می رسد ، دانستن پهنه ها ، کاربری ها در طرح تفصیلی آن زمین ، موضوع عوارض و بهای خدمات که در جدول تعرفه عوارض تعیینی توسط شوراهای اسلامی شهر آمده است از ضروریات است.

    وی افزود: مباحث مقررات ملی ساختمان و قوانین نظام مهندسی را می بایست آشنا باشیم ؛ اینکه چه نکاتی را باید در موقع ساخت رعایت کنیم تا از مسئولیت های قانونی که گریبانگیر سازنده ها می شود دوری کنیم ، مواد ۵۵ ،۷۷ ،۹۹ ،۱۰۰ و ۱۰۱ قانون شهرداری ها از موارد پر کاربرد و چالش برانگیز است ، آرائی که کمیسیون های مربوطه صادر و منافع مردم را دستخوش تغییر می کنند .

    کیانی در پایان مبنی بر پیش خرید آپارتمان از سوی مردم هم به خبرنگار ما گفت: مردم در پیش خرید آپارتمان در ابتدا باید از سازنده ای که به او اطمینان دارند ملک خریداری کنند و سپس در موقع نوشتن قرارداد باید شرط کنند در صورت تخلف سازنده از ادامه ساخت و یا عدم تحویل مبلغ سنگینی را بعنوان خسارت که همان خسارت قراردادی نام دارد می بایست پرداخت نماید .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *