×
آخرین اخبار

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در گفت و گو با خبر روز خبر داد:
رتبه چهارم راهداری لرستان در اجرای طرح سراسری روکش آسفالت محورهای شریانی/ تاکنون ۴۳۰ کیلومتر راه ایمن سازی شده است

  • کد نوشته: 31753
  • ۱۳۹۹-۰۴-۳۰
  • 606 بازدید
  • با وجود همه چالش های ناشی از سیل های سال گذشته و شیوع کرونا، راهداری لرستان در طرح سراسری روکش آسفالت محورهای شریانی به رتبه چهارم کشور دست یافت.
    رتبه چهارم راهداری لرستان در اجرای طرح سراسری روکش آسفالت محورهای شریانی/ تاکنون ۴۳۰ کیلومتر راه ایمن سازی شده است

    عارف امرایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیدگاه نیوز گفت: با وجود همه چالش هایی که سیل های فروردین و اسفند ۹۸ برای راههای استان ایجاد کرد و در شرایطی که شیوع ویروس کرونا‌ پروژه های عمرانی را قریب به دو ماه به تعطیلی کشاند راهداری لرستان با اجرای ۱۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در طرح سراسری روکش آسفالت محورهای شریانی در رتبه چهارم کشور قرار دارد که امیدواریم با ادامه این روند به رتبه اول دست یابیم.

    امرایی با اشاره به خسارات و چالش های سیل های فروردین ۹۸ گفت: در سیل های پنج و دوازدهم فروردین سال گذشته دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه راه در استان وارد شد که هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش راهداری و مابقی در حوزه راه و شهرسازی بود.

    وی افزود: در شهریور ۹۸ سهم راهداری از اعتبارات سیل به مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شد که ۱۰۸ میلیارد تومان آن استانی و ۱۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی بود که ۸۰درصد اعتبارات استانی بصورت اسناد اوراق و ۲۰ درصد تخصیص بصورت نقدی بود و تخصیص اعتبارات ملی ۱۰۰ درصد بصورت اسناد اوراق با سررسید ۱۴۰۰ بود.

    بهره برداری از ۸۸ دستگاه پل

    وی گفت: همزمان با ابلاغ این اعتبارات ۱۴۰ پروژه بهسازی و احداث پل های آسیب دیده از سیل در استان کلید خورد که تا به امروز ۸۸ دستگاه از این پل ها به بهره برداری رسیده است.

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار امیدواری کرد تا پایان مرداد ماه امسال بیش از ۹۰ درصد تعهدات راهداری لرستان در زمینه بازسازی و احداث پل ها و ابنیه فنی انجام شود.

    وی گفت: پل های بزرگی همچون سپهبد شهید قاسم سلیمانی(بابازید)، پران پرویز، چم شهران و دوآب به دلیل گستردگی پروژه به زمان بیشتری نیاز دارند که امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه ها نیز تقدیم مردم شوند.

    امرایی خاطرنشان کرد: در حالی که راهداری لرستان همچنان در تلاش برای جبران خسارات و بازسازی آسیب های ناشی از سیل های فروردین بود سیل هفتم اسفند اتفاق افتاد که ‌حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد اما به دلیل شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا کمتر به آن پرداخته شد.

    اقدامات واکنش سریع خسارات سیل اسفند را به حداقل رساند
    وی با اشاره به اقدامات واکنش سریع و هوشمندانه راهداری لرستان در سیل اسفند گفت: با توجه به تجربه ای که در سیل های ابتدای سال ۹۸ کسب شده بود پیش از وقوع سیل اسفند با اقدامات پیشگیرانه و واکنش سریع توانستیم مشکلات و آسیب های آن را به حداقل برسانیم.

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان؛ پاکسازی و لایروبی آبروها و مسیل ها به ویژه در راه های روستایی، اقدامات موقت برای بازگشایی راهها با استفاده از لوله و باکس و برقراری ارتباط موقت روستاهای مسدود را از اقدامات واکنش سریع در سیل اسفند عنوان کرد و گفت: با این اقدامات می توان گفت در حال حاضر ارتباط در ۱۰۰ درصد مناطقی که در سیل با مشکل انسداد راه ارتباطی مواجه شده بودند، برقرار گردیده است.

    احداث دیواره حائل شرط پایداری و ایمنی محور قدیم خرم آباد- پلدختر

    وی در بخش دیگری از این گفتگو به بازسازی محور خرم آباد – پلدختر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۴۸ کیلومتر از این محور بطور مستقیم با رودخانه کشکان در ارتباط است در بررسی های مشاورین، احداث حداقل ۲۰ کیلومتر دیواره حائل در این محور ضروری است و تا زمانی که این دیواره ساخته نشده است با اقدامات موقت بازسازی این محور در معرض تهدید سیلاب های فصلی خواهد بود.

    امرایی گفت: احداث دیواره حائل بسیار هزینه بر است به طوری که برای هر کیلومتر آن درصورت تخصیص اعتبارات نقدی ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان نیاز است که درمجموع برای اجرای این ۲۰ کیلومتر نیازمند تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت هستیم.

    وی یادآور شد: درصورتی که اعتبارات به صورت اوراق تخصیص یابد این هزینه به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و درمجموع برای اجرای کامل دیواره در طول ۴۸ کیلومتر، بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان راهی مناسب و ایمن ایجاد نمود.

    رتبه چهارم راهداری لرستان در اجرای طرح سراسری روکش آسفالت محورهای شریانی

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از انعقاد قرارداد بهسازی و روکش آسفالت و ایمن سازی محورهای استان خبر داد و گفت: در قالب این قرارداد سال گذشته ۵۰ کیلومتر و از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۲۰ کیلومتر بهسازی روکش آسفالت در محورهای استان اجرا شده است و با
    جود همه چالش هایی که سیل های فروردین و اسفند ۹۸ برای راه های استان ایجاد کرد و در شرایطی که شیوع ویروس کرونا‌، پروژه های عمرانی را قریب به دو ماه به تعطیلی کشاند راهداری لرستان در طرح سراسری روکش آسفالت محورهای استان در رتبه چهارم کشور قرار دارد که تلاش می‌کنیم این روند با فعال نمودن پیمانکاران ادامه داشته باشد.

    ایمن سازی ۴۳۰ کیلومتر راه
    وی اظهار کرد: از مجموع ۶۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده در بخش ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان، تاکنون ایمن سازی ۴۳۰ کیلومتر با عملیات مختلف از جمله: چاله گیری، خط کشی، آشکارسازی و رفع نقاط پرتصادف، تعمیر و نصب گاردریل، نیوجرسی و دیگر جداکننده ها، روشنایی های طولی و نقطه ای، نصب برج های نوری و … انجام شده است.

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در بخش ماشین آلات نیز سه فقره قرارداد منعقد شده است که درمجموع علیرغم ابلاغ ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد بازسازی راهها و پل های آسیب دیده ناشی از سیل در استان منعقد شده است

    تاخیر در ابلاغ اعتبارات مانع بازسازی نشد

    وی با اشاره به مشکلات و موانع در مسیر بازسازی راه های استان گفت: علاوه بر مشکلات تامین قیر که به دلیل محدودیت های وزارت نفت وجود داشت، تاخیر در ابلاغ اعتبارات بازسازی منجر به موکول شدن شروع عملیات اجرایی پروژه ها به مهر و آبان ۹۸ شد که به علت فرا رسیدن فصل سرما و آغاز بارش ها عملا امکان اجرای روکش آسفالت و سایر پروژه ها را غیرممکن می کرد اما با این وجود با همه توان نگذاشتیم پروژه ها متوقف شوند.

    امرایی افزود: شیوع ویروس کرونا نیز تعطیلی پروژه های عمرانی را در کشور و استان به دنبال داشت و روند عملیات اجرایی را تحت تاثیر قرار داد اما درنهایت نتوانست مانعی بر مسیر خدمت راهداران شود و امروز با اینکه پروژه های راهداری لرستان عملا از اردیبهشت ماه آغاز شده از روند پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار هستند.

    وی در پایان گفت: به رغم تلاش شبانه روزی همکاران هنوز نتوانسته ایم خدماتی در شان مردم شریف و صبور لرستان ارائه نماییم اما مردم بدانند خادمان آنان در راهداری لرستان با همه توان پای کار هستند و در این راستا نیازمند حمایت ویژه دولت، همراهی مدیریت ارشد استان و یاری نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در بحث تخصیص اعتبارات و شکیبایی مردم هستیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *